Látky kyselé Proč jsou kyselé? Jaké mají pH?.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kyselost a zásaditost látek v domácnosti
Advertisements

Jméno : Ing. Renata Šandová
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák REDOXNÍ REAKCE ELEKTROLÝZA výroba chloru „elektrolyzér“ rozklad vody.
Kyselost a zásaditost vodných roztoků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je. Mgr. Vlastimil Vaněk. Dostupné z Metodického portálu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
HYDROXIDY AutorMgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření Datum ověření ve výuce Ročník8. ročník Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborChemie.
Odměrná analýza – volumetrie určení množství analytu na základě spotřeby titračního činidla je nutné znát stechiometrické poměry v reakci v bodě ekvivalence.
Směsi Chemie 8. ročník. SMĚSI Jsou to látky, ze kterých můžeme oddělit fyzikálními metodami jednodušší látky- složky směsi. Třídění směsí a) RŮZNORODÉ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_04-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Kyselost a zásaditost vodných roztoků pH. Kyselost - kyselina KYSELOST roztoku způsobují vodíkové kationty H + (přesněji oxoniové kationty H 3 O + ) Poznámka:
Hydroxidy Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_ Dělící metody Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Teplota a její měření.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-003 Předmět FYZIKA 6.ROČNÍK.
HALOGENOVÉ DERIVÁTY. DERIVÁTY UHLOVODÍKŮ DEFINICE Deriváty uhlovodíků jsou organické sloučeniny, jejichž molekuly obsahují vedle uhlíku a vodíku i jiné.
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov-Město, příspěvková organizace Projekt: Tvorba inovativních výukových materiálů Šablona: „Přírodní vědy“ Předmět:
KYSELINY AutorMgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření Datum ověření ve výuce Ročník8. ročník Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborChemie.
Soli. Jsou chemické látky, které obsahují kationt kovu (nebo amonný kationt NH 4 + ) a aniont kyseliny.
Urči druh směsi OPAKOVÁNÍ. ROZTOKY Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové.
VÝZNAMNÉ KYSLÍKATÉ KYSELINY. KYSELINA SÍROVÁ Vlastnosti: Bezbarvá olejovitá kapalina Koncentrovaná (96%) je silná žíravina Její hustota je téměř 2x větší.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Téma : Určení látek - prakticky Z jaké je to látky???
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč. Název materiálu VY_32_INOVACE_11_Vlastnosti a použití hydroxidů Autor Melicharová.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
DUSÍK Zapiš vzorcem a názvem chemické látky pod písmeny A – G. F E D N2N2 A B C G +NH 3 +O 2 -H 2 O +NaOH + +H 2 +O 2 +H2O+H2O - NO.
Vápno a Stanovení pH Stavební hmoty I.
VY_32_INOVACE_O3_20_Výpočet hmotnostního zlomku
VYS_32_INOVACE_488_Hodnota pH. NÁZEV ŠKOLY
KYSELOST - ZÁSADITOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_16_26.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/Chemie
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo CZ.1.07/1.1.26/
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Název vzdělávacího materiálu Kyseliny
VODÍK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_26.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Obecná a anorganická chemie
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8
Autor: Stejskalová Hana
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o.p.s AUTOR: Bc. Vladimíra Benediktová NÁZEV: VY_32_INOVACE_206_FYZIKA_LÁTKY TÉMA: LÁTKY ČÍSLO PROJEKTU:
Autor: Stejskalová Hana
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
SOLI.
Výzkumníci a pomocníci: Brzula O., Čuříková A., Kopecká S., Kutra, D.,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
Ch_009_Chemické reakce_Podvojná záměna
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
výpočty „kádinkovou“ metodou
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 9. roč.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Roztoky Acidobazické děje
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Vlastnosti látek − hustota
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PH.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Látky kyselé Proč jsou kyselé? Jaké mají pH?

Látky kyselé Obsahují vodíkový kation. pH je menší než 7

Látky zásadité Proč jsou zásadité? Jaké mají pH?

Látky zásadité Obsahují hydroxidový anion. pH je větší než 7

pH snadno zjistíme univerzální indikátorovým papírkem Skleněnou tyčinkou nanes kapku zkoumaného roztoku na univerzální indikátorový papírek a podle zbarvení urči pH.

pH metr slouží k přesnějšímu určení pH

LABORATORNÍ PRÁCE: Po domluvě s učitelem přines vzorky roztoků nebo pevných látek používaných doma.

LABORATORNÍ PRÁCE: Pevné látky rozpusť ve vodě. Čistou tyčinkou kápni roztok na univerzální indikátorový papírek.

LABORATORNÍ PRÁCE: Podle zbarvení zapiš hodnotu pH roztoku.

LABORATORNÍ PRÁCE: Zjisti pH deseti roztoků. Srovnej je podle vzrůstajícího pH. Sestav graf. Označ, které látky jsou kyselé a které zásadité.

Použitý zdroj: Učebnice Chemie 8 FRAUS