Kategorizace organizací destinačního managementu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
_ Czech Convention Bureau Kongresový turismus.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Sdružení cestovního ruchu Aktivity a činnost SM-SCR
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Moravskoslezský kraj: Tradice, rozvoj, kvalita
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
Partnerství u projektů financovaných z Globálních grantů Sociální inkluze v kontextu přípravy na nové programovací období – zkušenosti, problémy a překážky.
Systém kvality a inovací v cestovním ruchu
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
Nová Koncepce státní politiky cestovního ruchu v ČR květen zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Poslanecká sněmovna PČR Praha Návrh věcného záměru zákona o podpoře a řízení cestovního ruchu.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Role Turistických informačních center v managementu destinací Výroční konference ATIC Ostrava, Ing. Šárka Tittelbachová, Ph.D.
RODINNÁ POLITIKA Rodinná politika na úrovni krajů a obcí, Metodické „doporučení“ MPSV ČR, 2008) souhrn aktivit a opatření za účelem podpory rodiny podpora.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
12/04/2010 Zámek Loučeň Ing. Pavel Vinohradník Oblast cestovního ruchu v ROP Střední Čechy.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Prioritní oblast 4: Národní podpora cestovního ruchu
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Individuální projekt OP VVV
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Národní program podpory cestovního ruchu 2017
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Postavení PS ve struktuře orgánů Rady vlády pro udržitelný rozvoj
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
CCRJM Certifikace DMO TURISTICKÉ INFORMAČNÍ CENTRUM MĚSTA BRNA, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Michal Šperling - EUREDIS
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
215. Žofínské fórum „Středočeský kraj a rozvoj cestovního ruchu“
- CESKY SEVER FLE Chřibská 2017.
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
, KÚ Ústeckého kraje.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Organizace destinačního managementu
Transkript prezentace:

Kategorizace organizací destinačního managementu Prezentace

Průmysl cestovního ruchu v ČR – odhad dopadů 2015 Cestovní ruch Celková spotřeba / útrata účastníků cestovního ruchu cca 250 mld. Kč Města a obce Kraje Spotřeba Zdravotní pojišťovny Celková spotřeba v multiplikaci cca 505 mld. Kč Multiplikace Celkové přínosy pro veřejné rozpočty z CR cca 100 mld. Kč Státní rozpočet Veřejné rozpočty Cestovní ruch vč. multiplikačních efektů se podílí více než 5 % na HDP Podíl cestovního ruchu na příjmech státního rozpočtu je téměř 7 % Zdroj: ČSÚ, KPMG

Podíly regionů na přínosech z cestovního ruchu 2,2 % - 4,5 % 5,2 % - 5,8 % 7,9 % - 8,1 % 30 % a více Zdroj: ČSÚ, KPMG

Vymezení pojmů, definice Pojem Definice Destinace Cílové místo (případně oblast) cestování se specifickou nabídkou atraktivit a infrastruktury cestovního ruchu, která je přirozeným celkem s předpoklady a potenciálem pro rozvoj cestovního ruchu. Destinační management Soubor technik, nástrojů a opatření používaných při koordinovaném plánování, organizaci, komunikaci, rozhodovacím procesu a regulaci cestovního ruchu v dané destinaci. Výsledkem takového procesu jsou udržitelné a konkurenceschopné produkty cestovního ruchu, společné sdílené logo, značka kvality, společný (sdílený) informační - rezervační systém, tvorba výchozí cenové politiky, provádění výzkumu a sběru statistických dat z oblasti cestovního ruchu, iniciace partnerství soukromého a veřejného sektoru cestovního ruchu i podpora profesních spolků, sdružení a organizací. Organizace destinačního managementu (dále DMO) Organizace, která zajišťuje koordinaci, kooperaci a komunikaci poskytovatelů služeb cestovního ruchu na daném území (destinaci) za účelem efektivnějšího řízení cestovního ruchu. Na základě využívání nástrojů destinačního managementu je jejím úkolem udržitelným způsobem prosazovat tuto destinaci a její produkty na trhu. Tato organizace může založit fond turismu.

Členění úrovní destinačního managementu Národní DMO Krajské DMO Oblastní DMO Lokální DMO Kategorie DMO Typická úroveň působnosti DMO Lokální DMO obec, město, mikroregion (svazek obcí) - místní destinace Oblastní DMO geograficky, přírodně či kulturně vymezené území Krajská DMO kraj - krajská destinace Národní DMO stát - destinace Česká republika

Proces kategorizace organizací destinačního managementu Požadavky Kategorizace na certifikaci organizací destinačního managementu Požadavky přijatelnosti Požadavky na strategické plánování a řízení Požadavky na produkty cestovního ruchu a marketingové aktivity Požadavky na zaměření a činnost Požadavky na vzdělávání a odborné kompetence Formální Kvalitativní Kontextové Rozvojové Způsob hodnocení Hodnocení přijatelnosti na základě prostého ověření formálního splnění požadavků certifikační komisí Hodnocení na základě expertního posouzení certifikační komisí celkové kvality, míry a způsobu naplnění stanovených kritérií Hodnocení na základě expertního posouzení certifikační komisí v kontextu podmínek pro činnost příslušné DMO Hodnocení na základě jednotného metodického postupu agentury CzechTourism a prokazatelné účasti organizací destinačního managementu na vzdělávacích aktivitách agentury CzechTourism Požadavky na hodnocení spokojenosti

Představení typových aktivit destinačního managementu Organizace destinačního managementu představuje na daném území (destinaci) klíčový subjekt vytvořený za účelem efektivnějšího řízení cestovního ruchu. Jejím úkolem je na základě principů destinačního managementu strategicky plánovat a řídit marketingové aktivity s cílem propojovat nabídku destinace s její poptávkou. Výsledkem je udržitelný rozvoj destinace, ve které jsou uspokojeny potřeby jejich návštěvníků, participujících podnikatelů a zvýšena kvalita života rezidentů. 3K - základní princip destinačního managementu Komunikace Koordinace Kooperace Destinace (cílové místo) Nabídka destinace Poptávka po destinaci Organizace destinačního managementu Strategie – produktová, marketingová Návštěvníci Podnikatelé Rezidenti Veřejný sektor Aktivace nabídky Jednotná komunikační strategie a branding destinace Spolupráce a partnerství v destinaci (veřejný, soukromý a neziskový sektor na národní, regionální a místní úrovni) Dopady Zvýšení počtu přenocování a příjmů z turismu Podnikatelské příležitosti a konkurenceschopnost Příjmy do veřejných rozpočtů, regionální rozvoj Nová pracovní místa, vyšší příjmy a kvalita života Produkty cestovního ruchu

Předpoklady činnosti DMO Předpoklady pro efektivní činnost DMO předpokladem úspěchu je vymezení oblasti tak, jak ji přirozeně chápou klienti cestovního ruchu, event. je nutné investovat do propagace značky pro nově vymezený region a jeho vnímání koncepce a strategie je předpokladem k udržitelnému rozvoji podpora „zdola“ je základní předpoklad pro efektivní činnost DMO produkty cestovního ruchu efektivně rozvíjejí cestovní ruch v destinaci

Hlavní úkoly organizací destinačního managementu Příprava strategických a řídicích dokumentů (dlouhodobých i krátkodobých) za účelem zajištění koncepčně pojatého, organizovaného, koordinovaného a udržitelného rozvoje destinace Tvorba produktů (tematických balíčků) cestovního ruchu na příslušné úrovni a ideálně ve spolupráci… Realizace marketingových aktivit zaměřených jak na domácí, tak také na příjezdový cestovní ruch Podpora jednotného brandingu ČR, kraje, destinace Aktivní B2B spolupráce s partnery na příslušné oblastní úrovni (s podnikateli, samosprávou, NNO, rezidenty apod.) Aktivní spolupráce s dalšími DMO (koordinace aktivit, poskytování dat a informací apod.) Podpora informačního a servisního systému pro návštěvníky ve spolupráci s TIC, samosprávou, podnikateli… Kultivace potenciálu destinace, iniciace rozvoje potenciálu a infrastruktury cestovního ruchu v destinaci (ne financování) Poradenství subjektům v destinaci, podpora osvětových a vzdělávacích aktivit, podpora rozvoje kvality služeb v destinaci Sledování efektivity realizovaných aktivit, sběr doporučených dat a informací a jejich sdílení

Hlavní úkoly organizací destinačního managementu Nedoporučené aktivity Vytváření samostatných produktů na úrovni nepříslušející dané DMO Realizace své činnosti bez koordinace a vazby na nadřazené kategorie DMO Uplatňování selektivního přístupu v činnosti DMO

Harmonogram certifikace DMO 11/2017 - finální připomínky ze strany AK ČR, schválení materiálu ze strany MMR, - spuštění formuláře pro podávání žádostí o certifikaci existujících DMO na webu www.csks.cz 11 - 12/2017 - sestavení / jmenování členů certifikační komise 1 - 2/2018 - výsledky prvního kola žádostí, 4/2018 spuštění 2.kola žádostí o certifikaci DMO zahájení začlenění jako technického standardu do ČSKS

Děkuji Vám za pozornost Mgr. Aleš Pangrác CzechTourism ředitel odboru Regionální partnerství a vztahy B2B Tel: + 420 739 514 941 pangrac@czechtourism.cz