Ing. Veronika Dostálková MBA Výnosy Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012
ANOTACE Záměrem této sady výukových materiálů s názvem Finanční gramotnost je poskytnout studentům oboru Klempíř potřebné informace o bankovních produktech, spoření a zadlužování. Jednotlivé DUMy (prezentace) v této sadě popíší postupně tematické oblasti, které jsou probírány v předmětu Ekonomika na naší SŠ. Konkrétně tato prezentace je zaměřena na výnosy podniku.
Náklady, výnosy, hospodářský výsledek
Výnosy Každý podnik při výrobě zboží, nebo poskytování služeb usiluje o co největší výnosy (příjmy). Tržby za prodané zboží Tržby za poskytnuté služby Tržby z nájmů Příjmy z vkladů a investic
Rozdělení výnosů Výnosy provozní finanční mimořádné
Charakteristika jednotlivých výnosů Provozní: získané v provozně-hospodářské činnosti podniku (tržby za prodej) Finanční: získané z finančních investic, cenných papírů, vkladů a účastí Mimořádné: získané mimořádně, například prodejem odepsaných strojů.
Cena Výši výnosů (tržeb) do značné míry ovlivňujeme cenou výrobků, nebo služeb. Cena: Cena výrobku určuje hodnotu výrobku. Cena výrobku nám pomáhá dosahovat požadovaného zisku. Cena výrobku je hodnota, kterou je zákazník ochotný za daný produkt zaplatit.
ZDROJE KLÍNSKÝ, Petr; MUNCH, Otto. Ekonomika pro obchodní akademie a ostatní střední školy 1-4. Praha: Fortuna, 2006, ISBN 80-7168-964-5.