Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Látky jsou složeny z částic
Advertisements

Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Těleso a látka Tělesa = předměty, které pozorujeme
Těleso a látka Tělesa = předměty, které pozorujeme
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Vzájemné silové působení těles
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYRAMIDA Práce a energie
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
STAVBA LÁTEK – Tělesa a látky
Fyzika 6.ročník ZŠ Látky a tělesa Stavba látek Creation IP&RK.
STAVBA LÁTEK Tělesa a látky Co nás obklopuje? Zapiš si!
Částicová stavba pevných, kapalných a plynných látek
Částicová stavba látek
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
OPAKOVÁNÍ tělesa a látky vlastnosti látek vzájemné působení těles síla
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování a procvičení učiva ( Test znalostí) Podobnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí: Funkce - lineární Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Stavba látek [cit ]Dostupné pod licencí Creative Commons – na
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B36Fy6_Tělesa a látky.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Vedení elektrického proudu v polovodičích Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
04/2012STROPY1 VY_32_INOVACE_514 Anotace: Materiál je vytvořen pro žáky 2. ročníku odborného vzdělávání s výučním listem oboru tesař. Je určen k zábavnému.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Mocniny s racionálním exponentem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
TĚLESA A LÁTKY.
VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Látky a částice 6. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vítězslava Baborová. Dostupné z Metodického portálu
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Částicová stavba látek Vlastnosti vyplývající z jejich struktury
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Částicové složení látek
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování či procvičení učiva:
Fyzika 6.ročník ZŠ Látky a tělesa Stavba látek Creation IP&RK.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Stavba látek [cit. 2010-02-08]Dostupné pod licencí Creative Commons – na http://de.wikipedia.org/, www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Atom_-_schématický.PNG, Autor © Radomír Macháň

Jak postupovat – návod pro použití Hru hrají (test absolvují) tři hráči (tři družstva). O první volbu otázky si hráči střihnou „kámen, nůžky, papír“. Hráč (vybraný hráč družstva) vybere políčko (otázku) s číslem od 1 do 24 z tabulky otázek. Po kliknutí na vybrané políčko se otevře soutěžní otázka. Od jejího přečtení běží časový limit na odpověď. V případě správné odpovědi se hra vrací na snímek s tabulkou otázek. Hru řídí porotce (učitel), jehož úkolem je přiřazovat do hracího plánu družstva (hráče), které danou otázku zodpovědělo správně body, a to kliknutím na příslušné pole tabulky v barvě družstva (hráče). V případě nesprávné odpovědi dostává možnost odpovědi druhý družstvo (hráč). Otázky volí družstva vždy střídavě, a to tak, že po správné odpovědi jednoho družstva volí otázku družstvo další. Ve hře vítězí družstvo (hráč), které má po vyčerpání všech otázek vyšší počet získaných bodů. Bonusové body může získat rychlejší družstvo i za odhalení toho, co se skrývá na obrázku pod čísly v tabulce otázek.

Tabulka otázek Soutěžící (družstvo) č. 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 1 2 3 4 5 6 19 20 21 22 23 24 Soutěžící (družstvo) č. 2 7 8 9 10 11 12 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 19 20 21 22 23 24 Soutěžící (družstvo) č. 3 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

Otázka číslo 1 Jak se nazývá pomůcka, kterou určujeme svislý směr? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Zpět Olovnice.

Otázka číslo 2 Na obrázcích a), b), c), d) jsou na čtyřech stejných ocelových pružinách zavěšena různá závaží. Na kterou z pružin a) a b) působí závaží menší silou a proč? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. a) b) c) d) Správná odpověď: Zpět b) pružina je méně protažená (závaží má menší hmotnost).

Otázka číslo 3 V konvici je voda na čaj. Dokreslete, jak by mohla vypadat její hladina, jestliže její kousek již vidíte v hubici, kterou vodu naléváme. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Zpět

Otázka číslo 4 Na dno odměrného válce dáme sáček s čajem, zatížíme ho a zalijeme vodou. Pozorujeme, že se nejdříve zbarví voda v okolí sáčku, později pozorujeme zbarvení čím dál výše. Čím je to způsobeno? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Neustálý, neuspořádaný pohyb částic vody způsobuje, že částice barviva (čaje) pronikají do čisté vody. Zpět

Otázka číslo 5 Kam směřuje svislý směr (určený olovnicí) v různých místech Země? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Zpět Do středu Země.

Otázka číslo 6 Petr stlačuje rukou gumový míč. Jaký účinek má působení ruky na míč? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Zpět Ruka míč deformuje (stlačuje) – deformační účinky síly.

Otázka číslo 7 Zpět Rozhodni, zda je následující tvrzení pravdivé: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 1) Látky jsou složeny z částic, které jsou v klidu. 2) Mezi částicemi pevných látek nejsou mezery. Správná odpověď: Zpět 1) Ne; 2) Ne.

Otázka číslo 8 V konvici je voda na čaj. Dokreslete, jak bude vypadat její hladina, je-li konvice v poloze, kdy začíná z výtokové trubice vytékat voda. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Zpět

Otázka číslo 9 Petr stlačuje rukou gumový míč. Která tělesa přitom na sebe vzájemně působí? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Zpět Ruka chlapce a míč.

Otázka číslo 10 Uveď příklady dvou pevných, dvou kapalných a dvou plynných těles (nejlépe příklady přímo ze třídy). Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Např.: pevné - lavice, židle, tabule, … kapalné … voda v umyvadle, rtuť v teploměru, … plynné … vzduch v místnosti, vzduch v míči, … Zpět

Otázka číslo 11 Zpět Látky pevné Látky kapalné Látky plynné Roztřiď následující látky vyskytující se v místnosti při obvyklé teplotě: sklo, benzín, líh, vzduch, dřevo, oxid uhličitý, voda, železo, kyslík, papír. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Látky pevné Látky kapalné Látky plynné Správná odpověď: Zpět Látky pevné: sklo, dřevo, železo, papír Látky kapalné: benzín, líh, voda Látky plynné: vzduch, oxid uhličitý, kyslík

Otázka číslo 12 Ve které ze zkumavek A a B je kapalina a ve které plyn. Vysvětli, podle čeho to poznáš? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. A B Správná odpověď: Zkumavka A … plyn (plyny jsou rozpínavé) Zkumavka B … kapalina (kapaliny mají vodorovný povrch) Zpět

Otázka číslo 13 Na obrázcích a), b), c), d) jsou na čtyřech stejných ocelových pružinách zavěšena různá závaží. Která pružina je napínána největší silou? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. a) b) c) d) Správná odpověď: Zpět c) závaží má největší hmotnost

Otázka číslo 14 V jedné ze zkumavek A a B je vodík, ve druhé oxid uhličitý. Ve které je který a proč? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. A B Pomůcka: http://www.converter.cz/tabulky/hustota-plynu.htm Správná odpověď: Zkumavka A … oxid uhličitý (má větší hustotu než vzduch) Zkumavka B … vodík (má menší hustotu než vzduch) Zpět

Otázka číslo 15 Zpět Síly jsou stejné. Hmotnosti závaží jsou stejné. Na obrázcích a), b), c), d) jsou na čtyřech stejných ocelových pružinách zavěšena různá závaží. Porovnejte velikost sil, kterými jsou napínány pružiny na obrázcích a) a d). Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. a) b) c) d) Správná odpověď: Zpět Síly jsou stejné. Hmotnosti závaží jsou stejné.

Otázka číslo 16 Zpět Doplň větu: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Směr svislý je na vodorovnou rovinu …………………….……. . Správná odpověď: … kolmý. Zpět

Otázka číslo 17 Na dno odměrného válce dáme sáček s čajem, zatížíme ho a zalijeme vodou. Pozorujeme, že se nejdříve zbarví voda v okolí sáčku, později pozorujeme zbarvení čím dál výše. Jak se tento jev nazývá? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Zpět Difúze.

Otázka číslo 18 Na obrázcích a), b), c), d) jsou na čtyřech stejných ocelových pružinách zavěšena různá závaží. Co je příčinou jevu, že zavěšené těleso prodlužuje pružinu? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. a) b) c) d) Správná odpověď: Zpět Na všechna tělesa v gravitačním poli Země působí svisle dolů gravitační síla.

Otázka číslo 19 Zpět Rozhodni, zda je následující tvrzení pravdivé: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 1) V amorfních látkách jsou částic uspořádány v krystalové mřížce. 2) Volný povrch kapalného tělesa je v klidu vodorovný. Správná odpověď: Zpět 1) Ne; 2) Ano.

Otázka číslo 20 Zpět Doplňte následující tabulku: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Těleso (ano/ne) Látka Skupenství Vzduch v míči Hřebík Tvrdost Mléko Správná odpověď: Vzduch v míči … ano, vzduch, plynné Hřebík … ano, železo, pevné Tvrdost … nic! Mléko … ne, mléko, kapalina Zpět

Otázka číslo 21 Zpět Látky pevné Látky kapalné Látky plynné Roztřiď následující látky vyskytující se při obvyklé teplotě: olej, ocel, beton, porcelán, vodní pára, hliník, limonáda, rtuť, olovo, mléko, oxid uhelnatý. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Látky pevné Látky kapalné Látky plynné Správná odpověď: Zpět Látky pevné: ocel, beton, porcelán, hliník, olovo Látky kapalné: olej, limonáda, rtuť, mléko Látky plynné: vodní pára, oxid uhelnatý

Otázka číslo 22 Zpět Rozhodni, zda je následující tvrzení pravdivé: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 1) Látky jsou složeny z částic. 2) Kapalné těleso lze znatelně stlačit. Správná odpověď: Zpět 1) Ano; 2) Ne

Otázka číslo 23 Zpět Rozhodni, zda je následující tvrzení pravdivé: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 1) Mezi částicemi kapalných látek působí menší přitažlivé síly než mezi částicemi látek plynných. 2) Difúze je jev, při němž částice jedné látky pronikají mezi částice druhé látky. Správná odpověď: Zpět 1) Ne; 2) Ano.

Otázka číslo 24 Zpět Rozhodni, zda je následující tvrzení pravdivé: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 1) Částice všech látek se neustále uspořádaně pohybují. 2) Plynné těleso je stlačitelné a pružné. Správná odpověď: Zpět 1) Ne; 2) Ano.