Strategie na různých trzích

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategie na různých trzích
Advertisements

Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.08 Ročník2. ročník.
Třetí kariéra Věk jako příležitost – využijme potenciál zaměstnanců 50+ Diskusní seminář „Rovné šance na trhu práce“ Kateřina Kubešová, EXPERTIS PRAHA.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Produkt Zavádění nového produktu na trh. Životní cyklus produktu Zavádění Růst Vrchol Pokles.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
4 Marketingové prostředí Mikroprostředí Makroprostředí.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
2 Marketingové koncepce
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Rozpočtový deficit Veřejná ekonomika 2.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Podpora v nezaměstnanosti
Zavádění nového produktu na trh
Zkušenosti s implementací vybraných požadavků ISO 9001:2015
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Rozvoj zaměstnanosti ve vybraném podniku
Inovace a regionální rozvoj
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
Společenská odpovědnost ve školství
Základní formy prodeje
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Mezinárodní hotelnictví
Ekonomika malých a středních podniků
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
Vítejte na Marketingu.
Digitální učební materiál
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
MSŘ = marketingový systém řízení
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Digitální učební materiál
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
PRO-BIO Svaz ekologických zemědělců
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Úvod do regionu Ing. Vlastimil Veselý.
Marketing a management 2. ročník
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Praha – 31. květen 2011 Petr Šobotník – Prezident KAČR
EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY
potenciál úspor KSE v období dle cílů EU
Prodeji produktu nebo služby
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Rizika veřejného dluhu
SITUACE NA TRHU PRÁCE JIŘÍ KOLÁŘ,
Praktické přínosy WEP pro české podniky
- ČESKY SEVER Sociální podnik a OPZ •.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
INVESTICE.
Transkript prezentace:

Strategie na různých trzích

Mladé trhy Fáze zavádění, rychlého růstu Neexistují pravidla hry,založená na zkušenostech Technologická turbulence Existence rozdílných strategií „High-Tech“ trhy

Proč vstupujeme na mladé trhy? Růst podniku Zajištění budoucnosti podniku Snaha o dosažení prestiže Nutnost obsazení trhu na základě kalkulace a očekávání zákazníků

Mladé trhy 1.Strategie vstupu na mladý trh 2.Plánování okamžiku vstupu na trh ► Pionýr ► Včasný následovník ► Pozdní následovník 3.Plánování udržení na mladých trzích

Strategie udržení pionýrem- str. celkového trhu Inovace bude mít krátký cyklus životnosti Existuje riziko rychlého imitování Struktura poptávky vyžaduje širokou pohotovost výkonů Výrobek-standardizace,dialog se zákazníkem Cena-vysoká zaváděcí cena Distribuce-pružný distribuční systém Komunikace- informovanost,osobní prodej Zastrašující strategie

Strategie udržení včasným následovníkem Tržní situace je podobná pionýrovi V úvahu se berou bariéry vstupu Plánuje směr úderu při vstupu Výrobek- pružné přizpůsobení se zákazníkům Cena- zaměřena podle pionýra Distribuce- neliší se od pionýra komunikace- info o přednostech výobku

Účinek na následovníka Bariéry vstupu Využití pionýrem Účinek na následovníka Diferenciace výrobku Potenciál snížení cen, profilace výrobků Nákladová nevýhoda, Marketingové strategické nevýhody Vysoké investice do trhu a ztráty se zavedením Potřeba kapitálu Redukce pomocí patentů Umělé zvyšování potřeby kapitálu Opožděný efekt účinku, vysoké riziko ztráty Náklady provedení Servis a školení personálu spojené s výrobkem Rizikové rabaty při změněn dodavatelů Přístup k distribučním kanálům Dlouhodobé smlouvy Vybudování vlastních distribučních cest Nástroje státu Příspěvky na výzkum a vývoj Právní předpisy, politické zájmy Dlouhé testovací a schvalovací postupy

Strategie udržení trhu pozdním následovníkem Strategie imitování Strategie výklenku Inovační strategie

Stagnující a smršťující trhy Trhy,kde objem trhu nebude v budoucnu vykazovat míru růstu , popřípadě bude tato míra růstu negativní Důvody: Nasycení trhu Substituční výrobky Demografické a společenské změny

Typy strategií 1.Strategie udržení trhu Strategie plánů Požadova- ná tržní pozice Soustředění Diferenciace Tržní vůdce Soustředná strategie tržního vůdcovství Diferencovaná strategie vůdcovství Nabízející ve výklenku Soustředná strategie výklenku Diferencovaná strategie výklenku

Strategie úspěšného shluku Strategie silných oblastí podnikání na problematických trzích Strategie slabých podnikatelských oblastí na úspěšných trzích Strategie slabých podnikatelských oblastí na problémových trzích

2.Úhybná a ústupová strategie Strategie okamžitého ukončení aktivity podnikatelského oboru Strategie snížení bariér odchodu z trhu Strategie sběrná 3.Kooperační strategie

Strategie na recesivních trzích Pokles objemu trhu Pokles poptávky Snížená spotřeba Ochabnutí konjunktury ===změna chování tržních subjektů

Intenzita slabá silná krátké Procyklické chování Směr vývoje? dlouhé recese Trvání slabá silná krátké Procyklické chování Směr vývoje? dlouhé Anticyklické chování Odhad aktuální situace

Chování během recese Postižení recesí Postižení stagnací Postižení stagnací/recesí

Výrobek-urychlení anticyklických inovací,dostatek služeb Cena-spíše opatření kondiční a úvěrové politiky Distribuce-přizpůsobivost v odbytové logistice Komunikace-nezměněný rozpočet Flexibilní jednání podniku