PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
OSOBNÍ HYGIENA VY_32_INOVACE_5A_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A. 20_hospodarstvi_cr Ročník: osmý Vzdělávací.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3419 NázevNerostné bohatství ČR Téma hodinyPrůmysl ČR PředmětVlastivěda.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Monika Šléglová NÁZEV:VY_32_INOVACE_06B_19_Výroba železa TEMA:Kovy ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Projekt: Škola pro život Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02-informatika 8. třída_021 Základní škola: Základní škola.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Energetická hodnota potravin (EH)
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – POHRANIČNÍ POHOŘÍ, PODNEBÍ
41 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/06 Název materiálu: Hudební forma
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Základy automatického řízení 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_10_Kocůrková
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
INTERNET Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_FAZE_MESICE Název materiálu:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rovnice ve slovních úlohách V.
PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Přírodní zdroje na Zemi
WORD Číslování stránek
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – POHRANIČNÍ POHOŘÍ, PODNEBÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název materiálu: Nerostné suroviny
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ČESKO-SUROVINOVÉ ZDROJE
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
Název projektu: Moderní škola
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
VY_32_ INOVACE_ 06_ ČESKÝ JAZYK 3
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Hospodaření fiktivní firmy s využitím MS Excel
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
UPOVÍDANÝ PAPOUŠEK VY_32_Inovace_10MD-2
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Transkript prezentace:

PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.03_prirodni_zdroje_cr_nerostne_suroviny Název: PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY

ANOTACE Zeměpis 8. ročník Porozumět textu o nerostných surovinách Vyjmenovat hlavní surovinové zdroje v ČR a znát jejich naleziště a využití Umět využít znalostí z informatiky (práce s hypertextovým odkazem)

ÚVOD Haf, vlastně ahoj!!! Dnes vás vítám v učebně informatiky, protože ke své práci budete potřebovat internet. Přesvědčíme se, jak si povedete při samostatném plnění úkolů. Foto: Mgr. Soňa Kyselová

1. ÚKOL Rozdělte se do skupin po 3 žácích Otevřte si internet Dále otevřte soubor umístěný na ploše pod názvem Nerostné suroviny Obsahuje následující text:

NEROSTNÉ SUROVINY Naše země byla kdysi bohatá na nerostné suroviny. Nyní se zásoby tenčí, proto musíme některé dovážet. Mezi hlavní suroviny patří černé uhlí, hnědé uhlí, ropa a zemní plyn. Do nerudných surovin zahrnujeme kaolin, u nás se těží i stavební kámen, štěrk a písek. Pro výrobu cementu jsou důležitá naleziště vápence. Autorka textu: Mgr. Soňa Kyselová

2.ÚKOL Zástupci skupin se dohodnou, každý vybere 1 zvýrazněný pojem Za každým tímto pojmem se skrývá hypertextový odkaz z daných webových stránek zjistěte následující údaje a vypište si je do sešitu: Černé uhlí – naleziště v Čechách a na Moravě, zopakujte jeho vznik Hnědé uhlí – naleziště, jak vzniklo Ropa – vysvětlete tento pojem, odkud se dováží Zemní plyn – jeho složení, využití Kaolin – naleziště, využití Vápenec – výskyt v ČR, kde se těží v našem kraji Nerostné suroviny – vysvětlit pojem

ZÁVĚR PRÁCE, HODNOCENÍ Zástupci skupin nyní sdělí spolužákům výsledky své práce Všichni si dělejte poznámky o jednotlivých pojmech Závěrem zhodnoťte práci svých spolužáků v ostatních skupinách

DONŮV TEST - I. Jsem po té dnešní práci poněkud unavený. Ale nezapomněl jsem na vás. I dnes následuje můj test. Dobře si prohlédněte následující fotografii. A teď už dobrou……. Foto: Mgr. Soňa Kyselová

Donův test – II. Na fotografii vidíte: Ledovec vznikající v krajině pod Řípem Pohled z Hazmburku na těžbu vápence u Úpohlav Počínající stavba Džegrova zimního stadionu v Polabí

METODICKÝ NÁVOD Prezentace poskytuje návod na jednu z možností osvojení nové látky Je zaměřena na hlavní část hodiny Vyučující předem zajistí, aby žáci měli k dispozici hlavní text na svých PC v učebně informatiky Žáci pracují ve skupinách, optimální počet je do tří Mělo by jít o skupiny heterogenní, aby zběhlejší žáci pomáhali slabším, a to hlavně při výběru informací Při závěrečném vyhodnocení můžeme ponechat rozvinout diskusi o tom, jak si skupiny vedly, jak splnily své zadání a vytřídily informace Závěrečný „ Donův test“ je oddechový, přesto se dotýká regionální výuky První tři úspěšní řešitelé mohou být hodnoceni např. kladným znaménkem; až jich nasbírají pět, dávám jedničku, ale to záleží na individuálních hodnotících způsobech vyučujících V hodině dojde na využití mezipředmětových vztahů; je dobré předem konzultovat s vyučujícími informatiky, zda žáci znají pojem hypertextový odkaz a podle toho postupovat

Klíčová slova: porozumět textu (čtenářská gramotnost), nerostné suroviny, černé uhlí, hnědé uhlí, ropa, zemní plyn, kaolin, vápenec, hypertextový odkaz Inovace: samostatnost žáků při výuce nové látky, hledání informací na PC, tím, že si informace vyhledají sami, lépe si je osvojí. A to i formou diskuse o nich. Nezanedbatelný význam má i jejich vzájemná spolupráce POUŽITÉ ZDROJE Nerostné suroviny: http://cs.wikipedia.org/wiki/Nerostn%C3%A9_suroviny Černé uhlí: http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cern%C3%A9_uhl%C3%AD Hnědé uhlí: http://cs.wikipedia.org/wiki/Hn%C4%9Bd%C3%A9_uhl%C3%AD Ropa: http://cs.wikipedia.org/wiki/Ropa Zemní plyn: http://cs.wikipedia.org/wiki/Zemn%C3%AD_plyn Kaolin: http://cs.wikipedia.org/wiki/Kaolin Vápenec: http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1penec Foto – Donův test -http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pohled_z_Hazmburku,_t%C4%9B%C5%BEba_v%C3%A1pence_u_%C3%9Apohlav.JPG