Úlohy na výpočet práce VY_32_INOVACE_02_Úlohy na výpočet práce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vnitřní energie těles Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Práce a výkon Název školy:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice Název sady: Český jazyk a literatura.
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
Var Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Vodič a izolant v elektrickém poli Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Procvičení – výpočet práce Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Atmosféra Použité zdroje a materiály.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Grafické znázornění síly
Optické klamy VY_32_INOVACE_57_Optické klamy Autor: Pavlína Čermáková
Rozklad světla optickým hranolem.
SOUTEŽ - RISKUJ! Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Měření objemu pevného tělesa
Polohová energie, výkon – úlohy 2
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Změny skupenství látky
VZTLAKOVÁ SÍLA VY_32_INOVACE_29_Vztlakova_sila_ulohy
VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice
Gravitační síla a hmotnost
VY_32_INOVACE_12 12 PRÁCE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Chování těles v kapalině
Výkon, příkon VY_32_INOVACE_59_Vykon_elektrickeho_proudu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Hustota-výpočet objemu
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Zatmění Slunce a Měsíce
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_49_Meritka_map_a_planu_1
Skládání rovnoběžných sil
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_51_Převody rychlost
Opakování-posuvný a otáčivý pohyb
VY_32_INOVACE_
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VY_32_INOVACE_F8-002 FYZIKA 8.ROČNÍK VÝKON Název školy
zpracovaný v rámci projektu
Těžiště a stabilita těles
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_ INOVACE_50_ Opakování měření
10. Dynamika – procvičování vzorců na hybnost, tření
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VY_32_INOVACE_35_Nacvik_deleni Matematika - 2. ročník
Polohová energie VY_32_INOVACE_07_Polohová energie - zavedení pojmu
Výpočet tepla VY_32_INOVACE_20_Výpočet tepla Autor: Pavlína Čermáková
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Hustota-výpočet objemu
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
zpracovaný v rámci projektu
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Měření elektrického proudu a napětí
Siločáry elektrického pole
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Úlohy na výpočet práce VY_32_INOVACE_02_Úlohy na výpočet práce Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

Opakování 1. Uveď, ve kterých případech je z hlediska fyzikálního konána práce: Vyndáváš sešit z tašky na lavici. Neúspěšně se snažíš posunout skříň. Pes tě táhne na vodítku. Jablko padá ze stromu. Květináč s kytkou stojí na okenním parapetu. … konáš práci … nekonáš práci … pes koná práci … Země koná práci … práce se nekoná 2. Převeď 200 kJ (J) 0,08 MJ (J) 4500 J (kJ) 0, 005 GJ (kJ) 1,2 MJ (kJ) = 200 000 J = 80 000 J = 4,5 kJ = 5 000 kJ = 1 200 kJ

3. Nakresli pyramidy pro tyto veličiny: Gravitační síla, hmotnost, gravitační konstanta Hustota, hmotnost, objem Práce, síla, dráha m ρ . V Fg m . g W F . s

1. Výpočet práce Petra tlačila sáňky stálou silou 20 N. Jakou práci vykonala, když je dotlačila od vrátek doma ke kluzišti vzdálenému 620 m? F = 20 N s = 620 m W = ? J W = F . s W = 20 . 620 J W = 12 400 J W = 12,4 kJ Petra vykonala při přemístění sáněk práci 12,4 kJ.

2. Výpočet působící síly nebo hmotnosti nebo objemu Dělník tlačil vozík po dráze 1,5 km a vykonal při tom práci 375 kJ. Jakou silou na vozík působil? W = 375 kJ s = 1,5 km F = ? N F = W : s F = 375 000 : 1 500 N F = 250 N Dělník působil na vozík silou 250 N. = 375 000 J = 1 500 m

Jeřáb zvedl rovnoměrným pohybem těleso do výšky 7 m a vykonal při tom práci 21 kJ. Urči hmotnost zvednutého tělesa. W = 21 kJ s = 7 m F = ? N m = ? kg F = W : s F = 21 000 : 7 N F = 3 000 N m = F : g m = 3 000 : 10 kg m = 300 kg Těleso mělo hmotnost 300 kg. = 21 000 J

Zedník zvedl kbelík s maltou (1600 kg/m3) do výšky 2 m a vykonal přitom práci 640 J. Jaký byl objem malty? W = 640 J ρ = 1 600 kg/m3 s = 2 m F = ? N V = ? m3 F = W : s F = 640 : 2 N F = 320 N m = F : g m = 320 : 10 kg m = 32 kg V = m : ρ V = 32 : 1 600 m3 V = 0,02 m3 V = 20 dm3 Těleso mělo objem 20 dm3.

Výpočet výšky nebo dráhy Maminka šla na procházku s kočárkem, na který působila stálou silou 30 N. Vykonala při tom práci 75 kJ. Kolik km urazila? W = 75 kJ F = 30 N s = ? m s = W : F s = 75 000 : 30 m s = 2 500 m s = 2,5 km Maminka urazila dráhu 2,5 km. = 75 000 J

Do jaké výšky zvedl dělník pomocí jednoduché kladky kbelík s pískem o hmotnosti 12 kg, jestliže vykonal práci 840 J? W = 840 J m = 12 kg s = ? m s = W : F s = 840 : 120 m s = 4 m Těleso bylo zvednuto do výšky 4 m. F = m . g = 12 . 10 N = 120 N

Zdroje: Doc.Dr.Ing.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 8 pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2006. 60 s. ISBN 80-7238-526-7 Doc.Dr.Ing.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 8 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2006. 128 s. ISBN 80-7238-525-9. Doc.RNDr. KOLÁŘOVÁ,CSc., Růžena; Paed.Dr. BOHUNĚK, Jiří. Fyzika pro 8. ročník základní školy. Praha 4 : Prometheus, 2005. 224 s. ISBN 80-7196-149-3 Obrázky: Kliparty z www.microsoft.office.cz Vytvořeno jako DUM do předmětu fyzika na ZŠ Studentská 895, Mnichovo Hradiště