Neverbální komunikace Mimika, proxemika, gestika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KOMUNIKACE Mgr. Michal Oblouk.
Advertisements

Neverbální komunikace
Neverbální komunikace
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
KOMUNIKACE V..
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Kde je rybka? V p rezentaci si děti procvičí prostorovou orientaci. Návod: 1) Otázka je u každého obrázku stejná: Kde je rybka? 2) Dítě se snaží co nejpřesněji.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
C ČERNÝ PETR Ostré sykavky – C
Neverbální komunikace
Čtení s porozuměním Interaktivní prezentace
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Vítejte v Písmenkově – seznamte se s písmenkem Y, y
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měřidla délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Informace a společnost – neverbální (nonverbální) komunikace Hana Slámová VOŠIS 2014.
Volný čas a volnočasové aktivity Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Vnímání řeči O Budulínkovi
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Křesťanství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Vývoj osobnosti I. Od prenatálního období po batole Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné.
Mimoverbální komunikace
COLORS BARVY Mgr. Bc. Lucie Hušková ZŠ a MŠ Kamenná 404/4,
Mezilidské vztahy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu
Zásady správné výživy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
POČASÍ KALENDÁŘ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Získávání energie pro život
České bankovky a kdo je na nich vyobrazen
POČASÍ GRAFOMOTORIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
Porozumění řeči – MÁ x NEMÁ interaktivní
Práva a svobody a veřejná moc
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
Vztahy mezi pohlavími Volba životního partnera
PUZZLE M Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Společenská výchova – Neverbální komunikace
Mezilidské vztahy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
CHARAKTERISTIKA VNĚJŠÍ
Slabiky lu, le, li, lo, lá, lí Metodický komentář:
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
Soubor interaktivních her z matematiky I.
Neverbální komunikace „řeč očí“, posturologie, komunikace dotykem
Prvouka – části lidského těla a kostra
Jméno: Poznáš hudební nástroje? Doplň názvy.
PUZZLE P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Kde bydlí Honzík? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
ČLOVĚK – NAŠE TĚLO PODPORA PRO VÝUKU
Prezentace seznamuje děti s počasím a představuje také roční období
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, ve kterém podnebném pásu se vyskytují obilniny zmíněné v prezentaci (pšenice, žito, ječmen, oves). 2) Vyznač.
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
KVARTETO – hláska R Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Samohlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Rychlé počítání v časovém limitu 15 vteřin II.
Prvouka – Sídliště Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Půjdem spolu do Betléma…
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
Rychlé počítání v časovém limitu 15 nebo 30 vteřin
České bankovky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Neverbální komunikace Mimika, proxemika, gestika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Neverbální komunikace je souhrn mimoslovních sdělení, která jsou vědomě nebo nevědomě předávána člověkem k jiné osobě nebo lidem

Gestikulace Gesta můžeme dělit podle toho, zda se dělají: celým tělem – úklona, pokleknutí hlavou – kývnutí, potřásání, „kroucení“ hlavou čelem – zdvižené obočí, svraštěné čelo očima – mrknutí, koulení očima, „vyvalené oči“, „oči v sloup“

nosem - „ohrnout nos“ rty – špulení, sevřené rty, pootevřená ústa jazykem – vypláznutí, olíznutí rukama – zkřížené a založené ruce, „otevřená náruč“, „sprásknout ruce“, „nepřibližuj se“, „ruce vzhůru“ dlaní – dlaně vzhůru a dolů, mávnutí rukou prsty – „véčko“, palec nahoru a palec dolů, prst před ústy

Gesta doprovodná Gesta mlčenlivá Obr. 2 Obr. 1

Co znamenají gesta na obrázcích?

Kdo by se neobešel bez této komunikace? Obr. 5

Mimika Mimika (z řeckého mimeomai, napodobovat, představovat) je vědomé vyjadřování výrazem tváře, způsobené stahy obličejových svalů Obr. 6

Mimika štěstí – neštěstí neočekávané překvapení – splněné očekávání strach a bázeň – pocit jistoty radost – smutek klid – rozčilení spokojenost – nespokojenost až znechucení zájem – nezájem

Co vyčtete z tváří na obrázcích?

„Řeč“ prostřednictvím vzdálenosti těl: Existují 4 zóny, které rozlišujeme při komunikaci s ostatními lidmi Intimní zóna Vzdálenost na podání ruky Vzdálenost cca 60 cm kolem našeho těla Do intimní zóny vpustíme jenom lidi nám citově blízké Nevítané návštěvníky v intimní zóně nemáme v oblibě

„Řeč“ prostřednictvím vzdálenosti těl: Osobní zóna Od konce intimní zóny cca do 120 cm Používáme v komunikaci se známými a přáteli Společenská zóna Přibližně 120 až 360 cm Vzdálenost pro komunikaci s neznámými lidmi nebo například nadřízenými

„Řeč“ prostřednictvím vzdálenosti těl: Veřejná zóna Více než 4 metry Pro komunikaci například s panem prezidentem, papežem…… Obr. 9

Použité zdroje: VALENTA, Milan. Občanská nauka pro střední odborná učiliště. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1999, 174 s. ISBN 80-723-5099-4. DUDÁK, Vladislav. Občanská nauka pro střední odborné školy a pro studijní obory SOU. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2003, 326 s. ISBN 80-723-5233-4. HELUS, Zdeněk. Psychologie: pro střední školy. Vyd. 2. Praha: Fortuna, 1999, 119 s. Učebnice (Fortuna). ISBN 80-716-8406-6.

Použité zdroje Str. 5. Obr. 1. Hotshot977. [cit. 2013-07-23]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bill_McKibben_at_RIT-3.jpg> Str. 5. Obr. 2. Barbarturo. [cit. 2013-07-23]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:GonzaloConcha.jpg> Str. 6. Obr. 3. Kim Boek from Seoul, South Korea. [cit. 2013-07-23]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Asian_woman_shushing.jpg> Str. 6. Obr. 4. Ministerstvo dopravy a spojů České republiky. [cit. 2013-07-23]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Policista-St%C5%AFj.jpg> Str. 7. Obr. 5. Cwterp. [cit. 2013-07-23]. Dostupný pod licencí Public domain na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:ABC_pict.png> Str. 8. Obr. 6. Valleyview3counselor. [cit. 2013-07-23]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Caffine_rush.jpg> Str. 10. Obr. 7. David Joyce from Gray, TN, United States. [cit. 2013-07-23]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Frown_(1557500230).jpg> Str. 10. Obr. 8. Robbie Grubbs from Houston. [cit. 2013-07-23]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Fear_has_big_eyes.jpg> Str. 13. Obr. 9. White House photo by Lynden Steele. [cit. 2013-07-23]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:First_family_and_Elizabeth_II_2007_(inside).jpg>