STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGIGOCKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.1 – 3.4 Lineární rovnice, vyjádření neznámé ze vzorce Název sady:
Advertisements

Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
Klasicismus Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Fyziologické vlastnosti lidského sluchu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastKomunikace hudebního umění se.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_13_Česká.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Bc. Martin Bártek Název prezentace (DUMu): 5. Stříhání plechů, rovnání a ohýbání, pájení (krabička) Název sady: Tematické.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČR-test pro 4. třídu první čtvrtletí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Hudba a tanec Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_17_HUDBA A TANEC Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Odborné vyučování pro 3. ročník oboru Technik puškař a Puškař ROČNÍK:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Germáni – Evropa v době římské DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Kvadratické nerovnice
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Poměr v základním tvaru.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Filozofické disciplíny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Starověké Řecko – Řecká vzdělanost a věda DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Měření délky.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_19-07
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_10 Zvukové jevy –opakování B
Poměr v základním tvaru.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Matematika + opakování a upevňování učiva
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Lineární funkce a její vlastnosti
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
PRO TY, CO SE RÁDI BOJÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGIGOCKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB OPAKOVÁNÍ HUDBY 20. STOLETÍ 1. ČÁST Mgr. Eva Řebíčková

ANOTACE Materiál slouží k opakování hudby 20. století. Tento materiál může používat sám pedagog při opakování učiva, kdy je položena otázka a student odpovídá. Následně učitel žákům zobrazí správnou odpověď. Tento materiál je určen také studentovi při samotném vzdělávání se. Pomocí tohoto materiálu si student ověří, zda látku bezpečně zvládá či nikoliv. Zobrazí si pouze otázku, odpoví si a poté si zkontroluje správnou odpověď.

PŘEJI VÁM MNOHO ÚSPĚCHŮ! UMÍTE TO JIŽ DOBŘE? POJĎME SI TO VYZKOUŠET. PŘEJI VÁM MNOHO ÚSPĚCHŮ!

JAKÉ UDÁLOSTI OVLIVNILY HUDBU 20. STOLETÍ? Prudký rozvoj techniky, civilizace Vývoj vědy, objevy Vznik sítí železnic, dálnic, letadlových spojů, telefon, rozhlas Lidstvo trpí nejistotou z možného sebezničení lidstva a ztrátou víry ve skutečné lidské hodnoty Období složitých politických zápasů v Evropě i jinde, jejichž důsledkem byly světové války (1. světová válka, 2. světová válka), lokální boje a konflikty

JAK REAGUJE UMĚNÍ NA UDÁLOSTI DOBY? Umění se stává drsnější, provokativnější, výraznější, úsečnější, snaží se k situaci zaujmout určitý postoj

POSLECHNĚTE SI UKÁZKU A VYJÁDŘETE SVÉ POCITY

VYJMENUJTE 4 NOVÉ SKLADATELSKÉ POSTUPY ALEATORIKA DODEKAFONIE HUDBA KONKRÉTNÍ HUDBA ELEKTRONICKÁ

O JAKÝ SKLADATELSKÝ POSTUP SE JEDNÁ? kompoziční technika, která využívá princip náhody, momentu, nejistoty při komponování nebo provádění skladby, odvozeno od slova ALEA – hrací kostka, jejíž vrhání vede k náhodným výsledkům ALEATORIKA

POZNÁTE TENTO SKLADATELSKÝ POSTUP? kompoziční technika, která vychází z rovnoprávného uplatnění všech 12 tónů (chromatických) ležících uvnitř jedné oktávy, z řeckého slova dodeka – dvanáct, fon – hlas DODEKAFONIE

CHARAKTERIZUJTE HUDBU KONKRÉTNÍ hudba, kde 1. tón není vyroben uměle, ale hudebním nástrojem, lidským hlasem nebo zvuk kolem nás, které se dále zpracovávají a upravují.

UVEĎTE HUDEBNÍ ZNAKY HUDBY 20. STOLETÍ Nové souzvuky Chromatika Uvolňuje se harmonie, melodie, forma Hledání nového zvuku Umělci experimentují Umělecká svoboda, nezávislost

VYJMENUJTE HUDEBNÍ SMĚRY 20. STOLETÍ EXPRESIONISMUS NEOKLASICISMUS NEOFOLKLORISMUS

O JAKÝ HUDEBNÍ SMĚR SE JEDNÁ? Skladatelé reagovali na složitost pozdního romantismu a impresionismu a chtěli návrat k přehledné stavbě a výrazné melodice staré barokní a klasicistní hudby se zachováním moderní harmonie a instrumentace NEOKLASICISMUS

DO JAKÉHO HUDEBNÍHO SMĚRU PATŘÍ TITO SKLADATELÉ? ARNOLD SCHONBERG ANTON WEBERN ALAN BERG EXPRESIONISMUS

JAK SE NAZÝVÁ HUDEBNÍ SMĚR, JEHOŽ PŘEDSTAVITELEM BYL CARL ORFF? NEOFOLKLORISMUS

JAK SE NAZÝVALA SKUPINA 6 FRANCOUZSKÝCH SKLADATELŮ? PAŘÍŽSKÁ ŠESTKA

CHARAKTERIZUJ HUDBU PAŘÍŽSKÉ ŠESTKY hravost, snaha vytvářet hudbu vtipnou, lehkou, nekomplikovanou

JMENUJTE JAKÉHOKOLIV PŘEDSTAVITELE HUDBY 20. STOLETÍ CARL ORFF ARNOLD SCHONBERG ALAN BERG DARIUS MILHAUD ARTHUR HONEGGER ANTON WEBERN PAUL HINDEMITH SERGEJ PROKOFJEV OLIVIER MESSIAEN

VÝBORNĚ! VŠECHNO JIŽ UMÍTE! DĚKUJI ZA POZORNOST NASHLEDANOU

POUŽITÁ LITERATURA A ZDROJE Michels, Ulrich: Encyklopedický atlas hudby, Praha 2000 Černušák, Gracian: Dějiny evropské hudby, Praha 1964 Smolka, Jaroslav a kol.: Dějiny hudby, Brno 2001 Marek, V.: Tajné dějiny hudby, Eminent, Praha 2000 Poslechové ukázky z řady CD k učebnici HV pro gymnázia, SPN 2003 http://lide.uhk.cz/fim/student/stehnvo1/rozlouceni.gif