SSSR (80. a 90. léta).

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Advertisements

ZÁVĚR 2.SVĚTOVÉ VÁLKY. V roce 1943 již bylo zřejmé, že spojenci dříve nebo později válku vyhrají Vojska bojující za Hitlera a jeho spojence postupně ztrácela.
Konec I. Světové války a vznik Československa.
VY_32_INOVACE_15_23 _Vznik „železné opony“ Šablona 32.
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE 2. fáze studené války období zatlačování komunismu ( )
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
ŠKOLA:Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ:Mgr. Iveta šlahařová TÉMATICKÁ OBLAST:Moderní doba PŘEDMĚT:DROČNÍK: 9. NÁZEV MATERIÁLU:II. světová.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III

Vendula Jachanová.  Poloha: severovýchodní Afrika, z malé části Asie  Ležící na Nilu  Hranice: západ: Libie, jih: Súdán, severovýchod: Izrael  Obyvatelstvo:
Digitální učební materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
STUDENÁ VÁLKA 1. FÁZE POČÁTKY STUDENÉ VÁLKY ZA POČÁTEK SE POKLÁDÁ PROJEV WINSTONA CHURCHILLA V AMERICKÉM FULTONU 1946 – EVROPA ROZDĚLENA NA.
UDRŽITELNÝ ROZVOJ JAKO PRINCIP POLITICKÉHO ROZHODOVÁNÍ.
DŮSLEDKY 1. SVĚTOVÉ VÁLKY: o V průběhu 4 let : zahynulo 10 milionů vojáků, 20 milionů zraněno o trvalá invalidita: 10-ky tisíc vojáků o ekonomika a hospodářství.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Česko-čínské obchodní a ekonomické vztahy
Matyáš Fornůsek 5. ročník ZŠ
Výsledky, důsledky, možnosti vývoje
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
EVROPSKÁ UNIE – VZNIK A VÝVOJ
Josef Středula, předseda ČMKOS
ŠKOLA:. Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ:. Mgr
VY_32_INOVACE_220_20. léta – čsl. mírové smlouvy
Upevnění sovětského bloku
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE
Vybrané problémy mezinárodních organizací
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Politické strany a politické směry
1950_1954 ROK PO ROCE Poválečnými dějinami rok za rokem.
Obchodní akademie, Střední odborná škola
Moderní dějiny.
Studená válka – 4. fáze 70. a 80. léta
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Válka v Koreji.
GENDER.
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_02_DĚJEPIS
Ekonomika
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_12_Návrat k demokracii Regina Byrtusová
Váňová Stanislava, Mikeladzová Jana
RIZIKO.
Období vlády jedné strany
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_DĚJEPIS
Název projektu: Moderní škola
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Pokus. konec.
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka) TNH 2 (S-7)
RIZIKO.
Studená válka – 2. fáze uč. 101 – 102 PS 35.
ZŠ Vratislavova, Praha 2 - Vyšehrad Asociace učitelů dějepisu ČR, z.s.
STUDENÁ VÁLKA M. Kryška.
Úpadek a pád sovětského impéria,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
První berlínská krize
Alexander Nikolajevič Romanov
VY_32_INOVACE_4/01_ČLOVĚK A SPOLEČNOST
Druhá republika –
Amnesty International
1. světová válka.
Velmoci a studená válka
České a československé právní dějiny Ladislav Vojáček
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Digitální učební materiál:
Transkript prezentace:

SSSR (80. a 90. léta)

M. S. Gorbačov Reformy generální tajemník ÚV KSSS jediný prezident SSSR Reformy snaha reformovat ekonomiku SSSR cíle: zvýšení produktivity práce a zvýšení životní úrovně snaha ukončit Studenou válku XXVII. sjezd KSSS (1986)

Perestrojka (перестройка) „přestavba“ ekonomiky soukromé vlastnictví decentralizace pokus o přechod z plánovaného hosp. na tržní hosp. „ ...odstranění překážek bránících sociálnímu a ekonomickému vývoji... “

Glasnosť (гласность ) svoboda slova méně přísná cenzura propouštění tisíců politických vězňů založení Demokratické unie (opozice proti totalitě) Cíle: nátlak na konzervativní síly v KSSS podpora reformních kroků

Zahraniční politika zrušení Brežněvovy doktríny (1988) – ztráta sovětské vlády nad východní Evropou převraty ve východní Evropě (1989) – konec komunismu stažení vojsk z Afgánistánu ukončení výroby chemických zbraní konec Studené války Nobelova cena za mír (1990)

Důsledky nacionalismus a volání po svobodě v sovětských republikách Gorbačov: návrh smlouvy o unii (dobrovolná federace) Srpnový puč (1991) – pokus o odstranění Gorbačova konzervativci KSSS a zabránění podepsání nové smlouvy 25. 12. 1991 – rezignace Gorbačova 31. 12. 1991 – rozpad SSSR – vznik Ruské federace (prezident B. Jelcin)

Vypracoval: Martin Špilar, K.B Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Michail_Sergejevi%C4%8D_Gorba%C4%8Dov http://www.rusko-info.cz/clanek/michail-gorbacov-konec-studene-valky-a-rozpad-sssr Velká obrazová všeobecná encyklopedie (nakladatelství Svojtka&Co.) Vypracoval: Martin Špilar, K.B