Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_TRIDENI_OVOCE Název materiálu: TŘÍDĚNÍ OVOCE Předmět: Člověk a jeho svět Ročník: 2. Časová dotace: 45 min. Datum ověření: 23. 11. 2011 Jméno autora: Mgr. Ludmila Šírová Klíčová slova: Druhy ovoce, bobule, peckovice, malvice. Výchovné a vzdělávací cíle: Žák pozná základní druhy ovoce. Žák správně řadí druhy ovoce. Rozvíjené klíčové kompetence: K řešení problémů - žák třídí ovoce podle instrukcí do skupin. Sociálně personální – žák spolupracuje ve skupině, sdílí své názory, naslouchá ostatním žákům. Anotace, metodický list: Prostřednictvím interaktivní prezentace se žáci seznámí s jednotlivými druhy ovoce. Použité zdroje: Vlastní. Obrázky z kolekce klipartů Microsoft Office Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace
DRUHY OVOCE
Ovoce dělíme na: Peckovice Malvice Bobule Ořechy
Peckovice: Má zpravidla jednu velkou pecku. Např. švestka, broskev
Malvice: má více než jedno semeno semena (jádra) jsou uložena v pouzdérku (jádřinci) Např. jablko, hruška
Semena jsou v plodu rozptýlená. Bobule: Semena jsou v plodu rozptýlená. Např. angrešt, rybíz
Semeno je ukryto v pevném Ořechy: Semeno je ukryto v pevném obalu - skořápce. Např. lískový ořech, vlašský ořech
Jak je to správně? Peckovice jsou: Malvice jsou: Bobule jsou: Ořechy jsou: švestky hrušky jahody lískový ořech maliny kokos jablka hrozny meruňky
Řešení: Peckovice jsou: švestky, meruňky Malvice jsou: hrušky, jablka Bobule jsou: jahody, maliny, hrozny Ořechy jsou: kokos, lískový ořech