Třetí vnitřní úhel trojúhelníku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce trojúhelníků
Advertisements

Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Konstrukce trojúhelníku podle věty usu
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
- řešení pravoúhlého trojúhelníku
TRIGONOMETRIE OBECNÉHO TROJÚHELNÍKU
Co o nich víme a nevíme Vypracovala Mgr. Helena Černá
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Trojúhelník Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Téma: Trojúhelník 6. a 7. ročník Co je to trojúhelník
2_Rozdělení úhlů podle polohy
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_26 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_27 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Konstrukce trojúhelníku
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
KAPITOLA 1: TROJÚHELNÍK – OPAKOVÁNÍ  Základní pojmy  Rozdělení trojúhelníků podle délky stran  Rozdělení trojúhelníků podle velikosti úhlů  Cvičení.
Kosodélník 1. Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_37_M7_kosodelnik_1.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Jednoduché slovní.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
GONIOMETRICKÁ FUNKCE TANGENS Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_16_Goniometrická funkce.
Matematika pro automobilní obory 17. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VY_32_INOVACE_18_obvodtrojúhelníku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VY_32_INOVACE_18_ Dělení se zbytkem
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Konstrukce trojúhelníku
VY_32_INOVACE_18_09_slovní úloha
Početní operace v oboru přirozených čísel
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VY_32_INOVACE_M.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Matematika a její aplikace, Číslo a početní.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Čtyřúhelníky 2. Základní škola a Mateřská škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Rotační kužel Základní škola a Mateřská škola
ČTYŘÚHELNÍKY VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_01
Transkript prezentace:

Třetí vnitřní úhel trojúhelníku 1 Třetí vnitřní úhel trojúhelníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/21.0768 číslo DUMu: VY_32_INOVACE_33_M6_vypocet_tretiho_vnitrniho_uhlu Tématický celek: Matematika a její aplikace Autor: Mgr. Jaroslava Vašíčková 1

Na posledním listu přiložena domácí úloha s řešením. 2 Anotace: Materiál je určen k opakování matematiky v 6. ročníku základní školy, tématu Trojúhelník. Využití: Materiál lze využít k výkladu a procvičení daného tématu s využitím již osvojeného učiva. Vyučující vysvětlí a na tabuli vypočítá 1. vzorový příklad, pak žák u tabule doplňuje výsledek zadané početní operace hned vedle náčrtku s následnou kontrolou ostatními žáky či učitelem. Na posledním listu přiložena domácí úloha s řešením. 11.9.2012

α + β + γ = 180° je součet vnitřních úhlů Co už známe: V každém trojúhelníku je součet vnitřních úhlů α + β + γ = 180° γ β α β α γ Grafický součet úhlů

γ = 180°- (69°+ 75°) α = 69° γ = 180°- 144° β = 75° γ = 36° γ = ? γ α Vypočítej zbývající úhel v ∆ ABC: Náčrtek: A B C γ α β γ = 180°- (69°+ 75°) γ = 180°- 144° γ = 36° α = 69° β = 75° γ = ?

α = 180°- (23°15´+ 45°28´) b) γ = 23°15´ α = 179°60´ β = 45°28´ Vypočítej zbývající úhel v ∆ ABC Náčrtek: A B C γ α β α = 180°- (23°15´+ 45°28´) α = 179°60´ - 68°43´ α = 111°17´ b) γ = 23°15´ β = 45°28´ α = ?

β = 180°- ( 68°36´+ 39°39´ ) β = 179°- 107°75´ c) α = 68°36´ Vypočítej zbývající úhel v ∆ ABC Náčrtek: A B C γ β α β = 180°- ( 68°36´+ 39°39´ ) β = 179°- 107°75´ β = 179°60´ - 108°15´ β = 71°45´ c) α = 68°36´ γ = 39°39´ β = ?

Dú: Vypočítej zbývající úhel v ∆ - zadání: α = 56° α = 75°53´ β = 65° γ = 28°28´ γ = ? β = ? β = 47°23´ γ = 53°40´ α = ?

1) α = 56° β = 65° γ = ? 2) β = 47°23´ γ = 53°40´ α = ? Dú: Vypočítej zbývající úhel v ∆ - řešení (pro kontrolu na začátku příští hodiny) 1) α = 56° β = 65° γ = ? 2) β = 47°23´ γ = 53°40´ α = ? γ = 180° - (56° + 65°) γ = 180° - 121° γ = 59° α = 180° - (47°23´ + 53°40´) α = 180° - 100°63´ α = 179°60´ - 101°03´ α = 78°57´

3) α = 75°53´ γ = 28°28´ β = ? β = 180° - (75°53´ + 28°28´) β = ? β = 180° - (75°53´ + 28°28´) β = 180°- 104°21´ β = 179°60´ -104°21´ β = 75°39´

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Vašíčková.