Elektromagnetická slučitelnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Advertisements

Způsoby vedení evidence podnikatelské činnosti I.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Účetní doklady II. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Odměňování pracovníků Minimální mzda. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název.
Deník příjmů a výdajů Průběžné položky. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Elektrotechnická měření Dimenzování sítí nn - PAVOUK 2.
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_20 Jednoduchý elektrický obvod Šablona číslo: VIII. Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:20. Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní.
Návrhové systémy. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Elektromagnetická slučitelnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Senzory pro EZS.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Technické vybavení počítače - Počítač PC
Zpětná vazba v zesilovačích 2
Elektromagnetická slučitelnost
MATEMATIKA Lineární nerovnice o jedné neznámé a jejich soustavy.
Způsoby vedení DE Výdaje před zahájením podnikání.
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
MATEMATIKA Funkce.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslicová technika.
Zesilovače VY_32_INOVACE_36_723
Druhá mocnina dvojčlenu a rozdíl druhých mocnin
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Elektromagnetická slučitelnost
Základní zapojení zesilovačů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Senzory pro EZS.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslicová technika.
Název prezentace (DUMu): Princip klasického zapalování
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Elektromagnetická slučitelnost
MATEMATIKA Aritmetická posloupnost Příklady 2.
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Regulátory spojité VY_32_INOVACE_37_755
Elektromagnetická slučitelnost
MATEMATIKA Logaritmické rovnice.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Charakteristika daňové evidence
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Důlní elektrické přístroje
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Početní operace se složenými zlomky
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
Podobnost trojúhelníků
MATEMATIKA Lineární rovnice o jedné neznámé.
Transkript prezentace:

Elektromagnetická slučitelnost

Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0228 Název školy: Střední odborná škola Litovel, Komenského 677 Číslo materiálu: III/2-13-17_Měření rušivých signálů-2 Autor: Ing. Janyška Lubomír Tématický okruh: Elektromagnetická slučitelnost Ročník: III. Datum tvorby: 10.1.2014 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Janyška Lubomír

MĚŘENÍ UMĚLOU SÍTÍ Umělá síť označovaná jako umělá zátěž vedení se užívá k měření rušivých signálů které vznikají v zařízení napájeném z rozvodné elektrické sítě. Umělá zátěž vedení s blokovým schématem obsahuje tři druhy svorek 1, -2, 3.

vstupní síťové svorky 1 pro připojení vnější napájecí sítě výstupní síťové svorky 2 pro připojení zkoušeného objektu výstupní přístrojové svorky 3 pro připojení měřicího zařízení – měřiče rušení Umělá síť je při měření zapojena do každého napájecího vodiče, na němž chceme zjišťovat velikost rušivých napětí.

Umělá síť LISN plní tři funkce: Zajišťuje připojení měřicího zařízení (měřiče rušení) k proměřovanému objektu pro celý rozsah měřených kmitočtů. Zajišťuje, že na vstup měřicího zařízení se dostanou jen rušivé signály ze zkoušeného objektu. Zajišťuje impedanční přizpůsobení měřicího zařízení k výstupním přístrojovým svorkám 3 umělé sítě LISN

Umělá síť LISN je při měření zapojena do každého napájecího vodiče, na němž chceme zjišťovat velikost rušivých napětí. Při měření nesmí dojít k úrazům elektrickým proudem. Musí tedy být přístroje dimenzovány aspoň trojnásobku špičkového síťového napětí. Dále všechny použité součástky v umělé síti musí být v měřicím kmitočtovém pásmu prosté vlastní rezonance. Celá konstrukce umělé sítě je uzavřena v kovovém krytu přímo spojeném s referenční zemí celého měřicího systému.

Častým doplňkem umělých sítí je tzv. standardní umělý operátor. Je to obvod, který při měření s umělou sítí simuluje vliv ruky uživatele u elektrických spotřebičů, které se při provozu drží v ruce (kuchyňské spotřebiče, ruční nářadí, holicí strojek apod.) Pro správné a reprodukovatelné měření elektromagnetického rušení je důležité i správné uspořádání měřicího pracoviště.

Zkoušený objekt ZO je spolu s umělou sítí LISN a měřičem rušení MR umístěn na dřevěném stole. Zkoušený objekt musí pracovat ve svém standardním režimu a v sestavě uvedené jeho výrobcem v příslušném návodu k obsluze. Obdobné zásady platí i pro jiná měření vedených rušivých signálů.

Anotace: Tato prezentace slouží k výkladu vlastností elektronických zařízení. Žáci na základě studia stanoví vlastnosti a funkce jednoduchých přístrojů a komponent pro systémy EZS. Použité zdroje: článek „Elektromagnetická slučitelnost„ Ing. Ladislav Havlik, CSc. přednášky „ELEKTROMAGNETICKÁ KOMPATIBILITA“ Prof. Ing. Jiří Svačina, CSc. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Janyška Lubomír