Plánování a rozhodování v organizaci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Plánování a rozhodování v organizaci
Advertisements

Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluStrategické.
Redukce lůžek Existuje prostor pro redukci lůžek akutní péče?
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
1 9. Změny v regulaci finančních trhů a v měnové politice (reakce na globální finanční krizi 2007 – 2009 a na její dopady na hospodářský růst) Reformy.
Ekonomika organizací Pracovní výkon a jeho odměňování.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Význam diferenciálních rovnic převzato od Doc. Rapanta.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 AnotaceFormou.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Analýzy a strategie Analýzy. Analýza SWOT S – Strengths; silné stránky W – Weaknesses; slabé stránky O – Opportunities; příležitosti T – Threats; ohrožení.
E KOLOGIE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_19_Ekologie Téma: Člověk a příroda Číslo.
Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.
Základy nabídky a poptávky TNH 1 – 3. seminář Pavel Seknička.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
MANAGAMENT ORGANIZOVÁNÍ.
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Ekonomika organizací Rozhodování.
Plánování ve školní tělesné výchově
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Výrobní faktory v organizaci
Rozhodování 1.
Úloha bodového systému
Vytápění Tepelné ztráty
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Téma 11: Finanční plánování
MPH_FMAN Finanční management jaro 2015
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
Jedno-indexový model a určení podílů cenných papírů v portfoliu
Marketingový plán společnosti
Finanční analýza ve vybraném podniku ve vztahu k podpoře řízení
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Právo sociálního zabezpečení
Plánování a rozhodování v podniku
Plánování a rozhodování v podniku
RIZIKO.
MSŘ = marketingový systém řízení
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Výnosy CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Digitální učební materiál
Základy sociální politiky - sociální reforma - sociální doktrína, Evropská sociální charta, Lisabonská strategie sociální statistika Mirka Wildmannová.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Zpráva o uplatňování územního plánu
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
RIZIKO.
Výdaje a rovnovážný produkt (model 45°)
Metodika řízení projektů
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
STAVOVÁ ROVNICE IDEÁLNÍHO PLYNU.
Hvězdy Otazníky Dojné krávy Bídní psi Portfoliová analýza.
Výdaje a rovnovážný produkt (model 45°)
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
Analýza informačního systému
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
INVESTICE.
Transkript prezentace:

Plánování a rozhodování v organizaci Úkoly a struktura plánování Strategické plánování Nástroje pro určování strategických oblastí a výběr strategií Taktické a operativní plánování Rozhodování

Úkoly a struktura plánování Plánovací systém organizace lze diferencovat na: plánování vize organizace, strategické plánování, taktické a operativní plánování, plánování výsledků a likvidity. Dílčí komplexy plánovacího systému Plánování vize organizace   Plánování výsledků a likvidity Strategické plánování Taktické a operativní plánování

Úkoly a struktura plánování Podle toho, z jaké úrovně se odvozují plány navazujících plánovacích úrovní, se rozlišuje plánování: retrográdní (top-down), progresivní (bottom-up), protisměrné (top-down/bottom-top).

Retrográdní a progresivní plánování Plánovací úroveň 1 Plánovací úroveň 2a Plánovací úroveň 2b Progresivní plánování (bottom – up) Retrográdní plánování (top – down)

Protisměrné plánování Plánovací úroveň 1 Plánovací úroveň 2a Plánovací úroveň 2b Protisměrné plánování

Strategické plánování (týká se především podniků) Strategické oblasti musí splňovat požadavky: strategická oblast musí mít vymezen samostatný tržní úkol; jednotlivé oblasti se nesmí na vnějších trzích překrývat nebo být k sobě závislé (nekonkurují si navenek); produkt nebo skupina produktů jedné oblasti podniku jsou nezávislé na produktech ostatních oblastí (nekonkurují si uvnitř podniku); produktu nebo skupině produktů dané oblasti musí být přiřazen okruh nejvýznamnějších konkurentů.

Nástroje pro určování strategických oblastí a výběr strategií Životní cyklus produktu zavedení růst zrání nasycení degenerace čas množství

Nástroje pro určování strategických oblastí a výběr strategií Analýza portfolia Dojné krávy (Cash-cow) Hvězdy (Star) Otazníky (Question-mark) Problémové výrobky (Dog) Strategie defenzivní ofenzivní dezinvestiční konsolidační růstová

Matice Boston-portfolia SO4 SO2 SO7 SO3 SO6 SO1 SO5 „Hvězdy“ „Dojné krávy“ „Problémové výrobky (psi)“ 0,1 1 10 -5 25 % nízký vysoký Relativní tržní podíl Tržní růst „Otazníky“

Taktické a operativní plánování Podle předmětu plánování se člení na: plánování výstavby organizace, programové plánování, plánování procesů v organizaci. Podle plánovacího horizontu se člení na: dlouhodobé plány, střednědobé plány, krátkodobé plány.

Taktické a operativní plánování Podle rozsahu plánování se plány člení na: souhrnné plány a dílčí plány. Podle míry podrobnosti plánu a míry informovanosti o plánovacím horizontu lze provést členění na: globální plány a detailní plány. Vyrovnávací zákon plánování

Rozhodování Podle úplnosti údajů o stavech okolí v rozhodovacím modelu rozlišujeme rozhodovací situace: za podmínek jistoty za podmínek rizika za podmínek nejistoty

Výsledková a rozhodovací matice Výsledková matice Stavový prostor Akční prostor S1 S2 ……………………….… Sn   a1 a2 . am e11 e12 ……………….. e1n e21 e22 ……………….. e2n em1 em2 ………………. emn Rozhodovací matice Stavový prostor Akční prostor S1 S2 ……………………… Sn   a1 a2 . am u11 u12 ……………… u1n u21 u22 ……………… u2n um1 um2 ……………… umn