AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_03 Anglický jazyk 2. stupeň TEMA: Anglický jazyk 2. stupeň ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011
ANOTACE Výukový materiál je určen žákům 8. ročníku základní školy. V první části si žáci zopakují strukturou obou jim už známých přítomných časů. Snímek číslo 3 je možné využít jako pracovní list, který si žáci rozstříhají a správně seřadí, nebo je také možné přesouvat jednotlivé pojmy na interaktivní tabuli, pokud nespustíme prezentaci. Další snímek slouží jako kontrola správnosti řešení. Na následujících snímcích je žákům vysvětlen rozdíl mezi jednotlivými přítomnými časy. Na závěr je několik vět k procvičení. Autor: Mgr. Petr Punčochář Jazyk: anglický Očekávaný výstup: žák rozlišuje použití přítomného času prostého a průběhového Klíčová slova: anglický jazyk, slovesa, přítomné časy, přítomný čas prostý a průběhový Druh učebního materiálu: prezentace – využití interaktivní tabule Klíčové kompetence: kompetence k učení, řešení problémů, komunikativní Na výukový materiál reagovali žáci podle očekávání
PRESENT CONTINUOUS PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Oznamovací věta Otázka Zápor 3.os., č.j. – koncovka -s not -ing podmět podmět podmět sloveso sloveso sloveso don´t / doesn´t -ing be podmět podmět podmět sloveso sloveso sloveso be be do / does -ing KONTROLA
PRESENT CONTINUOUS PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Oznamovací věta podmět be sloveso -ing podmět sloveso 3.os., č.j. – koncovka -s Otázka be podmět sloveso -ing do / does podmět sloveso Zápor podmět be not sloveso -ing podmět don´t / doesn´t sloveso
PRESENT TENSES present simple (přítomný čas prostý) – používáme, pokud se děj opakuje s výrazy: always, often, usually, normaly, regularly, sometimes, ever, never, every (week, day, ...) present continuous (přítomný čas průběhový) – používáme, pokud děj právě probíhá now, at the moment, in the photo, in this picture, this (morning, week, ...), today
What …………………. now. (you / do) …………………. in front of computer What …………………. now? (you / do) …………………. in front of computer. (I / sit) …………………. there every day. (I / not sit) …………………. there all the time (My brother / sit) and ……………… games.(play) are you doing I´m sitting I don´t sit My brother sits plays