Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Snellův zákon Číslo DUM: III/2/FY/2/3/19 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Notebook, tablet Číslo DUM: III/2/VT/2/1/20 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zvuková karta Číslo DUM: III/2/VT/2/1/10 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prezentace fotografií Číslo DUM: III/2/VT/2/3/55 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skenování fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/57 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kancelářské balíčky Číslo DUM: III/2/VT/2/2/29 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tělesa –Válec Číslo.
F YZIKA Měření objemu. Vypracoval: Lukáš Karlík. Z NAČKA A JEDNOTKA OBJEMU Objem je, stejně jako délka, fyzikální veličina. Každá fyzikální veličina má.
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zobrazení rovinným zrcadlem
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zvuková karta
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hmotnost
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.07_MĚŘENÍ OBJEMU Název:
Měření objemu pevného tělesa
ARCHIMÉDŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_29.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Brzdné síly
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Indukční čáry magnetického pole Číslo DUM: III/2/FY/2/2/20 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Objem Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_316.
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - vypuklá
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrický proud
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektroskop a jednotka elektrického náboje Číslo DUM: III/2/FY/2/2/4 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti snímku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Délka
Fyzika – měření objemu a převody jednotek objemu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové prohlížeče
Hustota 8. ročník.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měsíční fáze
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –čtyřboký hranol
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Grafické editory
zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Pokročilé úpravy snímku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Dalekohled
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Magnety
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3811 Název DUM: Měření objemu pevných látek Číslo DUM: III/2/FY/2/1/6 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny a jejich měření Autor: Mgr. Petra Kejkrtová Anotace: Žák se seznámí s postupem měření objemu malého pevného tělesa a výpočtem objemu některých pravidelných těles. Klíčová slova: Postup při měření objemu tělesa, měření objemu malého pevného tělesa, výpočet objemu pravidelných těles. Metodické pokyny: PC, DTP, metodické pokyny jsou součástí materiálu Druh učebního materiálu: Prezentace doplněná fotografiemi a úkoly. Druh interaktivity: Kombinovaná Cílová skupina: Žák 6. ročníku Datum vzniku DUM: 15.4.2013

Měření objemu pevných látek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Kejkrtová.

Objem malých těles z pevné látky měříme pomocí odměrných válců.

Jak postupujeme při měření objemu pevného tělesa? vybereme si vhodný odměrný válec tak, aby jím těleso volně prošlo a nedotýkalo se stěn do odměrného válce, který leží na vodorovné podložce nalijeme kapalinu (nejčastěji vodu) odměříme objem nalité kapaliny a zapíšeme V1 těleso zavěšené na niti ponoříme celé do kapaliny v odměrném válci (hladina stoupne) určíme objem kapaliny s ponořeným tělesem a zapíšeme V2 vypočítáme objem tělesa V = V2-V1

Měření objemu malého kovového válečku. 1. Do odměrného válce nalijeme určité množství vody a změříme její objem V1 = 40 ml

Měření objemu malého kovového válečku. 2. Do odměrného válce vložíme váleček (hladina stoupne) a odečteme hodnotu. V2 = 57 ml

Měření objemu malého kovového válečku. 3. Z naměřených hodnot vypočítáme objem válečku. V = V2 – V1 V = 57 – 40 V = 17 ml

Urči objem pevných těles 1. 2. V1 = 50 ml V2 = 75 ml V1 = 240 ml V2 = 320 ml V = 25 ml V = 80 ml

3. 4. V1 = 36 ml V2 = 58 ml V1 = 110 ml V2 = 220 ml V = 22 ml V = 110 ml

Určování objemu různých těles pravidelného tvaru Objem pevných těles určíme pomocí odměrného válce (nepravidelná tělesa malých rozměrů) nebo výpočtem z jeho rozměrů (krychle, kvádr, válec, koule,…). Krychle Válec V = a.a.a V = π.r².v Kvádr Koule V = a.b.c V = 4/3 . π . r3

Otázky a úkoly: Jak budeš postupovat při měření objemu pevného tělesa? Jaké měření objemu provádíš nejčastěji? Vypočítej objem vzduchu v učebně fyziky. (změř si potřebné údaje) Najdi si venku kámen správného rozměru a změř jeho objem pomocí odměrného válce.

Použité zdroje: Obrázky a fotografie autor