Místní poplatky (kontrolní činnost KÚZK za období )

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

Ekonomická, finanční, právní a insolvenční andragogika určená lektorům, poradcům a dalším účastníkům vzdělávání - cz.1.07/3.2.11/ Vzdělávací program:
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 3. dubna 2014.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Mgr. Karel Šimek Registrační řízení 2. Obecně k nalézacímu řízení 3. Tvrzení daně 4. Stanovení daně 5. Lhůta pro stanovení daně Registrace.
Pravomoci orgánů obcí dle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů.
Krajské ředitelství policie Olomouckého kraje Odbor cizinecké policie 10. ledna 2013.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 14. října 2015.
Přijímací řízení pro školní rok 2016/17 Osmileté studium.
Přijímací řízení ve školním roce 2015/ ÚVOD Kde je/bylo možné získávat informace:  Návštěvy SŠ a SOU, dna otevřených dveří  Výstava EDUK ART.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO NOVÝ ŠKOLNÍ ROK 2016 / 2017 přihlášky na střední školu podáváme do přihlášky na Sš s talentovou zkouškou podáváme do
Subjekty správy daní Petr Mrkývka. Subjekty správy daní  Správa daní je účelový správní proces (postup) k zjištění a stanovení daní a zabezpečení jejich.
Odbor dozoru a kontroly veřejné správy Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol ÚSC (2010 – 2011) Ing. Marie Kostruhová.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Ing. Zdeňka Šilhová Institut pro veřejnou správu Praha INTERAKTIVNÍ PERSONÁLNÍ PORTÁL PRO POTŘEBY ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ KONFERENČNÍ VZDĚLÁVACÍ.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
Daň z nabytí nemovitých věcí
Krajský úřad Zlínského kraje
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
soukromých středních škol
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
Projekt odboru personálního Ministerstva vnitra Akceptace specifických potřeb zaměstnanců a zaměstnankyň MV: nástroj ke zvýšení efektivity práce MV ČR.
Bezpečnost pacientů v EU a ČR
NÁLEŽITOSTI ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ
Správa daní 26. října 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Zpráva o uplatňování ÚP
Občanské soudní řízení I.
Prezentace činnosti Finančního ředitelství v Brně
Novela zákona ZPF č. 41/2015 Sb. – účinnost od 1. dubna 2015
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
kpt. Ing. Tomáš Hoffmann HZS Karlovarského kraje
Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2018/2019
MVdr.Vratislav Krupka.
Zpráva o uplatňování územního plánu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Spolupráce škol a orgánů sociálně-právní ochrany dětí
Soutěsky civilního procesu
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD (k datu )
Novela zákona o místních poplatcích účinná od
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Zvláštní odborná způsobilost
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2018/2019
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
VYHODNOCENÍ přezkoumání hospodaření obcí a DSO za rok 2017
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Přijímací řízení pro školní rok 2018/2019.
Občanské soudní řízení I.
Matriční úřad.
Občanské soudní řízení I.
Školení obcí Olomouckého kraje
Přijímací řízení na víceletá gymnázia pro školní rok 2019/2020
Přijímací řízení pro školní rok 2019/2020.
SPRÁVNÍ PRÁVO.
Programové prohlášení Vlády ČR Urychlit a zjednodušit přípravu realizace staveb
Odbor dopravy - Bc. Petr Fehér
Přijímací řízení, odvolací řízení
Transkript prezentace:

Místní poplatky (kontrolní činnost KÚZK za období 2013-2015) Krajský úřad Zlínského kraje odbor právní a Krajský živnostenský úřad oddělení státního občanství a přestupků

1. Přehled kontrolní činnosti (2013-2016) 2. Kontrolní zjištění 3 1. Přehled kontrolní činnosti (2013-2016) 2. Kontrolní zjištění 3. Nedostatky zjištěné při kontrolní činnosti

1. Přehled kontrolní činnosti (2013 – 2015) Typ obce/Rok 2013 2014 2015 2016 (plán) OÚRP 7 1 5 4 POÚ 2 3 Obec základního typu 12 8 15 11 Celkový počet kontrol 21 14 23 18

2. Zaměření kontrol jaké poplatky má obec zavedeny, kdo prování jejich správu (osoby, odbory, ZOZ) evidence místních poplatků platební výměry, rozhodnutí apod. doručování vymáhání místních poplatků atd.

3. Kontrolní zjištění OÚRP (provedeno celkem 13 kontrol, 4 v plánu) využívají elektronické evidence (VERA, GEOVAP, TRIADA, KEO, GORDIC apod.) odpovědní pracovníci mají ZOZ kontroly bez vážnějších nedostatků vymáhání nedoplatků cestou exekuce, sledování insolvenčního rejstříku, přihlašování do dědického řízení

Kontrolní zjištění POÚ (provedeno 10 kontrol, 3 v plánu) elektronická či písemná evidence (v některých případech nedostatky stran evidovaných skutečností – vliv na stanovení výše místního poplatku) ne vždy mají odpovědní pracovníci ZOZ

Kontrolní zjištění Obce základního typu (provedeno 35 kontrol, 11 v plánu) evidence většinou v listinné podobě (výjimečně a jen na některé místní poplatky využívána evidence elektronická) odpovědní pracovníci mají ZOZ výjimečně (písemnosti podepisuje starosta) platební výměry vydávány výjimečně, přihlašování do insolvenčního řízení nebo do řízení dědického není využíváno, exekuce sporadicky (exekutor)

4. Nedostatky zjištěné při kontrolní činnosti Platební výměr nedostatečné odůvodnění poplatník doručování - obálky, zákonný zástupce poplatkové období (někdy neuvedeno) splatnost (někdy nebyla stanovena vůbec) poučení o odvolání odkazy na právní předpisy (někdy i na 337/1992 Sb.) vyměření místního poplatku po uplynutí lhůty dle § 148/1 DŘ

Nedostatky zjištěné při kontrolní činnosti Jiné nedostatky ohlašovací povinnost (někdy jen ústní) nepředložení OZV roztříštěnost agendy (1 obec/4 odbory/6 pracovníků) vymáhání přes exekutora (v rámci součinnosti nezjišťovány jiné možnosti)

Děkuji za pozornost. Zlín, březen 2016