Strategický marketing

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Advertisements

Vize, Strategie, Cíle.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Podniková ekonomika Personální činnost.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
úvod pojetí a obsah marketingu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETING.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
1.Obsah marketingového řízení
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Prosperita organizace
Strategický marketing
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Marketingové plánování podnikové vize, cíle, strategie
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
2. Úloha marketingu ve firmě
Podnikové finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
8. Marketing.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Strategický marketing
MARKETING Přednáška P
Název společnosti Obchodní plán.
Úloha marketingu v řízení organizace
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Management a řízení hotelu
Ekonomika malých a středních podniků
Strategický marketing
Prezentace obchodního plánu
Marketing Základy a postupy..
Název společnosti Obchodní plán.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Strategický marketing PhDr.Ing.Jaroslava Dědková, Ph.D. KMG, EF Liberec jaroslava.dedkova@tul.cz

Literatura Dědková,J.: Strategický marketing, TU Liberec, 2017 Jakubíková,D.:Strategický marketing, Grada, Praha, 2013 Sedláčková,H.: Strategická analýza, C.H.Beck, 2000 Porter,E.M.: Konkurenční strategie, Victoria Publishing, 1996 https://elearning.tul.cz/ Časopisy: Strategie

Strategie Schéma postupů, které naznačuje, jak za daných podmínek dosáhnout vytyčených cílů. Přehled možných kroků a činností. Charakterizuje směr, který bude podnik sledovat v určitém časovém období a který vede k nejúčinnější alokaci zdrojů pro dosažení vytyčených cílů.

Význam strategie Strategie pomáhá firmě k tomu, aby byla schopna dlouhodobě vydělávat peníze Ovlivňuje dlouhodobý směr organizace Snaží se dosáhnout nějaké výhody Zabývají se rozsahem dopadu aktivit firmy Vychází ze zdrojů a kvalifikací firmy Ovlivňuje operativní rozhodování

Strategické plánování podniku Proces rozvíjení a udržování životaschopné shody mezi cíli a zdroji organizace a jejími měnícími se tržními příležitostmi Vytvářet obchody a výrobky tak, aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé zisky

Principy strategického plánování Princip permanentnosti Princip variantnosti Interdisciplinární tvůrčí přístup Vědomí práce s rizikem …………….

Oblast marketingu Strategie se zaměřuje na dosažení perspektivních marketingových cílů v rámci konkrétního marketingového prostředí Uvědomělá orientace na trh a zákazníka a plné uspokojení jeho potřeb (Cíl: 5% růst ročního prodeje strategie:…….

Zásady pro konkrétní vyjádření koncepce mkg. strategie Rozhodování o efektivním vynaložení finančních prostředků, jejich promyšlená alokace (které aktivity jsou klíčové, čeho se podnik snaží dosáhnout) Vytvoření a udržení prokazatelných konkurenčních předností na vytipovaných trzích (které produkty, které trhy)

Strategický marketing – proces spojený s: S vypracováním analýz faktorů vnitřních podmínek a stránek podniku, příležitostí a ohrožení, faktorů konkurence S participací na vytvoření souboru cílů podniku a formulování podnikových strategií pro jejich dosažení Se stanovením marketingových cílů

S volbou marketingových strategií k dosažení vytyčených cílů S vypracováním, realizací a kontrolou marketingových plánů S komplexním řízením marketingového procesu S hledáním konkurenční výhody

Ansoff Porter

Strategický řídící proces Soubor činností a rozhodnutí, která vedou k formulování plánu podniku i jeho realizaci. Úkolem je usměrnění činností podniku tak, aby bylo naplněno jeho poslání a zajištěny cíle

Strategický řídící proces Faktory prostředí Strategický řídící proces VIZE Poslání podniku Cíle podniku a základní strategický směr příležitosti podniku VIZE

VIZE Určuje hlavní směry rozvoje podniku v čem podnikat Vytyčuje konec toho, kam by se podnik měl dostat, čeho dosáhnout 10-20let Vytváření budoucnosti, jak bychom chtěli firmu vidět

Poslání (mission) Doplňuje vizi Stanovuje smysl podnikání, hlavní současné a budoucí zaměření podniku v obecných rysech, jeho předpoklady Odpovídá na otázky: „Proč tu jsme, čeho jsme dosáhli, kam bychom se chtěli dostat?

Příklady poslání 1. Pomocí výrobků: „Jsme výrobci exkluzivní pánské obuvi“ „Poskytujeme finanční služby jak jednotlivcům, tak podnikatelským subjektům“

2. Pomocí technologií: „Jsme výrobci zářivkových osvětlovacích systémů“ 3. Pomocí vztahu k trhu: „Naším posláním je splnit přání širokého okruhu žen – lépe vypadat a líbit se.“ 4. Pomocí různých faktorů: zákazníka, podniku, konkurence

Cíle podniku Žádoucí stav, kterého má být dosaženo Konkrétně rozepisuje a vyjadřuje poslání Lze je měřit příslušnými ukazateli Mají obsah, rozsah, časové parametry Měly by být: přiměřené, přesné, konkrétní, srozumitelné, měřitelné, vzájemně sladěné, hierarchicky uspořádané, kontrolovatelné…

Podnikové cíle-strategické Rentabilita Produktivita Postavení na trhu Zaměstnanost Postavení v technologii

Sledované cíle Zisk Prodejní obrat Tržní podíl Relativní tržní podíl Množství prodaného zboží ochranné akce pro přežití Sociální odpovědnost

Strategie v souvislostech Vize Poslání Cíle Strategie Strategické řízení

Strategický marketingový proces Respektuje cíle a omezení, vyplývající ze strategického řídícího procesu a vychází ze zásadních rozhodnutí, která byla v rámci procesu na úrovni vrcholového řízení provedena Zaměřuje se na všechny aktivity uskutečňované v rovině výrobek-trh

Vzájemné souvislosti mezi strateg. řídícím a strateg Vzájemné souvislosti mezi strateg. řídícím a strateg. marketingovým procesem Rozhodování v rámci str. řídícího procesu Základní výrobek Trhy (segmenty) Úloha marketingu Forma(Konkrétní užitek a prospěch, který Z potřebuje) Čas (kdy má být užitek k dispozici) Místo (kde má být užitek k dispozici)

Desatero českého marketéra Marketér zná své zákazníky Marketér sleduje trendy Vzdělává se Neprezentuje výsledky za každou cenu Inspiruje se výzkumy a čerpá z nich Zajistí sám na co stačí Buduje hodnotu oddělení na základě opodstatněných investic Umí své pravomoci obhájit a přesvědčit své kolegy Komunikuje dílčí neúspěchy s nadřízeným