Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_16-17

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Advertisements

ASERTIVITA Alena Krákorová. Asertivita základy asertivního chování základní asertivní způsoby jednání asertivita DESATERO asertivita a obtížný klient.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – styl běžné každodenní komunikace Název sady:Funkční.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ charakteristika Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Stavební výkresy CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_01
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
MÁ SMYSL POŘÁDAT KONFERENCE?
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Referát kraje ČR Téma: Referát na kraj ČR
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640
VYPRAVOVÁNÍ v umělecké oblasti
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Český jazyk 2 . ročník PŘEHLEDY
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_12_INOVACE_19_Mezilidské vztahy TÉMA: Všude.
Úvodní a seznamovací hry
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_39_ČJ4
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Autor: Mgr. Jana Burdzová
Matematika pro stavební obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Člověk a jeho svět 3. ročník
všechny animace a obrázky - archiv autora
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pořád od ženských slyšíme jejich pravidla
Promítání filmových sekvencí Pro naše účely můžeme využít následující tituly: Těžké melodično (1997)
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_CERTOVSKE_RYMOVANI Název materiálu:
ROZDÍL MEZI MUŽSKÝM A ŽENSKÝM MYŠLENÍM
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kam se točí Tobě ?.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Člověk a jeho zdraví TÉMA:
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
TIBETSKÝ TEST OSOBNOSTI
Moudra s květinou.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
VY_52_INOVACE_16_01_první pomoc krvácení
SCHOPNOSTI ČLOVĚKA Psychologie 4. S.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Cílové skupiny Studenti Farníci Rodiče Řeholníci Katolíci
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
TIBETSKÝ TEST OSOBNOSTI
Technika kolem nás Svět, ve kterém žijeme, se skládá z živé a neživé přírody, ale také techniky. Dokázali byste říct příklad živé a neživé přírody? Do.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Diagnostika dítěte předškolního věku
ZVUKY A TÓNY.
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0029 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_16-17 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice Autor Mgr. Dana Mužíková Tematický celek Společenskovědní vzdělávání Ročník 2. Datum tvorby 24. 9. 2013 Anotace Tato prezentace obsahuje test, který slouží k praktickému vyzkoušení problematiky rozdílnosti ženského a mužského myšlení. Navazuje na prezentaci „Mozek ženy a muže“. Metodický pokyn Test projít společně, žáci si dělají poznámky do sešitu. Následuje vyhodnocení a závěr. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

TEST NAPROGRAMOVÁNÍ MOZKU

Pomocí následujícího testu určíte maskulinitu ("mužskost") či feminitu ("ženskost") svého mozku. Tato maskulinita či feminita mozku se odráží ve vašem chování, stylu, sklonech, volbách a v hodnotách, jimž dáváte přednost.

Napište si pod sebe písmena a), b), c) a zaznamenávejte čárkou své odpovědi na otázky. Otázky, jejichž odpovědi nevyjadřují přesně vaše chování si označte čárkou zvlášť.

1. Je-li třeba, abyste se orientovali podle mapy: a) dělá vám to potíže a často někoho žádáte o pomoc b) držíte mapu shodně se směrem, jímž jdete c) nemáte s orientací podle mapy potíže

a) necháte hrát rádio, dál vaříte a přitom telefonujete 2. Vaříte složíte jídlo, hraje rádio a do toho telefonuje váš přítel. Co uděláte? a) necháte hrát rádio, dál vaříte a přitom telefonujete b) ztlumíte rádio, vaříte a hovoříte c) řeknete svému příteli (přítelkyni), že zatelefonujete, jakmile skončíte s vařením

3. Přátelé vás chtějí navštívit ve vašem novém domě. Co uděláte: a) nakreslíte mapku s přesnými instrukcemi, kterou jim pošlete nebo seženete někoho, kdo jim vysvětlí, jak se k vám dostanou b) zeptáte se přátel, která místa ve vašem okolí znají, a zkusíte jim vysvětlit, jak se k vám dostanou c) verbálně vysvětlíte, jak se k vám dostanou: "Jeďte okolo divadla, pak zahněte doleva, jeďte rovně, druhou odbočkou doprava, okolo semaforu, potom doleva..."

4. Vysvětlujete-li někomu svou myšlenku nebo představu: a) použijete papír, tužku a gestikulaci b) vysvětlujete verbálně s pomocí gestikulace c) vysvětlujete jasně a stručně verbálně

5. Vracíte se z kina, kde jste shlédli vynikající film 5. Vracíte se z kina, kde jste shlédli vynikající film. Čemu dáváte přednost? a) v duchu si představujete scény z filmu b) hovoříte o shlédnutém filmu c) přesně citujete, co kdo ve filmu řekl

6. Na které straně v kině či v divadle raději sedíte? a) na pravé straně b) kdekoli, je vám to jedno c) na levé straně

7. Vašemu příteli (přítelkyni) se něco porouchalo. Co uděláte? a) projevíte porozumění a mluvíte o tom, jak se asi cítí b) doporučíte spolehlivého opraváře c) zjistíte, jak přístroj funguje a zkusíte ho opravit

8. Jste na neznámém místě a někdo se vás zeptá, kde je sever 8. Jste na neznámém místě a někdo se vás zeptá, kde je sever. Co uděláte? a) přiznáte, že nevíte b) po chvilce přemýšlení odhadnete, kde by mohl být c) bez problémů ukážete na severní stranu

9. Na parkovišti jste našli jen úzké místo a museli byste couvat 9. Na parkovišti jste našli jen úzké místo a museli byste couvat. Co uděláte? a) raději zkusíte najít jiné místo b) opatrně se tam pokusíte zacouvat c) zacouváte bez sebemenších potíží

10. Díváte se na televizi a zazvoní telefon. Co uděláte? a) zvednete sluchátko, aniž ztlumíte televizi b) ztlumíte televizi a potom zvednete sluchátko c) vypnete televizi, řeknete ostatním, aby byli potichu, a potom zvednete

11. Právě jste slyšeli novou píseň svého oblíbeného zpěváka. Většinou: a) jste schopni bez potíží zazpívat kousek písně b) jste schopni zazpívat kousek písně, pokud je jednoduchá c) s obtížemi si pamatujete melodii, ale vybavujete si některá slova

12. Průběh nějaké situace předvídáte pomocí: a) intuice b) dostupných informací a intuice c) faktů, statistiky a přesných údajů

13. Někam jste založili klíče. Co děláte? a) budete se zabývat něčím jiným, dokud vás nenapadne, kde jste je nechali b) budete se zabývat něčím jiným, ale stále se budete snažit vzpomenout si, kde jste je nechali c) v duchu si projdete místa, kudy jste chodili, až si vzpomenete, kde jste je nechali

14. Jste v hotelovém pokoji a uslyšíte vzdálený zvuk sirén: a) dokážete přesně určit, odkud zvuk přichází b) soustředíte-li se, dokážete přibližně určit, odkud zvuk přichází c) nedokážete stanovit, odkud zvuk

15. Na večírku jste představeni sedmi dosud neznámým lidem 15. Na večírku jste představeni sedmi dosud neznámým lidem. Druhý den si: a) snadno vybavíte jejich podobu b) vybavíte některé tváře c) budete spíš pamatovat jejich jména

a) vlídně a mile mu povíte o svých 16. Chcete strávit dovolenou na venkově, váš partner u moře. Jak ho přesvědčíte? a) vlídně a mile mu povíte o svých pocitech: o tom, že milujete venkov a že si tam vždy užijete spoustu legrace b) řeknete, že pojedete-li na venkov, budete na oplátku ochotni jet příště k moři c) necháte mluvit fakta: venkov je blíž, je levnější, dá se tam výborně sportovat a trávit volný čas

17. Plánujete-li si program dne, většinou: a) si napíšete seznam, abyste viděli, co je třeba udělat b) myslíte na věci, které musíte udělat c) představujete si lidi, se kterými se setkáte, místa, na kterých se budete pohybovat, a věci, kterými se budete zabývat

18. Váš přítel má osobní problém a přišel ho s vámi prodiskutovat: a) jste soucitní a chápaví b) řeknete, že problémy nejsou nikdy tak zlé, jak vypadají, a vysvětlíte proč c) navrhnete řešení anebo poskytnete racionální rady týkající se řešení problému

19. Dva vaši známí z různých manželství mají spolu vztah 19. Dva vaši známí z různých manželství mají spolu vztah. Pravděpodobně: a) na to velmi brzy přijdete b) na to přijdete časem c) na to nepřijdete

20. Na čem podle vašeho názoru v životě záleží: a) na přátelských vztazích a harmonii s blízkými lidmi b) na přátelském chování k ostatním a osobní nezávislosti c) na cestě k hodnotným cílům, na získávání respektu ostatních, na prestiži a úspěchu

21. Pokud byste si mohli vybrat, raději byste pracovali: a) v týmu doplňujících se lidí b) mezi lidmi, ale dělali byste si svou práci c) sami

22. Co nejraději čtete? a) romány a povídky b) časopisy a noviny c) autobiografie a literaturu faktu

23. Při nakupování spíše: a) postupujete impulzivně, zejména pokud jde o mimořádné nákupy b) máte všeobecný plán, ale nedržíte se ho zcela striktně c) čtete popisy zboží a porovnáváte ceny

24. Uléháte, vstáváte a jíte raději: a) kdykoli se vám chce b) přibližně každý den ve stejnou dobu, ale jste přizpůsobiví c) každý den ve stejnou dobu

25. Zatelefonuje vám jeden z nových spolupracovníků 25. Zatelefonuje vám jeden z nových spolupracovníků. Poznáte ho podle hlasu: a) snadno b) poznáte ho asi v polovině rozhovoru c) máte potíže, nemůžete ho poznat

26. Co vás rozčiluje nejvíce, když se s někým přete? a) jeho nebo její mlčení a nedostatečná odezva b) to, že neuznává vaše stanovisko c) jeho anebo její zkoumavé či provokativní otázky a poznámky

27. Jaký máte názor na testy z pravopisu a psaní slohových úkolů? a) obojí je pro vás docela snadné b) jedno vám jde, ale druhé nikoli c) nejde vám ani jedno, ani druhé

28. Když dojde na tanec či cvičení: a) jakmile se naučíte kroky, "cítíte" hudbu b) na některé tance či cvičení jste šikovní, na jiné ne c) máte potíže s tempem či rytmem

29. Jste schopni určovat a napodobovat zvuky zvířat? a) ne moc dobře b) trochu c) velmi dobře

30. Po dlouhém dni si raději: a) vyprávíte s rodinou či přáteli o tom, co jste prožili b) nasloucháte ostatním, kteří hovoří o tom, co prožili c) čtete si noviny, díváte se na televizi a jste potichu

Jak vyhodnotit test? Nejprve si sečtěte odpovědi A, B a C. Celkové skóre spočítejte podle tabulky: MUŽI ŽENY Počet A x 15 bodů = Počet A x 10 bodů = Počet B x 5 bodů = Počet B x 5 bodů = Počet C x -5 bodů = Počet C x -5 bodů = Celkové skóre = Celkové skóre = Připočíst 5 bodů za každou nezodpovězenou otázku

vysoká maskulinita ("mužskost") mozku feminita ("ženskost") mozku Vyhodnocení: 0 a méně   vysoká maskulinita ("mužskost") mozku 0 – 150 maskulinita mozku  150 – 180 pole překrývání  180 - 300 feminita ("ženskost") mozku  300 a více vysoká feminita mozku

Mozek naprogramovaný mužsky: většina mužů dosáhne výsledku 0 - 180 čím blíže k nule, tím větší míra maskulinity a vyšší množství testosteronu logické a analytické dovednosti sklon k disciplíně a organizovanosti méně se nechávají ovlivnit emocemi

Mozek naprogramovaný žensky: většina žen dosáhne výsledku 150 - 300 čím vyšší skóre, tím lepší tvůrčí schopnosti, umělecké a hudební nadání přijímá většinu svých rozhodnutí na základě intuice a instinktů

Pole překrývání skóre v rozmezí 150–180 svědčí o slučitelnosti a zaměnitelnosti myšlení obou pohlaví ani typicky ženské ani typicky mužské uvažování ve svých úvahách jsou přizpůsobiví mají předpoklady k přátelským vztahům jak s muži, tak se ženami

Mozek naprogramovaný žensky Závěr: Mozek naprogramovaný mužsky Mozek naprogramovaný žensky Má lepší: rychlost vnímání verbální schopnosti jemnou motoriku větší vytrvalost schopnost učení se cizím jazykům schopnost empatie Má lepší: prostorovou představivost matematické schopnosti orientační schopnosti pohybové schopnosti soustředění schopnost vytvářet systémy a pravidla

Zdroje: Peasovi, Allan a Barbara,Proč muži neposlouchají a ženy neumí číst v mapách, 3. vyd., nakladatelství Ikar, rok vydání 2012, ISBN: 978-80-249-1804-4