Mladší školní věk
Hlavní charakteristika Začíná nástupem do základní školy (6-11 let) Relativně klidné období podle Zikmunda Freuda -období Latence
Konec období: 10 – 11 let Prepubertální a pubertální změny Začátek období: vstup do školy po posouzení školní zralosti (zápis) hra postupně nahrazena učením dominantní činnost – plnění školních povinností Konec období: 10 – 11 let Prepubertální a pubertální změny
Biologický vývoj 1) Růst 2) "Deformace" + vliv stavby těla na fyzický výkon
Psychické změny Rozvoj charakteru Smyslové vnímání Řeč Paměť Myšlení Psychologické novotvary Smyslové vnímání Řeč Paměť Myšlení
Sociální vývoj 1) Poznávání nových autorit 2) První povinnosti 3) Socializace, první nároky společnosti 4) Prvotní soběstačnost 5) Vyhraňování postojů 6) "Hra jako duševní hygiena"
Josef Langmainer, vývojová psychologie Zdroje: www.ped.muni.cz www.upol.cz oakostelec.cz Foto: Google Josef Langmainer, vývojová psychologie Hřebenová Julie Müllerová Marie Chitovová Michaela