Imunologie - 3. ročník úvodní seminář (2015/2016)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IVIG 2008 Výsledky průzkumu informačního vzdělávání na VŠ v ČR v roce 2008 Zpracovala: Hana Landová, UK v Praze, ÚISK Prezentuje: Lenka Bělohoubková, VŠE.
Advertisements

Didaktika tělesné výchovy Pedagogická fakulta JU v ČB KTVS
„Webové listy“ – virtuální nástěnka
PROGRAM  Struktura studia  Přednášky, semináře  Zápočty a zkoušky  Zapisování cizích jazyků a sport. aktivit  Vnitřní předpisy  Studijní oddělení.
Základy informatiky Ing. Roman Danel, Ph.D.
Bibliografické odkazy a citace změny oproti starší verzi normy ISO ČSN 690 Mgr. Zdeňka Firstová Univerzitní knihovna ZČU v Plzni
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
METODIKA TVORBY ODBORNÉHO TEXTU
Úvod do předmětu Požadavky k zápočtu Požadavky k zápočtu Požadavky ke zkoušce Požadavky ke zkoušce Organizace výuky Organizace výuky.
Imunologie - 3. ročník úvodní seminář
Imunologie - 3. ročník úvodní seminář
Bibliografická a rešeršní činnost
Sociální zabezpečení a důchodová politika SZDP Přednášející: Mgr. Hana Grzegorzová Typ předmětu: povinně volitelný, kontrola docházky…..nastaveny na první.
Citace, citování Plagiátorství
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST STRUKTURA PRÁCE. Práce mohou být vyhotoveny v následujících formách: teoretické řešení problému nebo úkolu, jež je zpracováno.
Seminární prací žák prokazuje schopnost:  vyhledávat a třídit informace,  pracovat s odbornou literaturou a internetem,  porozumět danému tématu, 
Výuka češtiny v anglickém programu na LF UP v Olomouci Pavel Kurfürst Centrum pro výuku cizích jazyků Lékařská fakulta Univerzita Palackého v.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2014/2015
Management PAE DS 5. ročník. Témata přednášek Vývojové tendence managementu, charakteristika strategického řízení. Poslání podniku, podnikové cíle, identifikace.
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Připravil(a): Host:. Obsah přednášky Základní informace o studiu na FPR – I.část  Struktura studia  Semináře a cvičení  Zápočty a zkoušky  Vnitřní.
Zadání srovnávací studie. Postup srovnávací studie  Vybereme si téma  Formulujeme si cíl – cílovou otázku  Vyhledáme literaturu – dvě odborné knihy.
Imunodeficience Kurs Imunologie.
Indikace a interpretace imunologických laboratorních vyšetření (seminář) Doc.MUDr.Petr Čáp,PhD
Absolventská práce.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-18 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
5. ročník Mg. studia do podání přihlášky ke SZZ do odevzdání diplomové práce v tištěné a elektronické formě.
Za akademický rok 2013/2014 Hana Kolářová proděkanka LF UP.
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
Písemná forma zkoušení z klinické biochemie ÚBAP 3.LF UK Laburda M., Čechák P., Hátle K., Nováková H.
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
Struktura bakalářské práce Seminář2013. Bakalářská práce jako - dokumentovaný výsledek studia oboru na VŠ součást SZZK (její obhajoba)
Jak vyhledat kvalitní dokumenty a správně je citovat Bc. Radmila Kouřilová.
Maturita ► Společná část  2 zkoušky ► Profilová část  3 zkoušky.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU – SEMINÁRNÍ PRÁCE Nesplněná docházka Ing. Patricia Jakešová
Úvodní seminář pro studenty doktorského studia PhDr. Libuše Drnková a kol. Jazykové centrum FF UK.
Imunologie - 3. ročník úvodní seminář (2015/2016) Marta Sobotková
Inf Normy pro citování knih a dalších zdrojů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Hotel Tatra, Velké Karlovice 23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Záznamník učitele Bc. Jana Večeřová.
Zdroj: pixabay.com Jak na citace?.
Zuzana Teplíková , Praha
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Oddělení pro vědu a výzkum, FHS UK Praha
Imunologie - 3. ročník úvodní seminář (2016/2017)
Obecná didaktika ÚVOD.
Imunologie - 3. ročník úvodní seminář (2017/2018)
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
ZÁKLADY SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ
Doc. Ing. Petr Suchánek, Ph.D.
Citační a bibliografické databáze:
Imunologie - 3. ročník úvodní seminář
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Imunologie - 3. ročník úvodní seminář
Imunologie seminář 1 Imunologie seminář 1 J. Ochotná
Imunologie - 3. ročník úvodní seminář
3. Odborná literatura, její zdroje na internetu a PřFUK
Imunologie - 3. ročník úvodní seminář (2018/2019)
Pravidla citování v absolventské práci
Kurz 1FU191 Metodologický seminář
3. Odborná literatura, její zdroje na internetu a PřFUK
Dětská klinika LF UP v Olomouci Akademický rok JOURNAL CLUB časopisecký klub Termín: 6. prosince 2017, 13,30- 15,00 hod. Seminární místnost,
VÁŽENÍ STUDENTI 2. – 5. ROČNÍKU! BUĎTE „IN“!
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2018/2019
Transkript prezentace:

Imunologie - 3. ročník úvodní seminář (2015/2016) Marta Sobotková email: marta.sobotkova@fnmotol.cz

Kurz imunologie Přednášky (úterý 14.30-15.40 hod.) Semináře (Po-Čt 9.50-11.30 hod.) - nástěnka ústavu - http://imunologie.lf2.cuni.cz/vyuka.php

Seminární práce skupina 1-3 studentů esej 1000 – 2000 (maximum) slov elektronicky (irena.novakova@lfmotol.cuni.cz) odevzdat do 6.11.2015 ústní prezentace (Powerpoint) 8 minut (tj. cca 6-10 snímků) od 23.11.2015, v seminární místnosti termíny přiděleny při odevzdání práce ● volba z neobsazených termínů (čím dříve tím lépe) ● podmínka zápočtu !

Seminární práce- téma Cíl práce 3 možnosti: kazuistika pacienta z ústavu imunologie vlastní kazuistika volné téma Cíl práce Podrobně se seznámit s určitou imunologickou problematikou Naučit se pracovat s odbornou literaturou a zdroji informací

Ad1:Kazuistika pacienta z Ústavu imunologie losování, výběr z více než 50ti případů kazuistika reálného pacienta slouží jako ilustrační příklad zpracovat odpovědi na otázky odpovědi nemusí být jednoznačné, někdy je nutné diskutovat, resp. probrat možné varianty ne vše je v základních imunologických učebnicích možnost konzultace u vyučujícího (v době semináře, ev. jindy po předchozí dohodě) konzultace možné i na obecné imunologické téma pro zaslání kazuistiky si napište co nejdříve na: irena.novakova@lfmotol.cuni.cz

Semináře 12.10.–23.10.2015 Jasná diferenciální rozvaha Konzultace dané kazuistiky Přiřazení části B (irena.novakova@lfmotol.cuni.cz)

Kasuistika č. 27 – část A R. I. 44-letá pacientka byla odeslána k imunologickému vyšetření pro susp. imunodeficienci. Z anamnézy: v dětství zánět ledvin, st.p. operaci inguinální hernie vlevo, cholelithiáza, st.p. opakované curretage dělohy pro slizniční změny. Recentně byla hospitalizována na interní klinice s idiopatickou trombocytopenickou purpurou (ITP) v.s. po viroze, pacientka předána do sledování hematologické ambulance, kde diagnostikovány snížené hodnoty imunoglobulinů v séru (viz níže). Otec pacientky zemřel v 69 letech na ischemickou chorobu srdeční; matka, bratr, 2 děti všichni zdrávi. Je alergická na deoxymykoin a biseptol. Pacientka je rozvedená, pracuje jako učitelka v mateřské škole. Dlouhodobě neužívá žádné léky. Z laboratorních nálezů: hladiny imunoglobulinů IgG 3.81 g/l (norma 8-18 g/l), IgA 0.33 (norma 0,6-1,6), Ig M 1.73 (norma 1-3 g/l), parametry buněčné imunity bez zásadní patologie. Jaká je základní diagnóza? 7

Kasuistika č. 27 – část B R. I. CVID Na základě provedených vyšetření je stanovena diagnóza běžné variabilní imunodeficience (CVID) a je zahájena substituční imunoglobulinová terapie. Otázky: 1) Jaké třídy imunoglobulinů znáte, jaká je jejich základní struktura, hladina v plazmě a jaký je jejich biologický poločas. 2) Jak dělíme imunodeficience? 3) Jaké vrozené protilátkové imunodeficity znáte? 4) Jaké jsou jejich obvyklé klinické projevy? 5) Jaké další komplikace autoimunitního charakteru kromě ITP můžete u pacienta s CVID (běžným variabilním imunodeficitem) očekávat? Proč se mohou vyskytovat autoimunitní komplikace u pacienta s CVID? Kontakt: Email: irena.novakova@lfmotol.cuni.cz 8

Ad2:Vlastní kazuistika zpracování kazuistiky někoho známého, rodinného příslušníka přidělení otázek (marta.sobotkova@fnmotol.cz) výsledkem bude prezentace kazuistiky + odpověď na dané otázky termín pro nahlášení tématu: do následujícího semináře (včetně jasné diferenciální rozvahy)

Volné téma rozsah, termín a podmínky stejné jako u kazuistik práce by měla mít strukturu článku instrukce ke stažení na webu

Zpracování seminární práce stručně – jasně – zajímavě určeno pro lékařsky vzdělané čtenáře (nemusí být odborníky v imunologii) uvádět použitou literaturu na konci práce, podle ČSN (nebo jiného jednotného systému) v textu čísla

Struktura seminární práce Název práce Jména řešitelů s čísly kruhů Kontaktní email na jednoho člena skupiny Seznam otázek zodpovídaných v textu Vlastní text o 1000-2000 slovech (bez seznamu použité literatury) Použitá literatura

Semináře prezentace seminárních prací po odevzdání sem. prací bude 14 dní probíhat naše hodnocení 23.11.-26.11. od 9.50 hod. sdělení hodnocení písemných prací první prezentující skupiny od 30.11. 9.50-11.30. hod. vlastní prezentace povinné pro prezentující i pro ostatní!

Hodnocení splněno/nesplněno slovní hodnocení zkouška obsah/forma při ústní prezentaci zkouška 2 otázky losovány 1 otázka týkající se seminární práce

Web Ústavu imunologie http://imunologie.lf2.cuni.cz/ rozvrhy podmínky absolvování kurzu přednášky ke stažení doporučená literatura + užitečné odkazy kontakty

Citování použité literatury je nefér opisovat nebo vydávat cizí myšlenky za své Kontrola správnosti uvedených údajů

Citování použité literatury „Most of the patients are hemizygous for 22q11.2, some have defects in various loci on chromosome 10, about 10% of cases are familial (2, 3)„ Literatura 2. DRISCOLL DA, SALVIN J, SELLINGER B, et al. Prevalence of 22q11 microdeletions in DiGeorge and velocardiofacial syndromes: implications for genetic counselling and prenatal diagnosis. J Med Genet 1993: 30: 813-7. 3. SEDIVA A, BARTUNKOVA J, ZACHOVA R, et al. Early development of immunity in diGeorge syndrome. Med Sci Monit 2005: 11: 182-7.

Citování použité literatury KRATOCHVÍL. Jak citovat? https://kuk.muni.cz/animace/eiz/pdf.php?file=publikacni_etika/citace.pdf ŠEDINOVÁ, NEDOMOVÁ, KŘIVÁNEK. Jak správně citovat http://is.muni.cz/do/1499/el/estud/ff/js06/kpi11/jak_citovat/index.html

Citování použité literatury Jednotný citační styl (psaní velkých a malých písmen, dodržení shody interpunkčních znamének) Jednotný citační systém (způsob odkazování v textu a řazení citací) U online zdrojů neuvádět jen odkaz např. Příjmení, jméno autora. Název stránky [online]. Místo: Datum vytvoření/datum aktualizace [datum citace]. <Webová adresa>.

Online generátory citací www.citace.com http://citace.info/norma1/

Zdroje informací Bibliografické databáze Zdroje pro klinickou medicínu české, zahraniční Zdroje pro klinickou medicínu

Pubmed – www.pubmed.com

Medscape – www.emedicine.com

Up-to-date – www.uptodate.com

Orphanet – www.orpha.net

Další databáze NLK – Medvik (česky) www.nlk.cz Embase (přístup z fakulty) www.embase.com Portál elektronických zdrojů UK bi.cuni.cz Scopus (přístup z fakulty) www.scopus.com

Těšíme se na vaše seminární práce a prezentace