Ivana Francová, SOU Liběchov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vnitropodnikové písemnosti
Advertisements

CENOVÁ SOUTĚŽ V PRAXI PRÁVNÍ SOUVISLOSTI S POSKYTOVÁNÍM SLEV Kateřina Davidová.
Z ÁKLADNÍ POJMY V ÚČETNICTVÍ ODBĚRATEL – DODAVATEL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Pecková. Dostupné z Metodického.
IAS 17 Leasingy. Cíl standardu Stanovit účetní pravidla pro zobrazení leasingů v účetních závěrkách nájemců a pronajímatelů.
Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Činnosti v žákovském minipodniku (návod) Zpracovali: Mgr. František Buchta Ing. Alena Nechutová Ing. Alena Zitová.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
OCHRANA SPOTŘEBITELE V PRÁVU EU ČÁST 2 VŠFS Praha 2016.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Smlouvy Podepisoval jsi někdy nějakou smlouvu?
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
FINANČNÍ GRAMOTNOST CENA. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Daň z přidané hodnoty. DPH: plátce a poplatník DPH Obsažena v ceně zboží a služeb – není placena jako samostatná částka DPH Obsažena v ceně zboží a služeb.
Zahraniční obchod Vývozní operace. Obsah výkladu 1. Vývozní operace 2. Příprava vývozní operace 1. Průzkum trhu 2. Získávání zákazníků 3. Předběžná kalkulace.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_134_ČJLS8 Předmět: Český.
Ing. Veronika Dostálková MBA TRŽNÍ MECHANISMUS Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
1 Zajištění rizik v zahraničním obchodě a INCOTERMS 2000 Ing. Frantisek Janatka, CSc. IMODS o.p.s.
Ivo Krsička Jedinečné spojení znalostí obchodu a distribuce energií.
Základy nabídky a poptávky TNH 1 – 3. seminář Pavel Seknička.
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Měření výkonu ekonomiky 2. seminář – TNH 2
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdena Rojíková Název materiálu:
PSYCHOLOGIE OBCHODNÍ ČINNOSTI PSYCHOLOGIE ZBOŽÍ, NABÍDKY A POPTÁVKY.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací projekt Podpora vzdělávání na venkově Nový občanský zákoník a smlouvy Domažlice,
Chování spotřebitele: užitečnost, poptávka
Základní formy prodeje
Abeceda Mikroekonomie
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
NÁLEŽITOSTI OBCHODNÍHO DOPISU 1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Tržní rovnováha a efektivnost
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
Účtování DPH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
RISKUJ Marketingový mix. RISKUJ Marketingový mix.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Propagace.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Vliv reklamy na společnost
Centrální nákupy SŽDC pro opravu, údržbu a modernizaci železničního svršku Stanislav Smeták Workshop „Oprava a údržba kolejí železničních drah“ Praha –
E-SHOP: Uživatelská příručka
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Poptávka – 1. Autor: Libuše Bendová.
ZÁSOBOVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
PSANÍ ÚŘEDNÍHO DOPISU KROK ZA KROKEM
Praktické přínosy WEP pro české podniky
Zákony trhu. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Účelové a druhové členění nákladů Účelová a druhová výsledovka
Transkript prezentace:

Ivana Francová, SOU Liběchov Poptávka Písemnosti při obchodování jsou písemnosti, které vznikají při nákupu a prodeji zboží, popř. při zajišťování služeb. Smluvní strany: odběratel (kupující, zákazník, zájemce, spotřebitel) dodavatel (prodávají, výrobce, zhotovitel). Ivana Francová, SOU Liběchov

Ivana Francová, SOU Liběchov

Ivana Francová, SOU Liběchov Postup písemností při uzavírání kupních smluv Ivana Francová, SOU Liběchov

Ivana Francová, SOU Liběchov POPTÁVKA zpravidla kratší dopis, kterým budoucí odběratel hledá co nejvhodnějšího dodavatele výrobků, zboží, služeb. Někdy mívá i formu inzerátu. Poptávka je vždy nezávazná (tzn. neplynou z ní žádné závazky). Ivana Francová, SOU Liběchov

Ivana Francová, SOU Liběchov Obsah poptávky oslovení (oslovujeme vždy 5. pádem; oslovení nemusí být použito) sdělení, odkud byly získány informace o dodavateli (např. inzerát, dřívější zkušenost, doporučení od jiné osoby) žádost o zaslání katalogu, ceníku, prodejních a dodacích podmínek přesvědčení o tom, že dodavatel odpoví obratem, popř. v  co nejkratší době rozloučení Ivana Francová, SOU Liběchov

Ivana Francová, SOU Liběchov Způsoby vyjadřování v poptávkách Úvod (jak byly informace o dodavateli získány) Zaujal nás Váš inzerát v … Adresu Vaší firmy jsme našli … Od našich obchodních partnerů jsme se dověděli, že vyrábíte … Dovolte, abychom Vás jako před lety požádali o nabídku … Žádost o zaslání katalogu, ceníku, prodejních a dodacích podmínek Sdělte nám, jaká je dodací lhůta u vybraných výrobků … Žádáme Vás o stanovení výhodných cen a o zaslání vzorků zboží … Zašlete nám, prosím, katalog a ceník Vašich výrobků … Závěr Očekáváme Vaši brzkou nabídku a jsme s pozdravem; Věříme, že nám odpovíte co nejdříve … Ivana Francová, SOU Liběchov

Ivana Francová, SOU Liběchov Úkol Napište poptávku Ivana Francová, SOU Liběchov