Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Advertisements

VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace
Zlomky Porovnávání zlomků..
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
5.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zlomky Porovnávání zlomků.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_18_Matematika pro 6.ročník_Krácení zlomků Téma: Krácení zlomků Vytvořeno: březen 2012 CZ.1.07/1.4.00/
VY_42_INOVACE_88_POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčervenec 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Dělitelnost přirozených čísel 6. ročník - Matematika
Název Zlomky – porovnávání Předmět, ročník
Matematika a její aplikace
5.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel VY_42_INOVACE_02 Sada.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_14 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
R OVNICE A NEROVNICE Lineární rovnice VY_32_INOVACE_M1r0102 Mgr. Jakub Němec.
Společný násobek čísel (SN)
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Největší společný dělitel Nejmenší společný násobek 6. třída.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor: Mgr. Irena Kotalíková Název: VY_32_INOVACE_180 _Dělitel a násobek Vzdělávací oblast: Matematika.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Dana Rejlová Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
Zlomky Porovnávání zlomků..
Převeď zlomky do základního tvaru:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Čelákovice
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
AUTOR: Martina Dostálová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Násobení zlomků.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Zlomky (5) Porovnávání zlomků
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola pro 21. století Autor: Simona Lehrausová Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3315 Téma sady: Zlomky a celá čísla Název: VY_32_INOVACE_4C_03_Porovnavani_zlomku

Anotace Předmět: Matematika. Věková skupina: 7. ročník ZŠ. Časová dotace: 20 minut. Popis: Snímek 3: nejmenší společný násobek. Pro připomenutí určíme nejmenší společný násobek dvou čísel. Po kliknutí se postupně objevují jednotlivé kroky řešení. Snímky 4 – 8: Porovnávání zlomků se stejným a různým jmenovatelem. Po kliknutí se postupně objevují jednotlivé kroky řešení. Snímek 6: porovnávání zlomků se stejným jmenovatelem. Žáci mají za úkol uspořádat zlomky se stejným jmenovatelem. Po kliknutí se vždy zařadí jeden zlomek na správné místo. Snímek 9: porovnávání zlomků s různým jmenovatelem. Žáci mají za úkol porovnat vždy dva zlomky s různým jmenovatelem. Po kliknutí se postupně doplňují správná znaménka nerovnosti. Materiál obsahuje 10 stránek a je určen k interaktivní výuce.

Nejmenší společný násobek Urči nejmenší společný násobek čísel 24 a 15. Najdeme prvočíselný rozklad čísla 24. Najdeme prvočíselný rozklad čísla 15. 24 = 2 · 2 · 2 · 3 24 15 15 = 3 · 5 2 · 12 3 · 5 2 · 6 NSN (24; 15) = 2 · 3 NSN (24; 15) = 120 Vynásobíme prvočísla z každého „sloupce“.

Porovnávání zlomků

Zlomky se stejným jmenovatelem Porovnáme čitatele a stejná nerovnost platí i pro celé zlomky. Porovnej: Stejná nerovnost platí i pro celé zlomky. 3 7 < Porovnáme čitatele obou zlomků.

Uspořádej zlomky od nejmenšího po největší. < < < < < <

Zlomky s různým jmenovatelem Zlomky převedeme na společného jmenovatele a poté teprve porovnáme. Společný jmenovatel hledám jako nejmenší společný násobek (NSN) jmenovatelů.

Porovnej zlomky Převádím na společného jmenovatele. 4 6 Určím rozklady obou jmenovatelů. 2 · 2 2 · 3 Určím nejmenší společný násobek obou jmenovatelů. NSN (4; 6) = 2 · 2 · 3 = 12 Rozšířím oba zlomky na zlomky se jmenovatelem rovným NSN. 3 6 < Porovnávám zlomky se společným jmenovatelem.

Porovnej zlomky: > = < <

Použité zdroje Použitá literatura: Jiné zdroje: ODVÁRKO, Oldřich a Jiří KADLEČEK. Matematika pro 7. ročník základní školy. 2. vyd. Praha: Prometheus, 88 s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 978-807-1962-847. Jiné zdroje: Archiv autora.