ZPŮSOBOVÁ SLOVESA I. (Modal verbs I.)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Advertisements

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Modální slovesa a jejich opisné tvary
Modální- způsobová slovesa
DUM DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL ANGLIČTINA Mgr. Kateřina Kasanová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Modal verbs Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_108 ZŠ Jenišovice.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_179 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Modal verbs of probability in present and past Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_08 Název materiálu: Modální slovesa – gramatická cvičení Tematická oblast: Angličtina 2. ročník – strojírenské.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_59.
Modal verbs I. Modální slovesa I.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_07
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_58.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Modální slovesa VY_22_INOVACE_07 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_17_Vazba „going to“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
WILL FOR FUTURE Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku a slouží k výkladu a základnímu procvičení tvorby budoucího času pomocí pomocného slovesa.
VY_22_INOVACE_29.AJ.7 DOMÁCÍ PRÁCE (Housework) Ročník:7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk (Anglický jazyk) Tematický.
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_11-13 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorMgr.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Jana Kňourková Datum/období: leden 2014 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What will you be able to do tonight? We will be able to dance tonight!
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_18.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ First conditional Název sady: Project 3 Číslo projektu:
 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_ Past continuous Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anglický slovosled v oznamovací větě CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_3209_AJ6 ©Dagmar Markova,2012 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec.
Modal verbs – could, should, would Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
PRESENT SIMPLE NEGATIVE_09
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
VY_32_Inovace_ Can, can´t Project 1
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Sloveso být – přítomný čas
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Budoucí čas vyjádřený vazbou TO BE GOING TO
Texty jsou vlastní originální tvorbou autora.
AUTOR: Mgr. Lenka Balážová
Object pronouns Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Budoucí čas s WILL What will our future look like in five years.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
SLOVESNÝ ZPŮSOB Autor prezentace: Mgr. Jaroslava Zámostná
Modal verbs.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
VY_22_INOVACE_36.AJ.7 FONETICKÉ ZNAKY (Phonetic symbols) Ročník: 7.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
VY_32_INOVACE_Sei_III_13 Question tags
Název školy: ZŠ HUSOVA 276, PODBOŘANY, OKRES LOUNY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VY_22_INOVACE_22.AJ.7 V OBCHODĚ (Shops) Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
To be - affirmative Anglický jazyk VY_32_INOVACE_373, 19. sada, AJ2
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA II. (Modal verbs II.)
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (Present continuous)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Transkript prezentace:

ZPŮSOBOVÁ SLOVESA I. (Modal verbs I.) VY_22_INOVACE_60.AJ.8 ZPŮSOBOVÁ SLOVESA I. (Modal verbs I.) Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk (Anglický jazyk) Tematický okruh: Gramatika Téma: Způsobová slovesa I. (Modal verbs I.) Jméno autora: Lenka Voldánová Vytvořeno : Prosinec 2011 Metodický popis, (anotace): Žáci si zopakují a seznámí se s některými novými pravidly tvoření vět s modálními slovesy. Procvičují prakticky pomocí překladu vět.

MODAL VERBS I. (Způsobová slovesa I.)

Způsobová (neboli modální) slovesa jsou pomocná slovesa, která určují tzv. způsob hlavního významového slovesa, které za modálními následuje. Obvykle vyjadřují povinnost, nutnost, schopnost, možnost, příkaz, zákaz apod. Mezi základní modální slovesa patří např. must, can, should, may, ought to. YOU MUST NOT SMOKE HERE!

Základní gramatické vlastnosti modálních sloves Stejný tvar ve všech osobách Modální slovesa se nečasují, ve všech osobách mají stejný tvar. I must go. We must go. You must go. You must go. He must go. They must go. She must go. It must go. Nemají některé tvary Za modálními slovesy ve větě vždy následuje významové sloveso v základním tvaru (bez to). I must go. He can sleep. John can´t swim.

Některé tvary neexistují Modální slovesa mají mnohdy pouze tvar přítomného času, v některých případech i minulého. Nemají však tvar infinitivní (to must), přítomné příčestí (musting), minulé příčestí (musted), ani tvar budoucího času (will must).

CAN (umět, moci, smět) = be able to (opisný tvar) Schopnost (něco umět/neumět) Jane CAN play the violin. (Jane umí hrát na housle.) CAN you speak Spanish? (Umíš (mluvit) španělsky?) I CAN´T drive a car. (Neumím řídit auto.) I want to BE ABLE TO sing. (Chci umět zpívat.) - pro infinitiv používáme opisný tvar

CAN (umět, moci, smět) = be able to (opisný tvar) Možnost (něco moci/nemoci, mít/nemít možnost) Jane CAN come at 10 o´clock. (Jane může přijít v 10 hodin.) CAN you help me? (Můžeš mi pomoct?) I CAN´T sleep, there is a party somewhere in our house. (Nemůžu spát, někde v našem domě mají party.)

CAN (umět, moci, smět) = be able to (opisný tvar) Svolení (mít/nemít něco povoleno) Jane CAN go to the cinema. (Jane může (má svolení) jít do kina.) CAN you buy the expensive shoes? (Můžeš si koupit ty drahé boty?) I CAN´T wear mum´s dress. (Nemůžu si oblékat máminy šaty.)

MUST = muset (příkaz, důrazná rada) Muset (něco přikazovat/zakazovat) Jane MUST be quiet. (Jane musí být tiše.) MUST you leave? (Musíš odejít?) You MUSTN´T turn left here! (Tady nesmíš zabočit doleva!)

MUST = muset (příkaz, důrazná rada) Muset (dávat důraznou radu) Jane MUST study hard if she wants to go to university. (Jane se musí hodně učit, jestli chce jít na univerzitu.) You MUSTN´T wear this on the date! (Toto si nesmíš vzít na rande!)

SHOULD = povinnost (měl bych, neměl bych) You SHOULD stay here. (Měl bys tady zůstat.) You SHOULDN´T sing so loudly. (Neměla bys zpívat tak hlasitě.)

Translate these sentences. Měla bych se vrátit? Should I come back? Nesmíš si číst v hodině! You mustn´t read in the lesson! Může jít Tom s námi? Can Tom go with us? Neumím to napsat. I can´t write it.

Good bye! Použité odkazy: http://office.microsoft.com/cs-cz/images http://office.microsoft.com/en-us/images Good bye!