ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Eva Cigániková AUTOR: Mgr. Eva Cigániková VY_32_INOVACE_OV,8,9_01_PRÁVO.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Eva Cigániková AUTOR: Mgr. Eva Cigániková VY_32_INOVACE_OV,8,9_15_PŘESTUPKY.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Hospodaření a tvorba ceny Výchova k občanství 7. ročník.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základy automatického řízení 1
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název vzdělávacího materiálu
zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název projektu: Moderní škola
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název vzdělávacího materiálu
Název projektu: Moderní škola
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Šablona 32 VY_32_INOVACE_14_24_Moliére
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_20_20_zdravý životní styl.
Název projektu: Moderní škola
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Léto VY_32_INOVACE_59_Leto Prvouka - 2. ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název projektu: Moderní škola
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název: Základní lidská práva Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
Celkový základ daně.
EU_62_A_sada 1_13_M_Příjmy_Pol
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín AUTOR: Mgr. Eva Cigániková NÁZEV: VY_32_INOVACE_OV,7_05_MÍT NEBO BÝT TEMA: MÍT NEBO BÝT ? ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1529

Výukový materiál: EUPŠ _OP VK_Cigániková_OV,7_05_Mít nebo být Šablona: III/2 Sada: OV,7 Autor: Mgr. Eva Cigániková Vytvořeno: prosinec 2011 Ověřeno: 17.1.2012 – VII.třída Ročník: 7 Druh učebního materiálu: Prezentace Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská výchova Tematický okruh: MAJETEK V NAŠEM ŽIVOTĚ Téma: Mít nebo být ? Anotace: Hospodaření s majetkem, konzumní společnost, výhody vlastnictví, ale důležitost přístupu k životu a k vztahům. Hodinu začít brainstrormingem na téma, co potřebujeme ke šťastnému a spokojenému životu. Opakování ústě i písemně na začátku další hodiny. Poznámky:

Čl. 11 Listiny základních práv a svobod Mít nebo být ? Jedním ze základních lidských práv je právo vlastnit majetek. Se svým majetkem můžeme nakládat libovolně, nesmíme jím omezovat druhé. Každý má právo vlastnit majetek jak sám, tak spolu s jiným. Nikdo nesmí být svévolně zbaven svého majetku. Čl. 11 Listiny základních práv a svobod Způsoby získání majetku : aktivní činností – vlastním přičiněním – prací pasivně – bez vlastního přičinění – dědictví, dar, výhra... nečestným obohacováním – podvod, krádež

Vypiš do sešitu všechno, co potřebuješ k tomu, abys byl šťastný a spokojený. Teď si představ, že se musíš pěti věcí vzdát, které to budou, abys byl pořád ještě spokojený ? A teď se musíš vzdát dalších věcí , až ti jich zbyde jen deset, které to jsou ? Jak moc by ti chyběly věci, kterých ses vzdal?

Životní úroveň Péče o majetek Lze hospodařit i s penězi ? jsou podmínky života rodiny, domácnosti (vybavenost bytu). Průměrné podmínky rodiny dávají přehled o životní úrovni celé společnosti. Konzumní společnost vidí smysl života v hromadění a věcí, většinou na úkor životního prostředí. Péče o majetek http://office.microsoft.com/ to je šetrné zacházení, náležitá údržba, správné uskladnění atd. Lze hospodařit i s penězi ? Na to odpoví r o z p o č e t, neboli úvaha, jak naložit s penězi. příjmy výdaje

Sestav rozpočet svého měsíčního kapesného, kdy dostáváš 150,- Kč : (dobrovoník může na tabuli)

Je možné posuzovat kvalitu života jen podle majetku ? Zamysli se nad touto otázkou - Je možné posuzovat kvalitu života jen podle majetku ? http://office.microsoft.com/

„Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci.“ Přečti si obě věty. Jednu z nich si vyber a napiš do sešitu. Tvým úkolem do příští hodiny bude znění vybrané věty vysvětlit. „Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci.“ „Bohatý je ten, kdo je moudrý.“ Příští hodinu tě čeká písemné opakování.

Opakování 1. Jaký je rozdíl mezi pojmem statky a služby? 2. Vysvětli, co si představuješ pod názvem pyramida lidských potřeb 3. Co nebo kdo nám zaručuje vlastnit majetek? 4. Jak dělíme majetek? Uveď příklady 5. Jak můžeme získat majetek? 6. Co si představíš pod pojmem hospodaření s majetkem? 7. Dá se hospodařit i s penězi ? 8. Co je to životní úroveň? (prémiová) – Vysvětli, jak chápeš jednu z vět o majetku. (DÚ)