Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_05-08

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Chráněná zvířata a rostliny.
Advertisements

 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: prosinec 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Návštěva Chuchelského háje Chuchelský háj je přírodní rezervace.
TŘÍDA: PLAZI 1. Šupinatí( ještěři, hadi) 2. Želvy 3. Krokodýli.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_BI_KOD_28_ABIOTICKE_FAKTORY_VLIV_PU.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Obojživelníci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Anotace – Hmyzožravci Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, na základě znalostí.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Přísloví a rčení Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
VEVERKY Chcete se o nich něco dozvědět?. Zdroje: Zdroje: 3http://kubikula.net/soubory/veverky-ice-age- 3.jpg.
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
Řád: SOVY = noční ptáci. Znaky velmi jemné peří  neslyšný let nohy porostlé peřím prsty s ostrými drápy vratiprst (4. prst) – otáčí se dopředu i dozadu.
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: září 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Podzimní les.. Stromy v lese. STROMY DUB BUK SMRK MODŘÍN BOROVICE.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
VY_32_INOVACE_06- Kachna divoká Přírodověda - 5. ročník
HÁDANKY Z LESA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ŠELMY LASICOVITÉ Hana Ošlejšková
VY_32_INOVACE_12_Z_LESY MÍRNÉHO PÁSU - LES LISTNATÝ A SMÍŠENÝ
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Netopýr ušatý je savec. Patří do skupiny obratlovců.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
SAVCI.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Autor: Mgr. Jana Burdzová
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
PLAZI VY_32_INOVACE_06-54 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Zvířata v lese –test plazi 2 autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Les v průběhu roku 2 Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
zpracovaný v rámci projektu
KRAJINA VYSOKÝCH HOR. KRAJINA VYSOKÝCH HOR Ve vysokých horách mrzne a sníh zde padá po celý rok. Sněžná čára je hranice, nad níž v horách již sníh.
Ekosystém louka Živočichové
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES. TROPICKÝ DEŠTNÝ LES V rovníkových oblastech Země se rozkládají tropické deštné lesy (tropické pralesy, džungle). Kterými světadíly.
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Název projektu: Modernizace vzdělávání
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Přírodopis Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_ryby
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_32_PTÁCI Mgr. Petra Kukuczková Prvouka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): listopad 2011 Ročník: 4
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
zpracovaný v rámci projektu
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto Učivo: Louka a les
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Druh učebního materiálu prezentace (výkladová)
PTÁCI – LETCI (SOVY) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Randáková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
VY_32_INOVACE_04-36 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0029 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_05-08 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice Autor Mgr. Lenka Slabá Tematický celek Ekologie Ročník 1. Datum tvorby 3.3.2013 Anotace - prezentace Metodický pokyn Výklad nové látky – zpestření teoretického výkladu prezentací Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Chráněná zvířata a rostliny

Rys ostrovid Ostrovid vás zaměří, než stačíte říct Lynx, ale nemusíte mít při setkání s ním strach. Je velmi plachý a krom toho žije sám a svoje teritorium si hájí jenom proti dalším rysům. Mláďata se rodí na začátku léta a samice je kojí po dobu jednoho roku. Často při tom mění úkryt, který opouští při každém náznaku nebezpečí. Mláďata se během druhého roku začnou osamostatňovat, ale ještě se stále zdržují v blízkosti matky. Teprve třetím rokem se vydávají hledat nová teritoria a při cestě za novým domovem urazí až třicet kilometrů denně. Loví nejraději srnčí a svoji kořist dokáže rozeznat až na půl kilometru. Dříve byly rysové přirozeným regulátorem počtu jelenů, srnců, muflonů a další spárkaté zvěře, jejíž stav dnes desetkrát překračuje přirozenou normu. Dospělý jedinec dokáže za rok strhnout až 59 kusů srnčí a stává se tak největším konkurentem myslivcům. Ti ho proto považují za škodnou a jsou tak vedle pytlá- ků jediným rysím predátorem vzdor mezinárodním úmluvám o jeho ochraně.

Netopýr ušatý Žije v dutinách starých stromů, odkud se v podvečer vydává na lov. Široká křídla mu umožňují pomalý a pečlivé manévrovaný let mezi větvemi a stromy, z jejichž listí a kůry cestou sesbírává kořist. Žere housenky, škvory, moly, pavouky, chrobáky, mouchy a další pochutiny. K vyhledání kořisti mu často stačí obyčejný sluch, kterými je schopen zachytit pouhý pohyb hmyzu na listu. Jinak používá k orientaci a zaměření kořisti echolokaci jako ostatní netopýři. V pravidelných intervalech vysílá ultrazvukové signály a přijímá jejich odraz od okolních předmětů. Rychlost, za jakou se odražený signál vrátí, mu prozradí, jak daleko se objekt nalézá. Koncem léta začne tloustnout a shromažďovat tuk a kolem poloviny listopadu si vyhledá místo k přezimování. Pověsí se buď sám nebo ve skupince vzhůru nohama do dutiny stromu a jeho teplota klesne těsně nad nulu. Tím zpomalí svůj metabolismus a může šetřit energií. Křídla semkne kolem těla a velké uši zatáhne jako harmoniku (tehdy nemá více než 4 cm) a v této poloze přečká celou zimu. K životu se znovu probouzí kolem poloviny března.

Puštík bělavý Nejraděj bydlí v dutinách starých buků nebo opuštěných dravčích hnízdech, která si urputně hlídá před vetřelci. Potravu si hledají mezi hlodavci, drobnými ptáky, hmyzem, žábami, čolky, ale rádi si pochutnají i na veverce. Loví převážně v podvečer, ale často se dají zahlédnout i přes den, zvlášť v době krmení mláďat. Jejich husté a měkké peří umožňuje tichý let a nenápadné přiblížení ke kořistí. Slyší asi padesátkrát lépe než člověk a na dálku je jejich rozlišovací schopnost asi stokrát větší.

K rodovému jménu chráněného živočicha přiřaďte odpovídající jméno druhové: Ještěrka Čolek Ježek Mlok Strakapoud Orel živorodá horský velký západní královský skvrnitý černý

Rostliny kriticky ohrožené: Kapraď hřebenitá Bledule letní Chrpa měkká Rostliny silně ohrožené: Violka nízká Sasanka narcisokvětá Leknín bělostný

Rostliny ohrožené: Přiřaďte názvy: Hvozdík lesní Sněženka podsněžník Česnek hadí

Nalezněte v přesmyčce rostlinu a přemýšlejte zda je chráněná: HNETLO RYK KONTRYHEL (má zelený list, ve kterém se ráno drží kapka rosy) Kontryhel obecný není chráněná rostlina. KOČÍ LOK KLOKOČÍ (stará česká rostlina, která má tvrdé plody) Klokočí (klokoč zpeřený) je chráněná rostlina UŽRANI STOK plody používané do korálů OSTRUŽINA (lesní rostlina) ostružiník křovitý není chráněná rostlina

Nalezněte v přesmyčce živočicha a přemýšlejte zda je chráněný: VEJCE ZE JEZEVEC ( žije v lese) jezevec lesní patří mezi ohrožené druhy LAIK ČAS LASIČKA ( malá šelma, která žije v blízkosti lidských obydlí) lasice hranostaj patří mezi ohrožené druhy - dříve se totiž z jeho kožíšků dělali královské hermelíny KÁNEČ LED LEDŇÁČEK ( pták žijící u řeky) ledňáček říční je silně ohrožený

Elektronické zdroje: KAVALE, Jan. Chráněné druhy [online]. [cit. 12.3.2013]. Dostupný na WWW: http://www.boubinsky-prales.cz/chranene-druhy.php DVORSKÝ, Miroslav. CENTAUREA MONTANA [online]. [cit. 12.3.2013]. Dostupný na WWW: http://botany.cz/cs/centaurea-mollis/ DÍTĚ, Daniel. DRYOPTERIS CRISTATA [online]. [cit. 12.3.2013]. Dostupný na WWW: http://botany.cz/cs/dryopteris-cristata/ KOVÁŘ, Ladislav. LEUCOJUM AESTIVUM [online]. [cit. 12.3.2013]. Dostupný na WWW: http://botany.cz/cs/leucojum-aestivum/ HOSKOVEC, Ladislav. ANEMONE NARCISSIFLORA [online]. [cit. 12.3.2013]. Dostupný na WWW: http://botany.cz/cs/anemone-narcissiflora/ GUTZEROVÁ, Naděžda. NYMPHAEA CANDIDA [online]. [cit. 12.3.2013]. Dostupný na WWW: http://botany.cz/cs/nymphaea-candida/ CIBULKA, Rasim. VIOLA PUMILA [online]. [cit. 12.3.2013]. Dostupný na WWW: http://botany.cz/cs/viola-pumila/ HOSKOVEC, Ladislav. ALLIUM VICTORIALIS [online]. [cit. 12.3.2013]. Dostupný na WWW: http://botany.cz/cs/allium-victorialis/ KRÁSA, Petr. GALANTHUS NIVALIS [online]. [cit. 12.3.2013]. Dostupný na WWW: http://botany.cz/cs/galanthus-nivalis/ KOVÁŘ, Ladislav. DIANTHUS SYLVATICUS [online]. [cit. 12.3.2013]. Dostupný na WWW: http://botany.cz/cs/dianthus-sylvaticus/ SKLÁDANKA, Jiří. Travinné ekosystémy [online]. [cit. 13.3.2013]. Dostupný na WWW: http://web2.mendelu.cz/af_222_multitext/trek/index.php?N=5&I=3 VRÁŽEL, Miloš. Bohunická zajímavost [online]. [cit. 13.3.2013]. Dostupný na WWW: http://www.milosvrazel.cz/clanky/klokoci.htm VLASÁK, Martin. Lesní návštěvy [online]. [cit. 13.3.2013]. Dostupný na WWW: http://vlasak.blog.denik.cz/c/102600/Lesni-navstevy-Co-jsem-nasel-v-lese.html BOHDAL, Jiří. Jezevec lesní [online]. [cit. 13.3.2013]. Dostupný na WWW: http://www.naturfoto.cz/jezevec-lesni-fotografie-6847.html BOUCNÝ, Dušan. Fotografie z kategorie "Zvířata" [online]. [cit. 13.3.2013]. Dostupný na WWW: http://www.fotoaparat.cz/index.php?r=25&rp=8&gal=cat&galcat=32&galsort=default BOHDAL, Jiří. Ledňáček říční [online]. [cit. 13.3.2013]. Dostupný na WWW: http://www.priroda.cz/lexikon.php?detail=700