Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Advertisements

Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_541 Spotřeba potravin a výroba mouky 1 Název školy: Masarykova střední škola zemědělská.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 17. Světlo Název sady: Fyzika pro 3. a 4. ročník středních škol –
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_256_TÉMA_ Rozdělení nákladů Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_251_TÉMA_ Zaměstnanec ve firmě Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Elektromagnetické zařízení Základní škola Libina,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Snellův zákon Číslo DUM: III/2/FY/2/3/19 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_552_ Výroba piva 1 Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_580 Jatečné zpracování drůbeže Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255_TÉMA_ Rezervy a fondy Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Odraz světla na rovinném zrcadle
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
38. Optika – úvod a geometrická optika I
Základní pojmy z optiky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_FAZE_MESICE Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Rychlost světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optická mechanika
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SOFTWARE OSOBNÍHO POČÍTAČE
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_578_ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_579_ Jatky a masná výroba Test Název školy: Masarykova střední.
Seznámení s metodikami a způsobem využití na školách - Fyzika Závěrečná odborná konference Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
VY_32_INOVACE_645_PILOVÁNÍ MATERIÁLU Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měsíční fáze
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Lom světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Dalekohled
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Paprsková optika hanah.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Fyzika 2.D 33.hodina 05:44:06.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_435_Světlo Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace Autor Mgr. Jaroslav Latoň Průřezové téma Člověk a životní prostředí Tématický celek Fyzika Ročník 1. Datum tvorby 20.2.2013 Datum a místo ověření 20.3.2013, fyzika 1.Z Druh učebního materiálu Prezentace

Anotace Materiál slouží pro práci v hodině i pro samostudium. Je vysvětleno, jakou část spektra tvoří viditelné světlo a jak vzniká. Klíčová slova Světlo, zdroje světla, optické prostředí, šíření světla. Metodický pokyn Prezentace navazuje na elektromagnetické záření a dále se zaměřuje na viditelné světlo a jeho vlastnosti. Pro spuštění animací je nutné nainstalovat výukové CD Fyzika zajímavě –optika od firmy PACHNER, vzdělávací software, s.r.o. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora .

Světlo Viditelné světlo je jen malou částí spektra elektromagnetických vln. ( = 380 nm – 760 nm)

Zdroje světla Při teplotách nad 525 °C se těleso stává ve tmě viditelným a jeho barva závisí na teplotě. Při luminiscenci vydává těleso nahromaděnou energii ve podobě studeného světla (biochemická, foto, …) Zdroje světla můžeme rozdělit i na zdroje: přírodní umělé

Optické prostředí Optické prostředí je jakékoliv prostředí, v němž se šíří světlo. Z hlediska šíření světla v daném prostředí rozlišujeme: - průhledné prostředí - průsvitné prostředí - neprůsvitné prostředí Podle toho, zda má v různých místech stejné vlastnosti: - homogenní (stejnorodé) - nehomogenní (různorodé)

Šíření světla Světlo se šíří v homogenním prostředí přímočaře. Světlo se při přechodu z jednoho prostředí do druhého láme. Různé materiály zpomalují světlo rozdílně, proto lom nastává vždy pod jiným úhlem. Lom světla Protože velikost rychlosti světla závisí na frekvenci (barvě), je úhel lomu pro jiné vlnové délky různý. Rozklad světla

Citace AUTOR NEUVEDEN. www.aldebaran.cz [online]. [cit. 28.3.2013]. Dostupný na WWW: http://images.google.com/search?hl=cs&site=&tbm=isch&source=hp&biw=1366&bih= 665&q=spektrum&oq=spektr&gs_l=img.1.0.0l10.1303018.1307275.0.1310842.6.6.0.0.0.0. 137.740.0j6.6.0...0.0...1ac.1.7.img.ltLKN0w9l7w#imgrc=wAgaKXIoT8XmzM%3A%3BlUIFZ bwaiZSkqM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.aldebaran.cz%252Fbulletin%252F2007_20%252 Fspektrum.gif%3Bhttp%253A%252F%252Fww