Lets Say STOP to Gender Discrimination in Education

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zohlednění genderu jako dlouhodobého cíle projektu Prevence obchodování s dětmi v Etiopii a jejich rehabilitace Inka Píbilová.
Advertisements

Porovnání učebních plánů SŠ % 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% GymnáziaTechnické lyceum SPŠSOU Výběrové/Disponibilní.
Integrace žáků z odlišného sociálně kulturního prostředí do základních škol Mgr. Dušana Fučíková
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Vocational Education and Training for Young people ODBORNÉ VZDĚLÁVACÍ KURZY PRO MLADÉ Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Získávání a výběr Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Primární vzdělávání Pojem primární vzdělávání zahrnuje první stupeň základního vzdělávání. Dochází k zahájení základního vzdělávání a počátku povinné.
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
OBCHODNÍ AKADEMIE A OBCHODNÍ AKADEMIE PRO ZRAKOVĚ POSTIŽENOU MLÁDEŽ, OPAVA, HANY KVAPILOVÉ 20 Kontakty: Tel.: Fax:
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS,DUM 13
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Vypracovala: Týnka Malá A – den – Milano Ráno jsme přijeli do Milana prohlédnout si katedrálu Duomo di Milano. Je to jedna z nejznámějších.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Filozofické fakulty a příprava budoucích učitelů Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci Jiří Lach – děkan.
Učitel. Náplň práce  Kvalitní učitel by měl napomáhat zlepšování prostředí, ve kterém se odehrává vzdělávací a výchovný proces. Měl by předávat své zkušenosti,
Dánsko- vzdělání, kultura a kulturní osobnosti
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Centrum školského managementu Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Zástupce ředitele - vrána s pozlacenýma nohama PhDr. Václav TROJAN, Ph.D.
Příprava na výkon povolání
Environmentální výchova a
VZDĚLÁVÁNÍ PO SPLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY Mgr. Blanka Vohníková.
2.1 Systém vzdělávání Zásady a cíle vzdělávání
Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově
Základní škola Uničov, Haškova 211 Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ , realizace – INVESTICE.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Historie zdravotnického školství po 2.světové válce
ABSTRAKT příspěvku (sdělení) Název příspěvku: Psychologické charakteristiky učitelů ve vztahu k jejich profesi a hodnocení výkonu pedagogické práce Autor:
Faktory ovlivňující přechod žáků 5. ročníků na víceleté gymnázium Poznatky z longitudinálního výzkumu CLoSE Jana Straková, David Greger.
MASARYKOVO GYMNÁZIUM VSETÍN
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
Vzdělávání osob se zdravotním postižením na ZČU v Plzni - Ing. Petr Šika.
Průvodce Čínou 21. století “Children in Meeting #8″, Zhigang Tang, 2000.
Předchůdkyně I. vlny ženského hnutí
Profesní příprava a možnosti zaměstnávání osob s MP Vyhláška č.13 ze dne o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři. Podmínky přijetí.
Sociologie pro speciální pedagogy: Rodina
VY_62_INOVACE_ Pracovněprávní vztah.
Projekt Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů reg. č. CZ.1.07/1.3.48/ Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek.
Výchova k občanství RODINA
Srovnání škol České republiky a Slovenské republiky Nikola Kejhová Rájec – Jestřebí V úzkých Gymnázium Boskovice 2012.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO9 - 4 Datum ověření ve výuce: Téma: Vzdělávací soustava ČR Tématický okruh: Člověk a pracovní život.
Kultura ve starověkém Římě Vzdělanost, architektura.
P RIMÁRNÍ A SEKUNDÁRNÍ SKUPINY Mgr. Vladimír Velešík.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
Marie Curieová-Sklodowská
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
Přijímací řízení pro školní rok 2013/2014
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
SOCIOLOGIE VZDĚLÁNÍ.
Úvod do sociologie PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Tisková konference
Forum in Czech Republic
Přijímací řízení na střední školy 2017/2018
Přijímací řízení pro žáky vycházející z 5. ročníků
VÝVOJ ŠKOLSTVÍ NA NAŠEM ÚZEMÍ V 19. STOLETÍ
Úvod do sociologie PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Osvícenectví Název: VY_32_inovace_16 Vlastivěda-mladší české dějiny
Školská sociální práce
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
České děti a mládež jako čtenáři 2017
Jak vést třídnické hodiny Mgr. Lukáš Kohoutek
CÍSAŘOVNA MARIE TEREZIE A CÍSAŘ JOSEF II.
Fakulta zdravotnických studií
Transkript prezentace:

Lets Say STOP to Gender Discrimination in Education Ženy vě vzdělávání Lets Say STOP to Gender Discrimination in Education

O čem to dnes bude? Trocha historie (skoro) nikoho nezabije Jak je to dnes? Ženy a věda Ženy a kariéra Co je to skleněný strop? Co je to skleněný výtah? Nejsou dnes v nevýhodě spíš muži?

Jak se ženy ke vzdělání dostaly 1774 – Všeobecný školský řád – vzdělání i pro dívky Rozvrh v roce 1788 – 12-17 hodin ručních prací; 2-5 hodin čtení; 3-4 hodiny psaní; 2-3 hodiny počtů; 3 hodiny náboženství týdně Do 40. let 19. století probíhalo další vzdělání měšťanských dívek zejména v domácím prostředí. Rozhled a poznatky omezené pro výkon role manželky a matky. Dívky z nižších vrstev byla základní škola jediným zdrojem vzdělání. Povinná školní docházka do 12 let nebyla ve skutečnosti plně realizována ani v 19. století. Ženy a dívky neměly přístup na střední či vysoké školy. Ženy učitelky či vychovatelky se nevdávaly.

Jak se ženy ke vzdělání dostaly Emancipační hnutí chápalo vzdělávání žen jako základ posunu k rovnoprávnosti. Věnceslava Lužická-Srbová – názor omezený z pohledu katolické církve a role ženy jako matky a maželky; žena se měla vzdělávat, aby se uživila, kdyby zůstala bez manžela a aby kvalitně vychovávala mladou generaci vlastenců Magdalena Dobromila Rettigová – vzdělání jako příprava na roli vzorné matky a manželky 1842 – škola Budeč – Karel Slavoj Amerling – moderní vzdělávací zařízení pro ženy předbehlo svou dobu Od 60. let 19. století se mění názor na ženské vzdělávání – základ pro práci mimo domov Ženské spolky – vzdělání – vlastenecké úsilí 1890 – dívčí Gymnázium Minerva – Eliška Krásnohorská

Jak se ženy ke vzdělání dostaly Přístup na univerzitu získaly ženy od roku 1896 jako hospitantky, což znamenalo, že přednášky mohly navštěvovat jen se souhlasem vyučujícího a vstup na univerzitu jim mohl být kdykoliv zakázán a neměly právní nárok skládat zkoušky.  Od roku 1900 dívčí lycea (6 let) – uzavšené středoškolské vždělání ale i mimořádný přístup na fylozofické fakulty. Úplnou volnost ve výběru vzdělávacího zařízení získaly dívky až výnosem ze dne 16. června 1921, kdy bylo připuštěno dívčí studium na chlapeckých středních školách bez jakéhokoliv omezení.

Jak je to dnes?

Jak je to dnes?

Proč ženy studují, ale nemají lepší místa? Skleněný strop Skleněný výtah

Ženy a věda

A co muži? Motivace ke studiu Studium „ženských“ oborů Požadavek po výkonu

Co s tím? ???

Díky za pozornost