Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_19_Riskuj_ekosystémy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace NA LOUCE Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP.
Advertisements

Rostliny našich rybníků 4.ročník
Přírodní společenstva
ROVNOVÁHA V PŘÍRODĚ.
Rostliny A ŽivoČichové našich lesů Lesní patra
Pole.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Příroda kolem nás Není –li uvedeno jinak, je tento.
Vysokohorská louka.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.19 Anotace: Vzdělávací oblast: Savci – hlodavci, zajíci, šelmy Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup: Rozlišuje.
Rostliny rybníka a jeho okolí 2
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Živočichové našich polí Savci 4. ročník
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.14 Anotace: Prezentace popisuje význam lesa, faunu a floru lesa. Vzdělávací oblast: Význam lesů Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk:
Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Který živočich do řady nepatří
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH LESŮ
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
ŽIVÁ PŘÍRODA ŽIVÉ ORGANIZMY.
Živočichové kolem rybníku
Společenstvo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu cz, ISSN 
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: září 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Rákos má podzemní až 4 m dlouhé oddenky, z nichž vyrůstají silná vzpřímená stébla s až 50 cm dlouhými listy. Rákos obecný je velmi statná vytrvalá.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.8 Ekosystém les Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.1 Ekosystémy České republiky Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_07_Les_opakování Téma:
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Ekosystém louka Rostliny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_18_Hmyz Téma: Hmyz
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
Živočichové u vody 3. ročník.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_13_Ekosystém_louka_rostliny.
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_25_U vody – ve vodě
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
LOUKA živočichové.
Základní společenstva – vody, mokřady a prameniště
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Přírodní společenstva v České republice
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
Ekosystém louka I. název: VY_32_INOVACE_18_Ekosystem_louka I
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Ekosystém Pětilístek: Prostředí
VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Ekosystém les Živočichové
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_12_PODZIM TÉMA: PODZIM
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_07_Voda a její okolí
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_17_ lesní zvířata
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Opakovací test z přírodovědy-4/1
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_12_Ekosystém_řeka
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_PŘÍRODOPIS
VY_52_INOVACE_13_ Rostliny v okolí řeky
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_35_Závěrečný test
Autor: Mgr. Irena Pohořalá Název:VY_32_INOVACE_11_PTÁCI III.
EKOSYSTÉM POLÍ opakování Přírodověda 4. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.19_Rostliny_v_lete.
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_03_Les_stromy
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_19_Riskuj_ekosystémy Téma: Ekosystémy Datum tvorby: únor 2013 Číslo projektu: OP VK 1.4 70839921

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Anotace: Hra je založena na televizní hře „Riskuj“. Žáci mohou hrát ve dvojicích nebo ve skupinách. Odpovědi jsou hodnoceny body 100, 200, 300, 400 a 500. Otázka za 100 bodů je nejlehčí, otázka za 500 bodů je nejtěžší. Při kliknutí na otazník se zobrazí daná otázka, po dalším kliknutí správná odpověď. Kliknutím na domeček se vracíme zpět na herní plán. U zodpovězených otázek zmizí otazník. Vítězí ten, kdo získá nejvíce bodů Pomůcky: papír a tužka na zapisování bodů Druh učebního materiálu: Prezentace Stupeň a typ vzdělání: základní vzdělávání žáků s LMP, II.stupeň Cílová skupina: 11 - 12 let

RISKUJ Ekosystém les Ekosystém rybník Ekosystém pole Ekosystém louka Ekosystémy 100 100 100 100 100 200 200 200 200 200 300 300 300 300 300 400 400 400 400 400 500 500 500 500 500

Charakterizuj ekosystém les. 100 Charakterizuj ekosystém les. Les je přírodní ekosystém. Živou složku tvoří především listnaté a jehličnaté stromy. Můžeme zde najít houby a další lesní plody. V tomto ekosystému žije mnoho ptáků, lišky, srny nebo divoká prasata.

Dudek chocholatý, tetřev hlušec, sova pálená, datel černý, EKOSYSTÉM LES 200 Vyjmenuj 4 lesní ptáky. Dudek chocholatý, tetřev hlušec, sova pálená, datel černý, kukačka obecná.

Vyjmenuj 2 jedovaté lesní byliny. EKOSYSTÉM LES 300 Vyjmenuj 2 jedovaté lesní byliny. Rulík zlomocný, vraní oko, konvalinka, vlaštovičník větší.

EKOSYSTÉM LES 400 Vyjmenuj patra lesního porostu. Patro mechové, patro bylinné, patro keřové a patro stromové.

Co je to prales? Jaký je náš nejznámější prales? EKOSYSTÉM LES 500 Co je to prales? Jaký je náš nejznámější prales? Je les s prastarými stromy, které stářím padají a trouchnivějí. Pralesy jsou chráněné rezervace. Nejznámějším pralesem je Boubín na Šumavě nebo prales Mionší v Beskydech.

Charakterizuj ekosystém rybník. 100 Charakterizuj ekosystém rybník. Rybník je ekosystém umělý – vytvořený člověkem. V rybníku žijí především ryby, v jeho okolí pak obojživelníci, čápi, kachny, vážky a komáři. Na jeho okraji často vidíme růst rákos a na hladině lekníny.

EKOSYSTÉM RYBNÍK 200 Vyjmenuj naše dvě nejznámější ryby (celý název). Kapr obecný a štika obecná.

EKOSYSTÉM RYBNÍK 300 Řekni alespoň jednu vodní rostlinu. Leknín bělostný, stulík žlutý, okřehek menší.

Vyjmenuj alespoň tři vlhkomilné rostliny. EKOSYSTÉM RYBNÍK 400 Vyjmenuj alespoň tři vlhkomilné rostliny. Kosatec žlutý, pomněnka bahenní, ďablík bahenní, blatouch žlutý, rákos obecný, orobinec širokolistý.

EKOSYSTÉM RYBNÍK 500 Jak se jmenuje největší měkkýš v České republice? Obývá klidné bahnité vody, rybníky či bažiny. Škeble rybničná.

Charakterizuj ekosystém pole. 100 Charakterizuj ekosystém pole. Pole je umělý ekosystém, který slouží člověku především jako zdroj potravy. Neživou složku tvoří půda, na které se nejčastěji pěstují obilniny. Žijí zde myši, hraboši, je úkrytem pro koroptve a bažanty.

EKOSYSTÉM POLE 200 Vyjmenuj 4 nejznámější obilniny. Oves, pšenice, ječmen, žito.

Patří lilek brambor a řepa mezi okopaniny? EKOSYSTÉM POLE 300 Patří lilek brambor a řepa mezi okopaniny? ANO.

EKOSYSTÉM POLE 400 Je to naše nejmenší šelma. Loví hlavně v noci. Její potravu tvoří drobní hlodavci, zvláště hraboši polní, které loví v jejich norách. Velcí samci však dokáží ulovit i králíka nebo zajíce. Jak se jmenuje? Lasice kolčava.

EKOSYSTÉM POLE 500 Co jsou to ozimy a jařiny? Ozimy jsou plodiny, které se zasévají na podzim. Přezimují pod sněhem. Např.: pšenice, žito, ječmen Jařiny jsou plodiny, které se zasévají na jaře. Např. řepa a kukuřice.

Charakterizuj ekosystém louky. EKOSYSTÉM LOUKA 100 Charakterizuj ekosystém louky. Louka je přírodní ekosystém. Neživou složkou je především půda, která se vyznačuje rozmanitým rostlinstvem. Najdeme zde sedmikrásky, pampelišky, jitrocel nebo kopřivy. Potravu zde najdou včely a motýli. Žijí zde mravenci, hlemýždi, hraboši.

EKOSYSTÉM LOUKA 200 Jsem velký asi 20cm, vážím 200-400g. Mám hustý hnědý kožich, velké oči a krátký ocásek. Bydlím v podzemních norách v koloniích. Živím se semeny a kořínky. Kdo jsem? Sysel obecný.

EKOSYSTÉM LOUKA 300 Kteří bezobratlí živočichové žijí na louce? Vyjmenuj alespoň 3. Motýli, čmeláci, včely, sarančata, housenky, mšice, pavouci, mravenci.

EKOSYSTÉM LOUKA 400 Vyjmenuj 3 luční byliny a 1 druh trávy. Kopretina, zvonek, řebříček, sedmikráska, pampeliška, pryskyřník – byliny. Lipnice, srha, bojínek, jílek a kostřava – trávy.

EKOSYSTÉM LOUKA 500 Kolikrát za rok se kosí tráva a v kterém období? 2 x za rok. Senoseč v červnu, otava v srpnu.

EKOSYSTÉMY 100 Co je to ekosystém? Jsou tzv. společenstva, ucelené části přírody, které jsou zároveň součástí ostatní přírody. Skládá se ze složky živé a neživé.

EKOSYSTÉMY 200 Vysvětli pojem přírodní a umělý ekosystém a uveď příklady. Přírodní ekosystém vytvořila příroda – jezero, les, louka. Umělý ekosystém vytvořil člověk – pole, park, sad, vinice.

EKOSYSTÉMY 300 Urči o jaký se jedná ekosystém. Je uměle vytvořený člověkem. Neživou složku tvoří stavby a silnice. Hlavním živočichem je sám člověk, který zde zakládá parky nebo sady. Můžeme zde vidět holuby, vrabce, psy a kočky. Město.

EKOSYSTÉMY 400 ! PRÉMIE ! Máš to zadarmo

EKOSYSTÉMY 500 Tento přírodní ekosystém v České republice nenajdeme. Je tvořen převážně pískem. Živočichů i rostlin zde žije velmi málo, protože je zde velmi sucho. V oázách rostou palmy. Řekni název ekosystému. Poušť.

Použité zdroje: FREY, Raphael. wikipedie.cz [online]. [cit. 26.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:European_Ground_Squirrel.jpg?uselang=cs LOW, Keven. wikipedie.cz [online]. [cit. 26.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mustela_nivalis_-British_Wildlife_Centre-4.jpg