FINANČNÍ GRAMOTNOST Reklamace
Lidé si při zakoupení výrobku přejí, aby jim sloužil co nejlépe a co nejdéle.
Reklamovat můžete vadný výrobek i službu. Co vše je možné reklamovat? Reklamovat můžete vadný výrobek i službu.
Jak postupovat při reklamaci: Pokud se na zakoupeném výrobku objevila vada, obraťte se vždy na prodejce. Nezapomeňte na doklad o zakoupení. Pokud je výrobek v záruční době, prodejce je povinen reklamaci uznat. (Výrobek nesmí být poškozený.) Nezapomeňte si nechat vyhotovit potvrzení o reklamaci výrobku.
Záruční doba: Ke každému druhu zboží se vztahuje záruční doba, po kterou lze výrobek reklamovat. Podle druhu zboží existuje několik forem záruční doby (její délky).
Spotřební zboží – dva roky (počítač, mobil, televize, fén…….) Zvířata –do šesti týdnů (zakoupené morče, pes, rybička…) Krmiva – do tří týdnů (krmivo pro zvířata, např. granule) Potravinářské zboží – do osmi dní (salám, vejce, mléko…………………..) Lahůdky – do jednoho dne (chlebíčky, pomazánky, saláty……..)
Příklad: Koupili jste si MP3 přehrávač a po měsíci provozu jej nemůžete zapnout a ani při připojení k počítači přístroj nijak nereaguje. Zjevně se jedná o vadu, máte tedy právo na reklamaci.
Použité zdroje: Zdroj všech obrázků je galerie Microsoft Office 2010, vlastník licence ZŠ Jablonec nad Nisou – Mšeno, Mozartova 24, příspěvková organizace. Citace finanční gramotnost NAVRÁTILOVÁ, Petra. Finanční gramotnost. Kralice na Hané: Computer Media s.r.o., 2012. ISBN 978-80-7402-107-7.