DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Advertisements

Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Úvod do Teorie množin.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_762.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Množinové pojmy – průnik, sjednocení, rozdíl množin
Množiny.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Mnohočleny Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Číselné soustavy Autor: Mgr. Ludmila.
Množinové pojmy – množina, prázdná množina, podmnožina, rovnost množin
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Martina Braunerová. A B U Zakreslete Vennův diagram pro uvedené množiny a vyznačte v něm všechny prvky množiny U:  Základní množina U je množina všech.
INTERVALY SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Operace s množinami Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková
Množiny Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_3_FIG_03_BULGARIA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_CH_1_BAR_17_OBECNACHEMIE.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_19 Název materiáluZákladní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 4 – Intervaly – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
MNOŽINY RNDr. Jiří Kocourek. Množina: skupina (souhrn, soubor) nějakých objektů.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Slovní úlohy - Vennovy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MNO ŽI NY Kristýna Zemková, Václav Zemek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MNO ŽI NY Kristýna Zemková, Václav Zemek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MNOŽINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
MNOŽINY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
MNOŽINY RNDr. Jiří Kocourek.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Základní množinové pojmy Autor Michala Pfefrčková Tematický okruh Základní poznatky z matematiky Ročník první Datum tvorby 2. 9. 2012 Anotace Prezentace slouží k osvojení a procvičení pojmů podmnožina, rovnost množin, doplněk množiny, množinové operace. Metodický pokyn Prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu. Možnosti využití: promítání, práce jednotlivců nebo dvojic u PC. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Základní poznatky z matematiky Množinové operace

Obsah prezentace Podmnožina Rovnost množin Doplněk množiny Množinové operace sjednocení množin průnik množin rozdíl množin

Podmnožina Množina A je podmnožinou množiny B právě tehdy, když platí, že každý prvek množiny A je zároveň prvkem množiny B. Značíme: Schematicky lze zapsat:

{}; {1}; {2}; {3}; {1; 2}; {2; 3}; {1; 3}; {1; 2; 3} Každá podmnožina je sama sobě podmnožinou. Prázdná množina je podmnožinou všech množin. Úloha k procvičení: Vypište všechny podmnožiny množiny A = {1; 2; 3} {}; {1}; {2}; {3}; {1; 2}; {2; 3}; {1; 3}; {1; 2; 3}

Rovnost množin Množiny A, B se rovnají (zapisujeme A = B) právě tehdy, když každý prvek množiny A je prvkem množiny B a zároveň každý prvek množiny B je prvkem množiny A. Schematicky zapsáno např.:

Určete, které z následujících množin se rovnají: Úloha k procvičení: Určete, které z následujících množin se rovnají: A = C B = D

Doplněk množiny Množina B je podmnožinou množiny A, potom doplněk množiny B v množině A je množina všech prvků z A, které nepatří do B. Zapisujeme: A B

Úloha k procvičení: Určete doplňky následujících množin v daných množinách:

Množinové operace sjednocení množin průnik množin rozdíl množin

a) Sjednocení množin Sjednocení množin A, B je množina všech prvků, které patří aspoň do jedné z množin A, B. Zapisujeme: B A

b) Průnik množin Průnik množin A, B je množina všech prvků, které patří zároveň do obou množin A, B. Zapisujeme: B A

c) Rozdíl množin Rozdíl množin A, B je množina všech prvků množiny A, které nejsou prvky množiny B. Zapisujeme: B A

Řešení Úloha k procvičení: Zapište výčtem nebo pomocí intervalů následující množiny A; B; A∪B; A∩B; B\A; A’R, je-li: Řešení

Zdroje: POLÁK, Josef. Přehled středoškolské matematiky. 6. vyd. Praha: Prometheus, 1995, 608 s. ISBN 80-85849-78-x. BUŠEK, Ivan, Leo BOČEK a Emil CALDA. Matematika pro gymnázia: základní poznatky z matematiky. Dot. 2. vyd. Praha: Prometheus, 1995, 165 s. ISBN 80-85849- 34-8.