Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Advertisements

 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Práce a výkon Název školy:
Vypařování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkOsmý - tercie Stručný.
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
P RÁCE A VÝKON Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Mechanika II Mgr. Antonín Procházka. Co nás dneska čeká?  Mechanická práce, výkon, energie, mechanika tuhého tělesa.  Mechanická práce a výkon, kinetická.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
VAR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_32.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 12. Práce, výkon, účinnost Název sady: Fyzika pro 1. ročník středních.
VZTLAKOVÁ SÍLA NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_28_ fyzikální.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Mechanická energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_01_ Vzájemné působení těles Číslo projektu:
Mechanické vlastnosti technických materiálů
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Polohová energie, výkon – úlohy 2
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_18 Energie Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
Vlastnosti technických materiálů-rozdělení
Elektřina VY_32_INOVACE_05-29 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
OHMŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_07_32.
VY_32_INOVACE_F8-006 FYZIKA 8.ROČNÍK POHYBOVÁ ENERGIE Název školy
Pohybová (kinetická) energie tělesa
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
1. Základy termiky, teplo, teplota, vnitřní energie
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Práce Mechanická práce : jednotka práce: J (joule) = Nm = kg m2s-2
Elektrický náboj Ing. Jan Havel.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Pohybová energie tělesa TÉMATICKÝ CELEK:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Polohová energie VY_32_INOVACE_07_Polohová energie - zavedení pojmu
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Energie.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Práce Mechanická práce : jednotka práce: J (joule) = Nm = kg m2s-2
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3459 Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Vzdělávání pro konkurenceschopnost č. výzvy 21, prior. osa 7.1. Počáteční vzdělávání Výuková oblast: Člověk a příroda Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_305 Ročník: 8. Sada: Fyzika Druh: Prezentace Autor: Mgr. Květoslava Latoňová Název: Mechanická energie Anotace: Prezentace slouží k výkladu nového učiva – Mechanická energie. Objasní žákům její rozdělení na polohovou, pohybovou a energii pružnosti. Datum vytvoření: 21. 10. 2012 Datum ověření: 23. 10. 2012

Mechanická energie

Mechanická energie = nejjednodušší forma energie dělíme ji na: pohybovou (kinetickou) 2) polohovou (potenciální)

pohybovou (kinetickou) z řečtiny – „kinetikos“ = pohybující se má ji každé pohybující se těleso závisí na hmotnosti a rychlosti (čím větší hmotnost, vyšší rychlost, tím vyšší pohybová energie) náraz  posunutí  energie  konání práce příklady: kulečník, posun vagónů, Brownův pohyb značka: jednotka: vzorec: Ek J Ek = 𝟏 𝟐 m.v2

polohovou (potenciální) z latiny – „potentia“ = možnost těleso ji získá při změně polohy, tj. výšky v gravitačním poli závisí na hmotnosti tělesa a výšce, vzhledem ke které polohu určujeme (čím větší hmotnost, výška, tím větší polohová energie) značka: jednotka: vzorec: Ep J Ep = m.g.h

polohová energie pružnosti zvláštní případ polohové energie mají ji pružná tělesa, např. pružina, míč, plyny k protažení nebo stlačení pružiny musíme dodat energii (konáme práci) stejné množství energie se uvolní (vykoná se práce) při jejím uvolnění

Zákon zachování mechanické energie = Energie nevzniká ani nezaniká, může se pouze přeměňovat z jednoho druhu energie na jiný druh energie. Snižuje-li se polohová energie tělesa, zvyšuje se jeho pohybová energie a naopak. Ep nejvyšší; Ek = 0 Ep nejvyšší; Ek = 0 Ep = 0; Ep nejvyšší

příklad: Vzpěrač zvedl nad hlavu činku o hmotnosti 110 kg do výšky 2 m. Jak se změnila polohová energie činky? m = 110 kg h = 2 m Ep = Ep = m.g.h Ep = 110 . 10 . 2 Ep = 2200 2200 J = 2,2 kJ Polohová energie činky se zvýšila o 2,2 kJ.

kontrolní otázky: Petr se vozil ve výtahu. Jak se změnila jeho polohová energie, jestliže jel z 2. patra do 8. a pak do přízemí? Jitka s Pavlem vystoupali na rozhlednu. Co potřebuješ znát, abys mohl určit, kdo získal větší polohovou energii. Kámen o hmotnosti 230 g nechám spadnout do propasti hluboké 28 m. Popiš, co se bude dít s jeho polohovou a pohybovou energií. Vypočítej jejich maximální hodnoty.

zdroje: obrázky: www.office.microsoft.com Není-li uveden zdroj, je použitý materiál z vlastních zdrojů autorky.