ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Advertisements

ROVNICE a NEROVNICE 16 Exponenciální rovnice II MěSOŠ Klobouky u Brna.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_12 Výkon a příkon Šablona číslo: IXSada číslo: IPořadové číslo DUM: 12 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín, Husova.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_20 Jednoduchý elektrický obvod Šablona číslo: VIII. Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:20. Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-02
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Názvosloví binárních sloučenin
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_11 Elektrická práce Šablona číslo: IX
Vlastnosti zvuku - test z teorie
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_18 Energie Šablona číslo: IX Sada číslo: I
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
„Svět se skládá z atomů“
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Lékařská chemie Podzimní semestr 2014/2015.
Procvičení vzorců a funkcí v rámci jednoho i více listů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_INOVACE_CH.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.9.A.03_MOLÁRNÍ HMOTNOST.
Hustota-výpočet objemu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Výpočet procentového složení sloučenin
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Elementární částice uvnitř atomu
všechny animace a obrázky - archiv autora
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Hustota-výpočet objemu
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Atomy a molekuly (Učebnice strana 38 – 39)
Základní chemické veličiny
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Významné chemické veličiny Mgr. Petr Štěpánek
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Mgr. Iva Herrmannová TEMATICKÁ OBLAST:Molekulová fyzika a termika NÁZEV DUMu: Látkové množství a molární veličiny -test POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu:15 KÓD DUMu: IH_MOL_FYZ_15 DATUM TVORBY: 31.11.2012 ANOTACE (ROČNÍK):Prezentace je určená pro 2. ročník a sextu gymnázia. Testuje správné chápání molárních veličin. Navazuje na dům s názvem látkové množství a molární veličiny. Různé způsoby formulací správných odpovědí testových otázek mají vést žáky především k přesnému chápání a vymezení molárních veličin. Materiál je možné využit jako formu opakování či písemného testu, případně soutěže skupin. METODICKÝ POKYN:

Látkové množství a molární veličiny -test

POKYNY K TESTU Test obsahuje 4 otázky. Můžeš používat periodickou tabulku a kalkulačku. Každá otázka má alespoň jednu správnou odpověď. Zapisuj si čísla správných odpovědí. Po vyřešení 4 otázek sečti všechna svá zapsaná čísla a napiš název prvku s touto hodnotou protonového čísla do věty zobrazené na závěr testu. Podle smyslu věty urči, zda jsi v testu obstál.

Test – 1. OTÁZKA Hmotnost jednoho molu látky je hmotnost jedné částice stejná pro všechny látky hmotnost vzorku látky obsahující Avogadrovo číslo částic je číslo nacházející se vlevo nahoře u značky prvku v periodické tabulce

Test – 2. OTÁZKA Látkové množství má základní jednotku: gram gram na mol kilogram na mol mol nemá jednotku

Test – 3. OTÁZKA Zlato o látkovém množství 5 mol představuje stejný počet atomů zlata jako je počet atomů kyslíku v 2,5 mol kyslíku jako je počet molekul kyslíku v 5 mol kyslíku jako je hodnota Avogadrovo čísla jako je hodnota 30,11 . 1023 jako je hodnota 30,11 . 103 jako je počet částic kterékoliv látky o látkovém množství 5 mol

Test – 4. OTÁZKA Molární hmotnost molekuly vyjádřená ve své základní jednotce číselně odpovídá : molekulové relativní hmotnosti tisícinásobku molekulové relativní hmotnosti tisícině molekulové relativní hmotnosti tisícině atomové relativní hmotnosti mol tisícinásobku atomové relativní hmotnosti

V periodické tabulce prvků vyhledej prvek s tímto protonovým číslem. Sečti si zapsaná čísla. V periodické tabulce prvků vyhledej prvek s tímto protonovým číslem.

Dopiš název prvku s odpovídající hodnotou protonového čísla na místa Dopiš název prvku s odpovídající hodnotou protonového čísla na místa ?????? v následujících větách.

?????? je důležitým biogenním prvkem. ?????? se podílí na přenášení kyslíku k buňkám. ?????? je nejrozšířenější přechodný kov. ?????? má teplotu tání rovnou 1811 K. ?????? je druhý nejrozšířenější kov na Zemi.

ŘEŠENÍ TESTU: Hmotnost jednoho molu látky je hmotnost jedné částice stejná pro všechny látky hmotnost vzorku látky obsahující Avogadrovo číslo částic je číslo nacházející se vlevo nahoře u značky prvku v periodické tabulce

ŘEŠENÍ TESTU: Látkové množství má základní jednotku: gram gram na mol kilogram na mol mol nemá jednotku

ŘEŠENÍ TESTU: Zlato o látkovém množství 5 mol představuje stejný počet atomů zlata jako je počet molekul kyslíku v 5 mol kyslíku jako je počet atomů kyslíku v 2,5 mol kyslíku jako je 5-násobek hodnoty Avogadrovo čísla jako je hodnota 30,11 . 1023 jako je hodnota 30,11 . 103 jako je počet částic kterékoliv látky o látkovém množství 5 mol

ŘEŠENÍ TESTU: Molární hmotnost molekuly vyjádřená ve své základní jednotce číselně odpovídá : molekulové relativní hmotnosti tisícinásobku molekulové relativní hmotnosti tisícině molekulové relativní hmotnosti tisícině atomové relativní hmotnosti mol tisícinásobku atomové relativní hmotnosti

ŘEŠENÍ TESTU: Protonové číslo: 3 + 4 + 1 + 2 + 3 + 4 + 6 + 3 = 26

ŘEŠENÍ TESTU: Protonové číslo: 3 + 4 + 1 + 2 + 3 + 4 + 6 + 3 = 26 Hledaný prvek je:

ŘEŠENÍ TESTU: Protonové číslo: 3 + 4 + 1 + 2 + 3 + 4 + 6 + 3 = 26 Hledaný prvek je: ŽELEZO

Určitě víš, že: Železo je důležitým biogenním prvkem. Železo se podílí na přenášení kyslíku k buňkám. Železo je nejrozšířenější přechodný kov. Železo má teplotu tání rovnou 1811 K. Železo je druhý nejrozšířenější kov na Zemi.

Zdroje: vlastní práce autora