Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.1 – 3.4 Lineární rovnice, vyjádření neznámé ze vzorce Název sady:
Advertisements

ROVNICE a NEROVNICE 16 Exponenciální rovnice II MěSOŠ Klobouky u Brna.
Mgr. Renáta Davidová.  Hrací plocha je rozdělena do 2 sloupců, které představují různé kategorie otázek.  Každé otázce ve sloupci je přiřazeno bodové.
Procenta Slovní úlohy. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník:7. Tematická oblast: Matematická gramotnost.
Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: 8. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma: Slovní úlohy.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Jehlan Matematické dovednosti. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníBřezen 2013 Ročník: 9. Tematická oblast:Matematická gramotnost.
Výrazy s proměnnou ve slovních úlohách. Sestavení slovní úlohy: 1) Na dveřích taxi je napsáno: Nástupní sazba 150 Kč 1 km jízdy … 25 Kč Sestavte výraz.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_28_HLEDANI CISEL Téma: Hledání čísel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace:
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 7 – Lineární rovnice – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sčítání a odčítání mnohočlenů jednočlen 3x 2 4y5z 3 4x 2 y + -5x 3 x.
Mnohočleny Sčítání, odčítání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
MATEMATIKA Lineární nerovnice o jedné neznámé a jejich soustavy.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
1.1 – 1.7 Množiny, číselné obory, intervaly, slovní úlohy
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Opakování na 3. písemnou práci
ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Početní operace v oboru přirozených čísel
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
Matematická gramotnost Znaky dělitelnosti
Pojem kvadratické funkce, její graf
DUM - Digitální Učební Materiál
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
2.2 Kvadratické rovnice.
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
DUM - Digitální Učební Materiál
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Dostupné z Metodického portálu
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
MATEMATIKA Logaritmické rovnice.
Název školy: Základní škola Dolní Benešov, příspěvková organizace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
Dělitelnost J. Šiřická Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci
Zlomky Sčítání zlomků..
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Dostupné z Metodického portálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Matematika + opakování a upevňování učiva
Sčítání a odčítání racionálních čísel
VÝRAZY S PROMĚNNÝMI V PRAXI
Rovnice opakování Výukový materiál pro 9.ročník
20 MNOHOČLENY.
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MATEMATIKA Kvadratická funkce Příklady.
Nejmenší společný násobek,
MATEMATIKA Lineární rovnice o jedné neznámé.
Transkript prezentace:

Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):  březen 2012 Ročník:  8. Tematická oblast:  Matematická gramotnost Téma:  Slovní úlohy řešené rovnicí s proměnnou Metodický list (anotace):  zapisování výrazů a rovnic podle textu

Slovní úlohy řešené rovnicí Zápis výrazů s proměnnou

Výrazy s proměnnou Postupuj podle zadání vynásob 4 přičti 6 vyděl 2 x

Postupuj podle zadání X přičti 3 vynásob 4 vyděl 5 x

Zapište výrazy Dvojnásobek x zmenšený o 5 Trojnásobek x zvětšený o 8 Dvojnásobek součtu výrazů 2x a 3y Součin výrazů 2x a 3y zmenšený o 5 Součet výrazů 2x a 3y zmenšený o jejich rozdíl.

Určete x 1. Číslo x zvětšené o 6 se rovná 13. 2 Určete x 1. Číslo x zvětšené o 6 se rovná 13. 2. Číslo x zmenšené o 6 se rovná 13. 3. Číslo x zvětšené o třetinu se rovná 13. 4. Číslo x zmenšené o polovinu se rovná 13.

5. Dvojnásobek myšleného čísla se rovná 14. Urči myšlené číslo. 6. Čtyřnásobek myšleného čísla zmenšeného o 10 je roven 14. Urči toto číslo.

7. Odečteme-li od 20 neznámé číslo, dostaneme trojnásobek neznámého čísla .Urči neznámé číslo. 8. Pětinásobek neznámého čísla zmenšený o 39 se rovná dvojnásobku neznámého čísla.

Výsledky 1. x=7 2. x = 19 3. x = 38 3 4. x = 12,5 5. x = 7 6. x = 6

Výsledky 7. x = - 10 8. x = 13

Zdroje: www.microsoft PowerPoint