Zvířata v Lese –test savci 2 autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lesní obratlovci – savci
Advertisements

Volně žijící zvířata-I savci
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.19 Anotace: Vzdělávací oblast: Savci – hlodavci, zajíci, šelmy Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup: Rozlišuje.
Savci lesa šelmy.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.14 Anotace: Prezentace popisuje význam lesa, faunu a floru lesa. Vzdělávací oblast: Význam lesů Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk:
Poznáváme zvířata podle stop
VY_32_INOVACE_PŘ.4.02-domácí zvířata-PREZENTACE
Podkmen: OBRATLOVCI Třída: SAVCI.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH LESŮ
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH LESŮ
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_404_ŽIVOČICHOVÉ V ZIMNÍ PŘÍRODĚ Téma: STOPY.
POZNÁVAČKA Živočichové EKOSYSTÉM LES 4. třída.
CZ.1.07/1.4.00/
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: září 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová VY_32_INOVACE_23_Liberec Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
LESNÍ SAVCI Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt.
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I) Téma: Volně žijící zvířata I. – savci (srnec.
ZVÍŘATA V LESE – SRNEC OBECNÝ VY_32_INOVACE_09_SRNEC_OBECNÝ Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová.
VY_32_INOVACE_16 Zvířata v lese. 4. ročník. Jméno:
VY_32_INOVACE_20- pes domácí Přírodověda - 4. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
POZNÁVAČKA TEST Živočichové EKOSYSTÉM LES 4. třída.
SAVCI ŠELMY KOČKOVITÉ.
VY_32_INOVACE_06_Rozmanitost přírody-živočichové v lese
VY_32_INOVACE_03 – Krtek obecný Přírodověda - 5. ročník
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_12_PŘÍRODOPIS
Veverka obecná Sciurus vulgaris.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Zvířata v lese – draví ptáci VY_32_INOVACE_15_draví_ptáci
Zvířata v Lese – užovka hladká autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Kočka domácí - opakování VY_32_INOVACE_34_Kocka_domaci_opakovani
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_02_Střídání dne a noci
Ekosystém les Živočichové
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Zvířata v lese – zmije obecná
Lesní zvířata.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Zvířata v lese - slepýš křehký autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_17_ lesní zvířata
Zvířata v lese –test plazi 2 autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Zvířata v lese – sovy VY_32_INOVACE_16_sovy
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Zvířata v lese - liška obecná autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Autor: Mgr. Iveta Váňová
VY_32_INOVACE_33_Pes_domaci_opakovani Přírodověda - 4. ročník
Autor: Mgr. Iveta Váňová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
19 savci v lese VY_32_INOVACE_19
Zvířata v zimě 1. ročník.
Živočichové v lese 3. ročník.
Autor: Mgr. Eva Procházková
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_49_Povrch krychle a kvádru
Pravoúhlá soustava souřadnic
LES Zvířata Prase divoké je všežravec má jemný čich a přizpůsobený rypák k rytí v zemi živí se lesními plody, kořínky, plži samice (bachyně) se stará.
Smysly Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_18_Zrak,sluch
Transkript prezentace:

Zvířata v Lese –test savci 2 autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová VY_32_INOVACE_12_test-savci_2 Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.

? b) liška vyje na lesy 1) Liška obecná je : a) kočkovitá šelma b) psovitá šelma c) nepatří mezi šelmy 2) Jaké nebezpečné choroby může být liška přenašečem? 3) Jak poznáme nemocnou lišku? a) liška ztrácí plachost, před člověkem neutíká b) liška vyje na lesy c) liška leží na zemi a nemůže se pohybovat 4) Jak liška loví? a) liška číhá za stromem i několik hodin, když se kořist přiblíží, zaútočí b) liška se plíží ke kořisti přikrčená a ve vhodném okamžiku na ni skočí c) liška ve smečce s ostatními liškami honí kořist tak dlouho, až ta vysílením padne

? 5) Liška obecná patří mezi: a) masožravce b) býložravce c) všežravce 6) Který jiný živočich kromě lišky obecné si vyhrabává v zemi doupata – nory? 7) Spí liška zimním spánkem? 8) Kdy loví jezevec? a) ve dne b) v noci c) ve dne i v noci

? 9) Patří jezevec mezi všežravce? 10) Který druh psa byl vyšlechtěn k lovu jezevců? 11) Hlava jezevce je: a) bílá b) černá c) černobíle pruhovaná 12) Prase divoké využívá k hledání potravy hlavně: a) zrak b) čich c) sluch

? 13) Samici prasete divokého se říká: a) prasnice b) divočačka c) bachyně 14) Strašnou zbraní prasete divokého proti nepřátelům a) jsou jeho mohutné zuby – špičáky b) jsou jeho silné nohy s kopyty c) je jeho děsivý řev 15) Nazývají se mláďata prasete divokého selata? 16) Patří prase divoké mezi šelmy?

? 17) Jsou mláďata veverky obecné po narození slepá? 18) K čemu slouží veverce její ostré drápky? a) k louskání oříšků b) k šplhání po stromech c) k skákání z větve na větev 19) Je veverka noční zvíře? 20) K čemu neslouží veverce její ocas? a) vyrovnává jím rovnováhu při šplhání b) kormidluje jím při skocích c) slouží jí k zastrašení nepřátel

? Konec testu 21) Samice jelena lesního se nazývá: a) laň b) srna c) jelenice 22) Je pravda, že srnec obecný má větší parůžky než jelen lesní? 23) Parůžky u jelena lesního i srnce obecného mají: a) samice b) samci c) samice i samci 24) Shazuje na zimu jelen i srnec parůžky? Konec testu

výsledky 1 b) Liška je psovitá šelma. Zpět na otázku. 1 b) Liška je psovitá šelma. 2 Liška může být přenašečem vztekliny. 3 a) Nemocná liška ztrácí plachost, před člověkem neutíká. 4 b) Liška se za kořistí plíží a ve vhodném okamžiku na ni skočí. 5 a) Liška patří mezi masožravce. 6 Kromě lišky si nory vyhrabává jezevec. 7 NE Liška nespí zimním spánkem. 8 b) Jezevec loví v noci. 9 ANO Jezevec patří mezi všežravce. 10 K lovu jezevců byl vyšlechtěn jezevčík. 11 c) Hlava jezevce je černobíle pruhovaná. 12 b) Prase divoké využívá k hledání potravy hlavně čich. pokračovat

13 c) Samici prasete divokého se říká bachyně. Zpět na otázku. 13 c) Samici prasete divokého se říká bachyně. 14 a) Strašlivou zbraní prasete divokého proti nepřátelům jsou jeho mohutné zuby – špičáky. 15 ANO Mláďata prasete divokého se nazývají selata. 16 NE Prase divoké nepatří mezi šelmy. 17 ANO Mláďata veverky jsou po narození slepá. 18 b) Ostré drápky slouží veverce k šplhání po stromech. 19 NE Veverka je denní živočich. 20 c) Ocas veverce neslouží k zastrašení nepřítele, ale pomáhá jí udržovat rovnováhu při lezení a kormidluje jím při skocích. 21 a) Samice jelena se nazývá laň. 22 NE Srnec obecný má menší parůžky než jelen lesní. 23 b) U jelena i srnce mají parůžky jen samci. 24 ANO Jelen i srnec shazují na zimu parůžky. pokračovat

1) Liška obecná je : 6) Který jiný živočich kromě lišky obecné si vyhrabává v zemi doupata – nory? a) kočkovitá šelma b) psovitá šelma 7) Spí liška zimním spánkem? c) nepatří mezi šelmy 8) Kdy loví jezevec? 2) Jaké nebezpečné choroby může být liška přenašečem? a) ve dne b) v noci 3) Jak poznáme nemocnou lišku? c) ve dne i v noci a) liška ztrácí plachost, před člověkem neutíká b) liška vyje na lesy 9) Patří jezevec mezi všežravce? c) liška leží na zemi a nemůže se pohybovat 10) Který druh psa byl vyšlechtěn k lovu jezevců? 4) Jak liška loví? a) liška číhá za stromem i několik hodin, když se kořist přiblíží, zaútočí 11) Hlava jezevce je: b) liška se plíží ke kořisti přikrčená a ve vhodném okamžiku na ni skočí a) bílá b) černá c) liška ve smečce s ostatními liškami honí kořist tak dlouho, až ta vysílením padne c) černobíle pruhovaná 12) Prase divoké využívá k hledání potravy hlavně: 5) Liška obecná patří mezi: a) masožravce a) zrak b) býložravce b) čich c) všežravce c) sluch

13) Samici prasete divokého se říká: 20) K čemu neslouží veverce její ocas? a) prasnice a) vyrovnává jím rovnováhu při šplhání b) divočačka b) kormidluje jím při skocích c) bachyně c) slouží jí k zastrašení nepřátel 14) Strašnou zbraní prasete divokého proti nepřátelům 21) Samice jelena lesního se nazývá: a) jsou jeho mohutné zuby – špičáky a) laň b) jsou jeho silné nohy s kopyty b) srna c) je jeho děsivý řev c) jelenice 15) Nazývají se mláďata prasete divokého selata? 22) Je pravda, že srnec obecný má větší parůžky než jelen lesní? 16) Patří prase divoké mezi šelmy? 23) Parůžky u jelena lesního i srnce obecného mají: 17) Jsou mláďata veverky obecné po narození slepá? a) samice b) samci 18) K čemu slouží veverce její ostré drápky? c) samice i samci a) k louskání oříšků b) k šplhání po stromech 24) Shazuje na zimu jelen i srnec parůžky? c) k skákání z větve na větev 19) Je veverka noční zvíře?

jezevčík Nora jezevce jezevec

zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Badger-badger.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vulpes_vulpes_standing_in_snow.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vulpes_vulpes_laying_in_snow.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:%D0%9B%D0%B8%D1%81%D0%B8 %D1%86%D0%B0.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Kurre5.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Saut_chevreuil.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Red_Deer_Stag.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wild_Boar_Habbitat_3.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Frischlinge_mit_Bachen.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Std_Dachshund_600.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Stravharig_tax.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:SettEntrance.png

Vytvořeno jako DUM do předmětu přírodověda na ZŠ Mladá Boleslav 17. listopadu 1325 pro čtvrtý ročník základní školy. Materiál slouží k procvičení, upevnění a ověření znalostí o savcích v rámci tématu V lese. Žáci mohou pracovat ve skupinách nebo samostatně. Poté si mohou sami zkontrolovat a porovnat úspěšnost s ostatními. Je možné se pomocí hypertextových odkazů i vrátit k otázkám a učivo znovu vysvětlit. Materiál doporučuji prezentovat pomocí dataprojektoru nebo na monitorech žáků. Materiál byl vytvořen a pilotován v 1. pololetí školního roku 2011/2012.