Specifické poruchy učení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Diagnostika školní zralosti
Advertisements

1.1 Hygienické návyky při psaní a čtení
ODLIŠNOSTI KONÁNÍ MATURITNÍ ZKOUŠKY
Diagnostika SPU.
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Diagnostika SPU u studentů vysokých škol
PROJEKT NAŠÍ ŠKOLY PŘÍPRAVNÝ KURZ PRO BUDOUCÍ ŽÁKY PRVNÍHO ROČNÍKU.
Speciální péče na naší škole
Specifické poruchy učení
Dysortografie Dysortografie je specifická porucha pravopisu. Nepostihuje celou oblast gramatiky jazyka, ale týká se tzv. specifických dysortografických.
Reedukace dysortografie
Péče o žáky s SPU.
Vybrané techniky a metody sociální práce
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
MOŽNOSTI DOMÁCÍ PŘÍPRAVY
Alternativa ve výuce psaní
Příčiny SPU.
Specifické vývojové poruchy učení
Reedukace dysgrafie.
Psychické poruchy – DYSGRAFIE Dostupné z Metodického portálu www. rvp
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
Pohled pedagoga běžné základní školy na podporu komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností PhDr. Veronika Girglová Katedra speciální.
Reedukace SPU s využitím počítačů
Riziko dyslexie a školního selhávání
Diagnostika a reedukace
Diagnostika a reedukace. Garantem diagnostiky jsou  Pedagogicko-psychologické poradny  Speciálně pedagogická centra.
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
Rozvoj zrakového vnímání a odezírání
GENETICKÁ METODA ČTENÍ
Specifické poruchy učení
Vývojová dysfázie.
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Zásady reedukace spu PhDr. Zuzana Širmerová.
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Žák se specifickými poruchami učení (SPU) a ADHD
GENETICKÁ METODA ČTENÍ
DYSORTOGRAFIE 4. října 2013 VY_52_INOVACE_220119
Činnostní učení matematice v pojetí Tvořivé školy Mgr. Čeněk Rosecký Sdružení učitelů a škol se základním vzděláváním Tvořivá škola, o. s. „Vše vlastními.
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
DYSLEXIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Dyslexie jako celoživotní zátěž 2015 Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
DYSGRAFIE – PORUCHA OSVOJOVÁNÍ PSANÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Problematika neprospěchu žáka
DYSKALKULIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Specifické poruchy učení Specifické poruchy učení Pedagogika a psychologie Pedagogika a psychologie Mgr.
Čtení u SP. Čtení artikulace x psaná forma řeči, porozumění čtenému textu artikulace x psaná forma řeči, porozumění čtenému textu základní schopnosti:
Výuka čtení a psaní analyticko-syntetickou metodou
Metodické materiály a pomůcky
Specifické poruchy učení (SPU) u dětí mladšího školního věku
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Diagnostické metody.
Čtení a psaní genetickou metodou
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Projekty na podporu handicapovaných uživatelů knihoven
Současné trendy důraz na kontinuitu předškolního a počátečního školního rozvoje teorie emergentního rozvoje gramotnosti předškolní období – diskuse o systematické.
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
PŘÍPRAVNÝ KURZ PRO BUDOUCÍ ŽÁKY PRVNÍHO ROČNÍKU
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ŠKOLNÍ NEPROSPĚCH Příčiny školního selhání
KONFUCIUS čínský filosof 551 – 479 př.n.l.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Specifické poruchy učení

Specifické vývojové poruchy učení Jsou poruchami v jedné nebo více psychických procesech. Projevují se neschopnosti naučit se číst, psát, počítat a další běžné činnosti. I když se dítěti dostává běžného výukového vedení, má přiměřené IQ a sociokulturní příležitost.

Pravolevá orientace Zraková diferenciace-rozeznat prav/levostranně otočené obrázky Efeldovy figury b,d

Slovní vyjadřování Sluchová paměť: Zapamatovat si co nejvíce z textu Jedu do města, vezu si sebou… Vlastní projev (o čem jsme četli)

Sluchové vnímání Fonematický sluch: slovní fotbal Lví král – leví král (nerozlišuje souhlaskové shluky) Čím lepší fonematický sluch v brzkém věku dítěte, potenciál na jazyky

Grafomotorika Rozvičit ruku: uvolnit zápěstí, dobrý uchop, netlačit na tužku Obtahování, grafomotorické cvičení Odnaučit držet tužku u špičky- zářezy Ukotvení nohou Vzdálenost očí od papíru

Zrakové vnímání Procvičování zrakové diferenciace: skládání rozstříhaných pohledů Hledání odlišností

Dysgrafie, dysortografie, dyslexie Plnící péra (Tornádo, Torpédo), trojhránky Linkované sešity, větší linky Sedět sám, 2. stupeň tiskací písmo Doplňovačka=diktát Názor na lavici Bzučák Pomůcky na i, y

Dyslexie Nepodporovat tiché čtení Nevystupovat před třídou Limitovat délku úlohy čteného, kratší, ale vícekrát Rozcvičování zrakového vnímání a zrakové diferenciace Reprodukce obsahu

Matematické představy Zde je důležité IQ Nácvik číselné osy-pořadí figury Určování velikosti Konkrétní příklady-kolik přidat, ubrat Názorné počítání

Vyšetření 45 minut IQ test: verbální a konstruktivní Vyšetření SPU Dyslexie: měřitelné hodnoty= čtenářský koeficient Ostatní nejsou měřitelné Dysortografie: standardizované diktáty Dysgrafie: úchop, písmo

Čtenářský koeficient Čtenářský styl Porozumění textu Počet chyb a jakých Rychlost čtení (60 slov/ minuta)

Nález Podpis rodičů, souhlas rodičů se zasláním do školy Vyšetření zohledňovaných při přechodech na 2. stupeň, nebo ve 2. třídě Integrovaní (metodický pokyn č.73): každý rok

Příčiny Dědičnost Oslabení mozku-žloutenka, při porodu