Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1184 Ročník: 3. Vzdělávací obor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚČTOVÁNÍ VÝROBKŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Advertisements

VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Kalkulace S tudent. Osnova výkladu 1.Kalkulace nákladů a způsoby jejího rozlišení 2.Kalkulační vzorec nákladů 3.Stanovení nákladů na kalkulační jednici.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
K ALKULACE Kalkulace je postup rozpočítání nákladů na kalkulační jednici a stanovení ceny, případně zisku Kalkulační jednice – výrobek, služba.
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1120Ročník:4. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Hospodářský výsledek a DPFO Téma: Souhrnný příklad Jméno.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomická příprava výroby.
ArchiCAD nástroj Schodiště 2
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Početní operace v oboru přirozených čísel
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Průvodní list Jméno autora: Ing. Miroslava Jeřichová
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
HMOTNOST Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_UCE_596 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Komanditní společnost
Informatika – Seznámení s provozním řádem
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
ArchiCAD nástroj Deska
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_DANĚ.
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
Finanční plán stavební zakázky
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Modernizace společnosti
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
ČESKÝ JAZYK ŽIVOTNÁ A NEŽIVOTNÁ PODSTATNÁ JMÉNA RODU MUŽSKÉHO
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Celkový základ daně.
Název projektu: ICT ve výuce
Transkript prezentace:

Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1184 Ročník: 3. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Kalkulace Téma: Kalkulace přirážková – odlišné rozvrhové základny Jméno autora: Ing. Miroslava Novotná Vytvořeno dne: Prosinec 2012 Metodický popis, (anotace) Zopakování výpočtu rozvrhové základny, režijní sazby. Návaznost na DUM 1183 – srovnání základen, interpretace výsledků. Výkladový příklad – rozvrhová základna v naturálních jednotkách. Žáci používají pracovní listy, kalkulačku.

Kalkulace přirážková - odlišné rozvrhové základny 1. Porovnejte odlišnosti při výpočtu kalkulace pomocí přirážkové metody: a) Typy rozvrhových základen? Může být základna vyjádřena v jiných jednotkách než v Kč? b) Která rozvrhová základna se používá nejčastěji a jak se stanoví? c) Výpočet režijní sazby (přirážky)? d) Jak zvolená rozvrhová základna ovlivní výši vlastních nákladů na výrobek? Porovnejte výsledky z úloh A, B, C z DUM č. 1183 a zdůvodněte je.

Pracovní list – kalkulace přirážková – odlišné rozvrhové základny 1. VY_32_INOVACE_EKO_1184 Třída: Jméno: Pracovní list – kalkulace přirážková – odlišné rozvrhové základny 1. Podle zadání doplňte: a) ………………………………………………………........... …………………………………………………………........... b) …………………………………………………………....... c) ……………………………………………………….......... d) 3. A) RZ = .............................................................................. % VR = ……….VR/ks výr. A = …......... VR/ks výr. B = ……….. 3. B) RZ =………. ... ……………………................................. % VR = ............. VR/ks výr. A = ……….. VR/ks výr. B = ……… 3.C) RZ = ................................................................................... % VR = ………. VR/ks výr. A = ………… VR/ks výr. B = ……. Zdůvodnění těchto výsledků: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Kalkulace přirážková – odlišné rozvrhové základny 2. Rozvrhová základna v naturálních jednotkách - zadání Podnik vyrábí tři odlišné výrobky, na jejichž výrobu stroj vynaloží odlišný počet strojových hodin. Zvolte si jako rozvrhovou základnu celkový počet strojových hodin. Vypočítejte režijní sazbu a následně rozpočítejte celkovou výrobní režii 120 000,- na následující výrobky: Výrobek Výrobní úkol (v ks) Strojové hodiny (na 1 stroj) A 80 100 B 70 C 40 125

Pracovní list – kalkulace přirážková – odlišné rozvrhové základny – 2. VY_32_INOVACE_EKO_1184 Třída: Jméno: Pracovní list – kalkulace přirážková – odlišné rozvrhové základny – 2. Rozvrhová základna v naturálních jednotkách Výrobek Výrobní úkol (v ks) Strojové hodiny na 1 stroj Strojové hodiny na celou výrobu Výpočet výrobní režie (v Kč/ks) A 80 100 B 70 C 40 125 Celkem x Režijní sazba =