12. června 2017, Pardubice Mgr. Miroslav Jiřička

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Advertisements

1 Oddělení prevence a speciálního vzdělávání §16 školského zákona Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Přijímací řízení ve školním roce 2015/ ÚVOD Kde je/bylo možné získávat informace:  Návštěvy SŠ a SOU, dna otevřených dveří  Výstava EDUK ART.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
1 Školský zákon, ve znění zákona č. 82/2015 Sb., které nabude účinnosti 1. září 2016 Klíčové principy rovnocenná a partnerská spolupráce školy - školského.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Koordinace poskytování podpory ve vzdělávání žáků se SVP
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Jsou venkovské školy horší než městské?
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Přijímací řízení 2016/17.
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
Legislativní změny novela školského zákona zákonem č. 178/2016 Sb., která mj. zavádí jednotnou přijímací zkoušku do oborů vzdělání s maturitní zkouškou.
ZMĚNY V RVP ZV SOUVISEJÍCÍ S ODSTRANĚNÍM PŘÍLOHY 2 RVP ZV UPRAVUJÍCÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ S LEHKÝM MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM MŠMT 21. října 2015.
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Úřad práce České republiky
Plánování ve školní tělesné výchově
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/2018
Podpůrná opatření prvního stupně
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Individuálně vzdělávací plán
Gymnasium Jižní Město Praha
Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2018/2019
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2018/2019
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Školní poradenské pracoviště
TŘÍDNÍ SCHŮZKY přihlášky na SŠ leden 2016
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
PODPORA INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI – PŘÍPRAVA A REALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ PODLE IVP Mgr. Jiřina Bednářová.
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Vybrané cíle projektu KIPR
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Výchovné a kariérové poradenství v ZŠ a MŠ Vinařice, okres Kladno
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Přijímací řízení v roce uchazeč může pro 1
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Národní akreditační úřad pro vysoké školství
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková.
Transkript prezentace:

Tematické setkání k ÚPRAVĚ ŠVP SŠ V SOUVISLOSTÍ S LEGISLATIVNÍMI ZMĚNAMI 12. června 2017, Pardubice Mgr. Miroslav Jiřička Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_002/0000308

OBSAH: . změny ŠVP (legislativa, RVP) systém péče o žáky se SVP a žáky nadané poskytování PO 1. stupně a PO 2. - 5. stupně PLPP a IVP pedagogická intervence a spec. ped. Intervence předměty spec. ped. péče (obsah, č. dotace, org. zajištění) systém vyhl. a podpory ž. nadaných a m. nadaných zásady pro zpracování, vyhodnocování a úpravy ŠVP kritéria souladu ŠVP a RVP doporučený postup při úpravách ŠVP metodická podpora k úpravám ŠVP

AUTONOMIE ŠKOL TROJAN, V.: Ředitel v zajetí ... [online]. 2013 [cit. 2015-04-06]. Dostupný z WWW: http://www.raabe.cz/Files/prezentace_konference/PhDr.VaclavTROJANPh.D.-Managementskoly.ppt.

ZMĚNY PRÁVNÍCH PŘEDPISŮ SOUVISEJÍCÍ SE SPOLEČNÝM VZDĚLÁVÁNÍM . Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) §16 - 19, § 67 odst. 2 Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů Nařízení vlády č. 211/2010 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání Vyhl. č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných Vyhl. č. 73/2005 Sb. Vyhl. č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních Vyhl. č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři (§ 5, §21)

ZMĚNY PRÁVNÍCH PŘEDPISŮ SOUVISEJÍCÍ SE SPOLEČNÝM VZDĚLÁVÁNÍM . Vyhl. č. 364/2005 Sb., o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a ze školní matriky Vyhláška č. 47/2005 Sb., o ukončování vzdělávání ve středních školách závěrečnou zkouškou a o ukončování vzdělávání v konzervatoři absolutoriem Vyhláška č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou Vyhláška č. 108/2005 Sb., o školských výchovných a ubytovacích zařízeních a školských účelových zařízení Vyhl. č. 353/2016 Sb., o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání Vyhl. č. 671/2004 Sb.,

DALŠÍ PRÁVNÍ PŘEDPISY . Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník Zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí Zákon č. 155/1998 Sb., o komunikačních systémech neslyšících a hluchoslepých osob Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád NV č. 222/2010 Sb., o katalogu prací ve veřejných službách a správě

ZMĚNY RVP . gymnázia opatření ministryně školství Č.j.: MSMT-21702/2016-1 ze dne 18. srpna 2016 střední odborné vzdělávání obory: J, E, H, M, L0, konzervatoře M a P střední vzdělávání obor: L5 (nástavbové studium) střední vzdělávání obor: C (praktická škola) opatření ministryně školství Č.j. MSMT-21703/2016-1 účinnost dnem 1.9.2016 ŠVP dát do souladu do 1.9.2017 !!!

NOVELA ŠKOLSKÉHO ZÁKONA . redefinuje žáka se speciálními vzdělávacími potřebami rozšiřuje se skupina podpořených žáků posiluje se význam podpory školy zavádí se nový termín žák s odlišnými životními podmínkami a z odlišného kulturního prostředí zavádí se odlišný systém koloběhu informací o žákovi, který posiluje spolupráci školy a ŠPZ revize výstupů školských poradenských zařízení školy, třídy, (oddělení, skupiny) pro žáky uvedené v §16 odst. 9 ŠZ strukturuje pravidla pro zařazování do těchto tříd a škol

Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných nahrazuje od 1. 9. 2016 vyhlášku č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných provádí § 16 až 19 školského zákona

Vyhláška č. 27/2016 Sb., . Obecné zásady (soulad se zájmy žáka, možnost kombinací podpůrných opatření) Podpůrná opatření a zásady jejich poskytování Postup v souvislosti s poskytováním PO (postup u PO I. stupně i II. až V. stupně) Úprava zprávy i doporučení ŠPZ Poskytování PO (postup před přiznáním, náležitosti informovaného souhlasu, situace, kdy poskytovaná PP nejsou dostačující či naopak nejsou potřebná) Organizaci vzdělávání žáků s PO Vzdělávání žáků uvedených v § 16 odst. 9 (podrobnosti zařazování, přezkoumání i organizace vzdělávání) Vzdělávání nadaných žáků (IVP, přeřazení do vyššího ročníku)

TŘI SYSTÉMOVÁ OPATŘENÍ PRO POSÍLENÍ SPOLEČNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ Posílení prvků společného vzdělávání RVP Financování

POSÍLENÍ PRVKŮ SPOLEČNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ upouští se od kategorizace žáků (žáci se sociálním znevýhodněním, žáci se zdravotním znevýhodněním, žáci se zdravotním postižením) zavádí se nové vymezení pojmu „žák se speciálními vzdělávacími potřebami“ žák, který k naplnění svých vzdělávacích možností a k realizaci práva na vzdělání na rovnoprávném základě s ostatními potřebuje podpůrná opatření základem se tak stává vymezení vzdělávacích potřeb žáka a poskytnutí podpůrných opatření, která budou pomáhat žákovi v jeho vzdělávání

POSÍLENÍ PRVKŮ SPOLEČNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ dokončení je stanoveno pravidlo přednostního vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami formou integrace výjimka z tohoto pravidla je možná pro žáky, definované §16 odst. 9 školského zákona zavádí se systém podpůrných opatření nezbytných pro zajištění maximálně dosažitelného plnohodnotného vzdělávání v hlavním vzdělávacím proudu pro všechny žáky (§19 odst. 1 vyhl. 27/2016 Sb.)

SPECIÁLNÍ VZDĚLÁVACÍ POTŘEBY (§16 odst. 1 ŠZ) Dítětem, žákem a studentem se speciálními vzdělávacími potřebami se rozumí osoba, která k naplnění svých vzdělávacích možností nebo k uplatnění nebo užívání svých práv na rovnoprávném základě s ostatními potřebuje poskytnutí podpůrných opatření. Podpůrnými opatřeními se rozumí nezbytné úpravy ve vzdělávání a školských službách odpovídající zdravotnímu stavu, kulturnímu prostředí nebo jiným životním podmínkám dítěte, žáka nebo studenta. Děti, žáci a studenti se speciálními vzdělávacími potřebami mají právo na bezplatné poskytování podpůrných opatření školou a školským zařízením.

PODPŮRNÁ OPATŘENÍ (§16 odst. 2 ŠZ) (2) Podpůrná opatření spočívají v poradenské pomoci školy a školského poradenského zařízení, úpravě organizace, obsahu, hodnocení, forem a metod vzdělávání a školských služeb, včetně zabezpečení výuky předmětů speciálně pedagogické péče a včetně prodloužení délky středního nebo vyššího odborného vzdělávání až o dva roky, úpravě podmínek přijímání ke vzdělávání a ukončování vzdělávání, použití kompenzačních pomůcek, speciálních učebnic a speciálních učebních pomůcek, využívání komunikačních systémů neslyšících a hluchoslepých osob, Braillova písma a podpůrných nebo náhradních komunikačních systémů,

PODPŮRNÁ OPATŘENÍ (§16 odst. 2 ŠZ) (dokončení) úpravě očekávaných výstupů vzdělávání v mezích stanovených rámcovými vzdělávacími programy a akreditovanými vzdělávacími programy, vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu, využití asistenta pedagoga, využití dalšího pedagogického pracovníka, tlumočníka českého znakového jazyka, přepisovatele pro neslyšící nebo možnosti působení osob poskytujících dítěti, žákovi nebo studentovi po dobu jeho pobytu ve škole nebo školském zařízení podporu podle zvláštních právních předpisů poskytování vzdělávání nebo školských služeb v prostorách stavebně nebo technicky upravených.

„SOUBĚŽNÁ“ PODPŮRNÁ OPATŘENÍ od 1.9.2016 platnost nové legislativy měnící podmínky vzdělávání dětí se SVP po dobu (max.) 2 let budou ještě platit původní PO z doporučení ŠPZ podle Vyhl. 73/2005 Sb. školy tak budou souběžně vykazovat PO, která vycházela z původní legislativy a nová PO, která jsou vytvářena od 1.9.2016

I. STUPEŇ PO A) opatření, ke kompenzaci mírných obtíží ve vzdělávání žáka pomalejší tempo práce drobné obtíže ve čtení, psaní, počítání problémy se zapomínáním drobné obtíže v koncentraci pozornosti, atd. u nichž je možné mírnými úpravami v režimu školní výuky a domácí přípravy dosáhnou zlepšení B) podpora žáků z důvodů akcelerovaného vývoje školních dovedností

VÝCHODISKA PRO NASTAVOVÁNÍ PODPORY VE ŠKOLE PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA: pozorování žáka v hodině rozhovor se žákem (zákonným zástupcem) ústní prověřování znalostí a dovedností písemné zkoušky analýza procesů, výkonů a výsledků činností (s důrazem na kvalitativní rozbor) didaktické testy portfolio žákovských prací reflexe rozboru výsledků žákovy práce a hodnocení analýza domácí přípravy žáka analýza dosavadního pedagogického přístupu NÚV: Charakter podpory - I. stupeň podpůrných opatření, Leden 2017

ZMĚNA RVP 2016 - kapitola: Vzdělávání žáků se SVP Žáci se SVP, Podpůrná opatření ŠVP závazně podle RVP, ŠVP podkladem pro PLPP a IVP Upřesnění § 67 odst. 2 ŠZ (uvolnění z vyučování, nehodnocení) Možnost nabídky vhodnějšího oboru vzdělání Zdravotní způsobilost uchazečů Další druhy podpůrných opatření Časová dotace na předměty speciálně pedagogické péče gymnázia: z disponibilní časové dotace (!!) ostatní SŠ: nad rámec časové dotace stanovené RVP (!!) Odlišná délka VH, pokud to umožňuje RVP (§ 26 odst. 1b ŠZ) Prodloužení vzdělávání (výjimečně, nejvýše o 2 školní roky)

KATEGORIE DOSAŽENÉHO VZDĚLÁNÍ B, C obory vzdělání poskytující základní vzdělání s výjimkou oborů vzdělání 78-62-C/01 Praktická škola jednoletá a 78-62-C/02 Praktická škola dvouletá, které poskytují střední vzdělání J obory vzdělání poskytující střední vzdělání (bez výučního listu a maturitní zkoušky) E dvouleté a tříleté obory vzdělání poskytující střední vzdělání s výučním listem (určené hlavně pro žáky se zdravotním postižením nebo zdravotním znevýhodněním jsou koncipovány s nižšími nároky v oblasti všeobecného i obecně odborného vzdělání absolventi jsou připraveni pro výkon jednoduchých prací v rámci dělnických povolání) H obory vzdělání poskytující střední vzdělání s výučním listem

KATEGORIE DOSAŽENÉHO VZDĚLÁNÍ obory vzdělání poskytující střední vzdělání s maturitní zkouškou v případě, že pořadové číslo začíná číslicemi 0 až 4, jedná se o obory vzdělání poskytující střední vzdělání s maturitní zkouškou, u kterých je součástí vzdělání i odborný výcvik v případě, že pořadové číslo začíná číslicí 5, jedná se o obory vzdělání nástavbového studia poskytující střední vzdělání s maturitní zkouškou K, M N obory vzdělání poskytující vyšší odborné vzdělání P obory vzdělání poskytující vyšší odborné vzdělání v konzervatoři

ZMĚNA RVP 2016 - kapitola: Vzdělávání žáků nadaných žáků Povinnost školy vytvářet podmínky pro rozvoj nadání žáků Nadaný žák a mimořádně nadaný žák Standardní sledování nadání žáků v uměleckých oborech (talentová zkouška jako součást přijímacího řízení) I zde mohou ale být i mimořádně nadaní žáci Mimořádné nadání identifikuje ŠPZ Nadaní a možnosti jejich rozvoje v SŠ, PLPP (§27 - vyhl. 27/2016) Mimořádně nadaní, finanční podpora NFN, možnost přeřazení do vyšího ročníku, IVP

v ŠVP popsat systém péče a zejména stanovit: ZMĚNA RVP 2016 - kapitola: Systém péče o žáky se SVP a žáky nadané ve škole v ŠVP popsat systém péče a zejména stanovit: pravidla, postup tvorby, realizace a vyhodnocení PLPP pravidla, postup tvorby, realizace a vyhodnocení IVP systém vyhledávání a podpory žáků nadaných a m. nadaných (kromě G) ve škole vhodné - určit pracovníka pro péči o žáky se SVP ve škole vhodné - určit pracovníka pro péči o nadané a m. n.

ZMĚNA RVP 2016 - kapitola: Systém péče o žáky se SVP a žáky nadané ve škole povzbuzovat při případných neúspěších uplatňovat formativní hodnocení pomáhat osvojit si vhodné indiv. učební způsoby a postupy pozornost věnovat začleňování žáků se SVP do běž. kolektivů vytvářet pozitivní klima ve třídě (škole) spolupracovat s odbornými institucemi (ŠPP, ŠPZ, OSPOD ..) spolupracovat s dalšími soc. partnery (rodiče, ZŠ) spolupracovat se zaměstnavateli DVPP (všech) učitelů (zaměřené na vzdělávání žáků se SVP, žáků n. a m.n., metody a formy výuky, hodnocení a komunikace s těmito žáky, ...)

PŘÍKLAD 1: Pravidla, postup, realizace a vyhodnocení PLPP u žáka se SVP „Pokud u žáka s potřebou podpůrných opatření 1. stupně nepostačuje přímá podpora učitelem nebo jiným pedagogickým pracovníkem, a obtíže žáka vyžadují součinnost více pedagogických pracovníků (navzájem nebo se zákonným zástupcem žáka), je vytvářen plán pedagogické podpory (PLPP). PLPP sestavuje konkrétní učitel pověřený ředitelem školy. (Tímto učitelem je zpravidla vyučující konkrétního vyučovacího předmětu nebo třídní učitel.) Tvorba, realizace a vyhodnocení PLPP musí být v souladu s § 10 Vyhl. č. 27/2016 Sb. PLPP bude zpracován v elektronické i v písemné podobě na formuláři, který je k dispozici u VP. Na tvorbu, realizaci a vyhodnocení PLPP, a na dodržení závazných ustanovení právních předpisů (školský zákon, Vyhl. č. 27/2016 Sb., Vyhl. č. 72/2005 Sb., ... aj.) dohlíží výchovný poradce. VP stanoví termín přípravy PLPP, organizuje potřebné společné schůzky, poskytuje dle potřeby metodickou podporu, zprostředkovává případnou komunikaci (konzultaci) s „vnějšími“ sociálními partnery a institucemi (PPP, SPC, OSPOD, ZŠ, lékař, ...). VP také zajišťuje archivaci PLPP po celou dobu pobytu žáka ve škole. Před zpracováním PLPP probíhají rozhovory s jednotlivými vyučujícími, s cílem stanovení např. metod práce s žákem, způsobu kontroly osvojení znalostí a dovedností, aj. PLPP obsahuje zejména popis obtíží a speciálních vzdělávacích potřeb žáka („důvod zpracování PLPP“), stanovení cílů podpory („postupně posílit: ...“), popis jednotlivých PO 1. stupně a způsob vyhodnocení PLPP (kdo, kdy, jak vyhodnotí, a koho, a jak bude s vyhodnocením seznamovat ........“

PŘÍKLAD 2: Pravidla, postup, realizace a vyhodnocení IVP u žáka se SVP „Při tvorbě, realizaci a vyhodnocení IVP musí být vždy respektovány platné právní normy, zejména školský zákon (§ 18) a Vyhl. č. 27/2016 Sb. (§ 3, § 4, § 16). IVP zpracovává škola pro žáka od druhého stupně podpůrných opatření, a to na základě doporučení školského poradenského zařízení (ŠPZ) a žádosti zákonného zástupce žáka (příp žádosti zletilého žáka). IVP je závazným dokumentem pro zajištění speciálních vzdělávacích potřeb žáka, vychází ze ŠVP, a je součástí dokumentace žáka ve školní matrice. Sestavením IVP pověří ředitel školy zpravidla třídního učitele, a určí, kteří další pedagogičtí pracovníci s ním budou na sestavení IVP spolupracovat. Ředitel školy určí termín, do kdy bude návrh IVP zpracován. (Nejpozději do 1 měsíce ode dne, kdy škola obdržela doporučení a žádost zákonného zástupce dítěte!) IVP má písemnou podobu. IVP bude zpracován v písemné podobě na formuláři, který je k dispozici u VP. VP ve spolupráci s pověřeným učitelem organizuje potřebné společné schůzky, poskytuje dle potřeby metodickou podporu, zprostředkovává případnou komunikaci (konzultaci) s „vnějšími“ sociálními partnery a institucemi (PPP, SPC, OSPOD, ZŠ, lékař, ...). Konkretizovaný obsah IVP musí být v souladu s doporučením školského poradenského zařízení. S individuálním vzdělávacím plánem seznámí pověřený učitel všechny vyučující dítěte a zákonného zástupce dítěte, kteří tuto skutečnost potvrdí svým podpisem. IVP dále obsahuje jméno pedagogického pracovníka školského poradenského zařízení, se kterým škola spolupracuje při zajišťování speciálních vzdělávacích potřeb žáka podle IVP.

PŘÍKLAD 2: Pravidla, postup, realizace a vyhodnocení IVP u žáka se SVP (dokončení) „Poskytování vzdělávání podle IVP lze pouze na základě písemného informovaného souhlasu zákonného zástupce žáka (nebo zletilého žáka). Informovaný souhlas obsahuje: a) výslovné vyjádření souhlasu s poskytováním podpůrných opatření podle IVP, b) informace o příp. důsledcích, které vyplývají z poskytování vzdělávání podle IVP, c) informace o organizačních změnách, které v souvislosti s poskytováním podpůrných opatření podle IVP mohou nastat, a d) podpis zákonného zástupce dítěte stvrzující, že informacím uvedeným v písmenech b) a c) porozuměl.   Pověřený učitel ve spolupráci s pověřeným pracovníkem školského poradenského zařízení sleduje a průběžně vyhodnocuje naplňování IVP. Naplňování IVP vyhodnocuje školské poradenské zařízení ve spolupráci se školou ve stanovených termínech (nejméně jednou ročně). Pověřený učitel o naplňování IVP ve stanovených termínech informuje ředitele školy a zákonného zástupce žáka...... „

PŘÍKLAD 3: Informovaný souhlas s poskytováním podpůrných opatření 2. - 5. stupně PODPŮRNÉ OPATŘENÍ: ................................................................................ Informace o organizačních změnách souvisejících s poskytováním podpůrného opatření ....................... Informace o důsledcích vyplývajících z poskytování podpůrného opatření Výše uvedeným informacím jsem porozumněl, a s poskytováním podpůrného opatření souhlasím Datum: podpis:

PŘÍKLAD 4: Informovaný souhlas s poskytováním PO 2. - 5. stupně - v IVP Byl jsem seznámen s výše uvedenými informacemi souvisejících s poskytováním podpůrných opatření uvedených v tomto individuálním vzdělávacím plánu, i s informacemi o důsledcích, které z poskytování těchto podpůrných opatření vyplývají: ....................... Všem uvedeným informacím jsem porozumněl, a souhlasím s poskytováním všech podpůrných opatření uvedených v tomto IVP (tj. - souhlasím se vzděláváním podle tohoto IVP). Datum: podpis:

METODICKÁ PODPORA http://www.msmt.cz/

METODICKÁ PODPORA http://www.msmt.cz/vzdelavani/spolecne-vzdelavani-1

METODICKÁ PODPORA www.nuv.cz

METODICKÁ PODPORA Inkluzivní škola.cz

METODICKÁ PODPORA Metodický portál rvp.cz

KATALOG PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ www.katalogpo.cz

KATALOG PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ www.katalogpo.cz

konec prezentace Děkuji za pozornost.