Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybraném podniku Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Johana Kohoutová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kamila Tišlerová, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Jakub Hořický
Motivace a důvody k řešení daného problému Zájem o danou tématiku Dostupnost informací Postavení společnosti Prohloubení znalostí
Cíl práce Cílem bakalářské práce je zanalyzovat a zhodnotit funkčnost komunikačního systému ve vybraném podniku, zjistit jeho problémové oblasti a následně navrhnout opatření pro jejich odstranění.
Definované výzkumné otázky Poskytují vedoucí manažeři svým zaměstnancům veškeré informace o chodu podniku? Jaká je nejčastější forma komunikace nebo komunikační prostředek společnosti? Má správně fungující komunikace pozitivní vliv na pracovní výkony zaměstnanců?
Použité metody Analýza interních dokumentů Dotazníkové šetření 20 otázek 100 respondentů
Představení společnosti ČEZ, a. s. 6. května 1992 výroba elektřiny CA 602,69 mld. Kč 26 tis. zaměstnanců ČZ 27,7 mld. Kč
Výzkumná otázka č. 1 Poskytují vedoucí manažeři svým zaměstnancům veškeré informace o chodu podniku? Dotazníkové šetření – Otázka č. 1, otázka č.3, otázka č. 4 Odpověď je ANO.
Výzkumná otázka č. 2 Jaká je nejčastější forma komunikace nebo komunikační prostředek společnosti? Převažuje neosobní elektronická komunikace, ale konkrétní forma není ve společnosti určena.
Výzkumná otázka č. 3 Má správně fungující komunikace pozitivní vliv na pracovní výkony zaměstnanců? Dotazníkové šetření – Otázka č. 15 Odpověď je ANO.
Návrhy opatření Seznam návrhů od zaměstnanců – viz. Otázka č. 17, školení o interní komunikaci pro zaměstnance (společně s vedoucími pracovníky), vyhrazení prostor určených ke komunikaci, komunikační časový rozvrh.
Závěr Zodpovězení výzkumných otázek Stanovené návrhy na opatření Naplnění cíle práce
Doplňující dotazy Vedoucí práce: Oponent práce: Svá opatření (návrhy) jste prezentovala společnosti ČEZ. Můžete u jednotlivých návrhů uvést, nakolik je společnost přivítala? Oponent práce: Máte s odstupem času informaci, jestli některé z Vámi navržených opatření bylo ve společnosti ČEZ přijato a aplikováno v praxi? Pokud ne, u kterého si myslíte, že by to bylo nejsnazší a nejrychlejší?
Děkuji za pozornost!