Zájmena pravopis Kdo? Nikdo? Já! Někdo? Všichni?.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jeden rok můžete být nejlepšími přáteli,
Advertisements

Číslo a název šablony klíčové aktivity
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L5 ex 3: my a já 1. Včera nám představil tu dívku.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_745_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
ZÁJMENA Mgr. Michal Oblouk.
Pro jediného človíčka na zemi... (from - tomidol)
Jednou, až budou moje děti dost velké na to, aby pochopili, co motivuje jejich rodiče, řeknu jim: „Milovala jsem tě tolik, že jsem se tě vždy ptala kam.
Definice zapomínání: 1. Zánik vzpomínky. 2. Zánik nežné náklonnosti.
Kolja 9.
Předložky -Předložky jsou neohebné slovní druhy, které samy o sobě nejsou větnými členy. -Plného významu nabývají pouze ve spojení s podstatnými jmény,
24. Josef se dal poznat svým bratrům. Nikdo z vás nezůstane v mém otroctví, jen muž, který pohár ukradl.
Čtěte pomalu a tiše!  .
Jeden rok můžete být nejlepšími přáteli,
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Druhy vedlejších vět.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_581_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Pohádka o myrtové panně
Věta vedlejší příslovečná podmínková
ZÁJMENA Český jazyk 5. ročník ZŠ
SKLOŇOVÁNÍ OSOBNÍCH ZÁJMEN Naděžda Drudíková, ZŠ Rabasova 821, Slaný
ZÁJMENA (pronomina).
Opakujeme Skloňování zájmena JÁ.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.04 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici zájmen a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní zájmena.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Hrátky s češtinou.
Je zajímavé sledovat, jestli to pošleš zpět
Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Vzkaz Cíl prezentace: Zpracování různých vzkazůCíl prezentace: Zpracování různých vzkazů Časová.
AHOJKY.
Hledat lásku. Nesmysl - říká rozum. Směšné - tvrdí hrdost
Štěňátko puntík, co mělo puntík Autor:Katka Lacinová.
83.1 Skloňování zájmen, druhy
Zájmena = pronomina.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_334_Zájmena AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM: 7.,
CHVÁLÍM DEN, KDY JSI PŘIŠEL K NÁM, PORAZIL SMRT, ZACHRÁNIL JSI NÁS, V RADOSTI TEĎ ŽIJEM V TOBĚ DÁL. PRÁZDNÝ KŘÍŽ A PRÁZDNÝ HROB, ŽIVOT VĚČNÝ PRO NÁS BYL.
Já zpívám o svém Ježíši 1. Já zpívám o svém Ježíši, aby věděl svět, že je můj Pán nejdražší, všem chci povědět. Modlitbu mou vyslyšel, ke mně na zem sám.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Scházíš mi lásko .... Scházíš mi lásko ...
Zájmena skloňují se druhy: osobní přivlastňovací ukazovací tázací
Prezentace angličtiny
SKLOŇOVÁNÍ ZÁJMEN MŮJ, TVŮJ, SVŮJ, JEJÍ
Čteme s porozuměním II. Pokyny: 1)Prohlédni si pořádně obrázek. 2)Pořádně si přečti čtyři věty. 3)Rozhodni, která z vět se nejlépe hodí k obrázku. 4)Klikni.
Interpunkce v souvětí podřadném
1. Svou lásku, pramen vody čisté | Kristus mne právě zjevuje | a jeho odpuštění jisté | teď z kříže ke mně směřuje. | Já na Krista tak pamatuji, | když.
VY_32_INOVACE_CAJKOVA.JAZCES. 06 Pravopisné jevy Zájmeno :mě-mně, s sebou, sebou, Předložky s - z.
Zájmena 2 Procvičení tvarů osobních zájmen Skloňování zájmen náš, váš.
Vyjádření příčiny a důsledku. Příčina (spojka PROTOŽE) Petr byl sám doma, protože jeho rodiče šli do divadla. Proč byl Petr sám doma? Protože jeho rodiče.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Tvarosloví pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_11_Mluvnické významy zájmen Autor Fulínová.
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_ČESKÝ JAZYK
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 5 - zájmena Mluvnice pro 2. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Vy_32_INOVACE_79_Přísudek 7.třída
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_17
PODMĚT.
VY_32_INOVACE_18 18 zájmena autor: Mgr. Blanka Kunderová
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Čárka v souvětí VY_32_INOVACE_03-40 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
ZÁJMENA – ON, JENŽ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Já zpívám o svém Ježíši 1. Já zpívám o svém Ježíši, aby věděl svět, že je můj Pán nejdražší, všem chci povědět. Modlitbu mou vyslyšel, ke mně na zem sám.
Já zpívám o svém Ježíši 1. Já zpívám o svém Ježíši, aby věděl svět, že je můj Pán nejdražší, všem chci povědět. Modlitbu mou vyslyšel, ke mně na zem sám.
Skloňování zájmen 1. a 2. osoby JÁ – TY – MY – VY + zvratná
Zájmena II VY_32_INOVACE_03-09 Ročník: Vzdělávací oblast:
POZNÁVÁME ZÁJMENA JEJICH JÁ ONI NAŠE KDO ? MĚ NIC TY MŮJ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
VY_32_INOVACE_19 19 Vím, co čtu IV. autor: Mgr. Jana Kobylková
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Zájmena.
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
Transkript prezentace:

Zájmena pravopis Kdo? Nikdo? Já! Někdo? Všichni?

Skloňování a pravopis zájmena já -pomáháme si zájmenem ty - pomáháme si pády tě = mě tobě = mně tebe = mne ti = mi 2. pád, 4. pád = mě 3. pád, 6. pád = mně mě Co zajímá (já) ? Včera ke (já) přišel Honza. Přemlouval (já) , abychom spolu hráli na počítači novou hru. Ale (já) takové hraní moc nebaví. (Já) se líbí víc venku. Maminka má sice o (já) větší strach, ale říká, že je to pro (já) lepší, než kdyby (já) viděla celý u počítače. Honza se na (já) naštval a vyčetl (já) , že nejsem dobrý kamarád. Ale já věřím, že se se (já) brzy usmíří. Je teď na (já) , abych ho přesvědčil, že pohyb potřebuje i on. mně mě mě Mně mě mě mě mě mě mnou mně

-pomůžeme si jiným vyjádřením v 7. pádě SEBOU – S SEBOU -pomůžeme si jiným vyjádřením v 7. pádě Vezmeme s sebou Jirku. Celou noc jsem sebou házela. Je si jistý sám sebou. Půjdeme s Jirkou. Házela jsem svým tělem. Je si jistý svou osobou. Vyjádři význam dané věty pomocí výrazu sebou / s sebou. Všude musím chodit se svým mladším bratrem. Šli jsme na výlet bez svačiny. Ulovený kapr mrskal celým tělem. Zapomněl doma přezůvky. Má velké sebevědomí. Leknutím jsme se rychle otočili. Svého bratra musím brát všude s sebou. Neměli jsme žádnou svačinu. s sebou Pokud jsi zvládl vytvořit věty bez nápovědy, jsi výborný žák. Kapr házel. sebou s sebou Nevzal si přezůvky. Je si jist sám sebou. Leknutím jsme trhli. sebou

Použité materiály: Obrázky – www.office.microsoft.com Texty - vlastní