Kognitivní rehabilitace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se UČIT, aby mě to nebolelo
Advertisements

Technika. TECHNICKÁ PŘÍPRAVA V tréninku techniky jde především o opakované provádění učeného pohybu, při kterém dochází k opravování a zpřesňování jeho.
Diagnostika SPU.
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Paměťový systém Barbora Holečková. Paměť - je spojení navzájem na sebe působících systémů, jejichž společná úloha spočívá v uchovávání a znovuvybavování.
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Paměť Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov07 Autor Mgr. et Mgr.
POJMOVÁ MAPA JAKO NÁSTROJ AKTIVNÍHO UČENÍ V MATEMATICE
PSYCHICKÉ JEVY.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miroslava Kubicová Název materiálu: Psychologie Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PSY.S1.808.
PAMĚŤ.
Komunikace s dětským pacientem
Brebtavost - Breptavost
Kognitivní rehabilitace
Metodické pokyny pro předmět Tlumočnický proseminář
Andrea Šveřepová Dita Fejlová Libor Nenutil
FTK UP Olomouc přednáška č. 5: Paměť
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Spektrum didaktických stylů
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika - Numerace v číselném oboru.
Paměť je schopnost centrální nervové soustavy uchovávat a používat informace o předchozích zkušenostech je základem všech duševních procesů, vlastností,
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Paměť je schopnost - ukládání - uchovávání - vybavování informace v nervovém systému.
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1.ročník – Matematika a její aplikace - Matematika -Numerace v číselném oboru.
Paměť, pozornost, zapomínání
Didaktická část diplomové práce
Psychické procesy Jan Tvrdík C4B.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Cvičení se zaměřením na paměť
Specifické poruchy učení
Vývojová dysfázie.
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
OPAKOVÁNÍ. Přetopená místnost Přehledné poznámky Příliš velká večeře Talent na jazyky Spolupráce se spolužáky Zábavné příklady Bolest hlavy Lehké učivo.
Diagnostika paměti, metody zlepšování paměti Seminář 3 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a.
PSGE1 Přednáška č.3. Paměť Analogie knihovna, knihy = informace, uspořádány podle určitých pravidel třídění Knihovník = vyhledávácí procesy Pokud knihovna.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 1.část Mgr. Marie Mikulcová.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 05 – Paměť a učení NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Témata kognitivní psychologie
Cogito ergo sum. - Myslím, tedy jsem. René Descartes.
DRUHY PAMĚTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Vnímání, pamět, myšlení. Vnímání jak, čím, co? senzorické stádium, syntetické stadium (třídění a interpretace) co vnímání ovlivňuje postoje, emoce, očekávání,
Metodické materiály a pomůcky
Centrum služeb a podpory Zlín o.p.s. HORIZONT ZLÍN
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Témata kognitivní psychologie
Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova k
Diagnostika Kognitivní procesy.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Šachový kroužek DDM Větrník
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Paměť Mgr. Vladimír Velešík.
TRADIČNÍ MODELY PAMĚTI
Témata kognitivní psychologie
Aktivačně motivační vlastnosti osobnosti
Specifické poruchy učení
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Pedagogická psychologie
Komunikace v kontextu rozhovoru. Dotazování a aktivní naslouchání
PAMĚŤ.
Sociální čtení.
Jak se efektivně učit 2017.
Pozornost a paměť, představivost
PŘÍPRAVNÝ KURZ PRO BUDOUCÍ ŽÁKY PRVNÍHO ROČNÍKU
Témata kognitivní psychologie
Pozornost a paměť.
Transkript prezentace:

Kognitivní rehabilitace Soubor cvičení napomáhajících zlepšení jednotlivých úrovní kognitivních procesů

Co to je? Cvičení směřující ke zlepšení jednotlivých úrovní kognitivních – poznávacích procesů Soustředění, pozornosti, paměti, myšlení, čtení psaní počítání (Mozek a jak ho cvičit)

Obsah a zaměření kognitivní rehabilitace Pravidelné čtení s pokusy o reprodukci obsahu přečteného, opakování a vysvětlovaní přečtené informace. Učit se něčemu novému (jazyk, dovednosti, U3V, hádanky, křížovky, sudoku, pexeso, šachy, dáma…) Cvičit všechny druhy paměti, krátkodobou, dlouhodobou, zrakovou, sluchovou… Trénink matematických dovedností, „kupecké počty“. Psaní a udržování mezilidských kontaktů, kulturní a společenské aktivity. Večer rekapitulace dne. Aktivní životní styl.

paměť Krátkodobá, pracovní Dlouhodobá recentní Dlouhodobá trvalá Rozdělení podle charakteru zapamatované informace: explicitní, sémantická, epizodická, implicitní