STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY LIST. Šablona : V/2 Sada: 2/13 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
TŘÍDA v hodině I. Šablona : V/2 Sada: 3 Ověření ve výuce: Třída: 1 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Podnebné pásy – tropický pás
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_19_Ekosystém ve vodě, u vody
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Stopy zvířat Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Společenstva lesů Živočichové
Společenstva polí Živočichové
Společenstva vod Rostlliny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_27_ VOLNĚ ŽIJÍCÍ ŽIVOČICHOVÉ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_52_INOVACE_51_Rybníky a rostliny- učební text
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
zpracovaný v rámci projektu
Jsem ŠKOLÁK II.
Základní společenstva - lesy
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_01
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Inf Ovládání operačního systému
Jméno autora výukového materiálu
KUR DOMÁCÍ.
zpracovaný v rámci projektu
Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Ekologie a ochrana přírody
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Inf Vývojový diagram.
HÁJ NA JAŘE I..
LIDSKÝ ORGANISMUS KOSTRA.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
Různé podmínky života na Zemi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_23_Na louce
VY_32_INOVACE_28_Blatouch_bahenni Přírodověda - 5. ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
zpracovaný v rámci projektu
Společenstva lesů Houby
Základní společenstva – skály a hory
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
Opakování rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Společenstva lesů Rostliny
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Ekosystém potoků a řek Rostliny
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
Vy_32_INOVACE_O4_ŽIVOČICHOVÉ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_02_PŘV_ROSTLINY
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_35_ vodní_rostliny_ad1 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor:
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Transkript prezentace:

STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ ROSTLINY VOD A BAŽIN II. STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál 
 zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1131 Šablona: V/2 Sada: 2/33 Ověření ve výuce: 27. 3. 2013 Třída: 4 Datum: 29. 1. 2013 Online:

Stulík žlutý, blatouch bahenní Rostliny vod a bažin II. Stulík žlutý, blatouch bahenní Název: VY_52_INOVACE_2/33_Rostliny vod a bažin II.; stulík žlutý, blatouch bahenní Předmět: Přírodověda  Ročník: 4. Klíčová slova: Stulík žlutý, blatouch bahenní, bažiny, mokřady, kořen, oddenek, list, květ Jméno autora: Mgr. Martina Kosová  Škola: Základní škola Zaječí, okres Břeclav Školní 402, 691 05 Zaječí, příspěvková organizace

ANOTACE Výukový materiál je určen žákům 4. třídy základní školy k předmětu Přírodověda. Cílem učebního materiálu je seznámit žáky s novými pojmy a pomoci jim si je osvojit. Usnadnit jim si zapamatovat a poznat jednotlivé části a zástupce jednotlivých přírodních společenstev. Následující stránky jsou věnovány zástupcům rostlin, se kterými se můžeme setkat v okolí vod a bažin. Konkrétně na stulík žlutý a blatouch bahenní.

Mokřady v létě 1

Léto, rybníky, jezera, tůně 2

Stulík žlutý 3

Stulík žlutý Je též VODNÍ ROSTLINA. Příbuzný leknínu. Od leknínu se liší tvarem a barvou květu. Listy stulíku též splývají na hladině vody.

BLATOUCH BAHENNÍ Je mírně JEDOVATÝ! 11

BLATOUCH BAHENNÍ Najdeme ho: v bahně u potoků v močálech na mokrých loukách Je to VYTRVALÁ BYLINA 12

BLATOUCH BAHENNÍ Živočichové ho nespásají, protože je jedovatý a hořký. Má dužnatý stonek. Zralá semena padnou na zem nebo do vody.

BLATOUCH BAHENNÍ Semena voda roznese a když mají vhodné podmínky, tak vyklíčí nová rostlina. Rostlina přezimuje v ODDENKU. Oddenky se i rozmnožuje. 14

BLATOUCH BAHENNÍ Cvičení podle učebnice strana 46. 15 16

PŘEMÝŠLEJ Kde všude můžeš vidět blatouchy? Čím se blatouch rozmnožuje? Proč živočichové nespásají blatouchy? Čím se liší životní prostředí blatouchu od životního prostředí leknínu? 15

Zdroje Malá Jarmila, Podroužek Ladislav. Přírodověda pro 4. ročník základní školy. 1. vydání. Praha: SPN, a. s., 2003. ISBN 80-7235-029-3 OBRÁZKY: 1) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mokrady_Srby_2.jpg (29. 1. 2013) 2, 3) http://cs.wikipedia.org/wiki/Stul%C3%ADk_%C5%BElut%C3%BD (29. 1. 2013) 11, 12) http://cs.wikipedia.org/wiki/Blatouch_bahenn%C3%AD (29. 1. 2013) 14, 16) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Blatouch_bahen%C3%AD.JPG (29. 1. 2013) 15) http://cs.wikipedia.org/wiki/Pu%C5%A1t%C3%ADk (29. 1. 2013)