Přizpůsobivost živočichů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přizpůsobení živočichů k prostředí
Advertisements

PŘIZPŮSOBIVOST ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ
Rozmanitost života v přírodě
  CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_530_Př5     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
Lasicovité šelmy.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Tulák sob a jiné zajímavosti
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Tundry a polární oblasti
Sabina Skácelová ZŠ Ilji Hurníka 2010
Polární pás.
Přizpůsobivost živočichů a rostlin
Šířkové pásy studený pás.
Tundry a polární oblasti Živočichové (2)
Tropický pás savana a poušť
Podříše: Prvoci - KMENY: Nálevníci Výtrusovci Mnohobuněční – KMENY:
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová. Přírodověda 1/21.
Proč se střídá den a noc.
Sluneční soustava. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Sluneční soustava NÁZEV MATERIÁLU VY_32_INOVACE_7B_Př5_02_Sluneční.
Člověk, jeho životní podmínky a vztahy k prostředí.
Pokus o sjednocení Itálie. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o.
Lidské tělo - svaly. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Lidské tělo – svaly.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Podnebné pásy - polární pás. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Podnebné.
Podnebné pásy – subtropický pás. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Podnebné.
Otužování.
Lidské tělo - kostra.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_ROZMANITOST_PODMINEK_ZIVOTA_NA_ZEMI
Podnebné pásy – tropický pás
Podnebné pásy – mírný pás
Třídění přírodnin.
VY_32_INOVACE_03 – Krtek obecný Přírodověda - 5. ročník
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_12_PŘÍRODOPIS
Měsíc a jeho podoby.
Dýchací soustava.
Lidské tělo - kůže.
VY_32_INOVACE_14_Z_POLÁRNÍ PUSTINY
Šablona III/2 Polární pustiny
Amerika – Podnebí a přírodní krajiny
Polární pustiny a jejich živočichové Polární pustiny zaledněné území či mrazová poušť trvale kryty ledem a sněhem.
Ludvík Napoleon a druhé císařství
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PŘIZPŮSOBIVOST ŽIVOČICHŮ
VY_52_INOVACE_36_ Život v oceánech a mořích
Název projektu: Živá příroda ve škole
NÁZEV: VY_52_INOVACE_18 II Polární pás
Ekosystém les Živočichové
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Císařství Napoleona I..
Přírodní krajiny AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název : VY_32_inovace_16 - PŘ – PODNEBNÉ PÁSY – TROPICKÝ PÁS
VY_32_INOVACE_20_Z_TUNDRA
Asie – přírodní krajiny
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
BIOSFÉRA stepi, lesy mírného pásu
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_PŘÍRODOPIS
Polární pás – Antarktida
ANOTACE Materiál je určen k získání poznatků a následnému zopakování a procvičení učiva o přírodních oblastech světa – o polárním pásu. Žáci se na začátku.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
14. g Tundra Subpolární p. pás.
Materiál je určen pro výklad učiva prvouky ve 3. ročníku
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
VY_32_ INOVACE_ 14_ PŘÍRODOVĚDA 5
Transkript prezentace:

Přizpůsobivost živočichů

ZŠ Bor, Školní 440, 348 02, příspěvková organizace ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, 348 02, příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Přizpůsobivost živočichů. NÁZEV MATERIÁLU VY_32_INOVACE_7B_Př5_07_Přizpůsobivost živočichů. ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.3534 PŘEDMĚT Přírodověda ROČNÍK 5. KLÍČOVÁ SLOVA Liška polární, liška obecná, fenek, medvěd baribal, medvěd brýlový, medvěd lední. DATUM 11.11.2012

Anotace Tato prezentace je určena pro žáky 5. ročníků základní školy, pro vzdělávací obor Člověk a jeho svět – přírodověda. Žáci se seznámí s tím, jak se někteří živočichové přizpůsobili různým přírodním podmínkám.

Přizpůsobivost živočichů Někteří živočichové, např. zajíc, liška, medvěd se přizpůsobili rozmanitým podmínkám v různých podnebních pásech. Jejich přizpůsobení je odlišilo vzhledem, způsobem života a jídelníčkem.

Liška polární Má velmi hustou, v zimě bílou srst a kratší boltce i končetiny. Živí se drobnými polárními živočichy.

Liška polární Obrázek číslo 1

Liška obecná Žije v mírném pásu. Má poměrně dlouhé nohy a velké boltce. Živí se drobnými živočichy.

Liška obecná Obrázek číslo 2

Fenek Je pouštní liška. Jeho velké uši odvádějí z těla přebytečné teplo. Dokonalý sluch mu pomáhá vyhledávat potravu. Loví v noci hmyz, drobné plazy a hlodavce.

Fenek Obrázek číslo 3

Medvěd baribal Je obvykle černý. Žije v hlubokých lesích Severní Ameriky. Živí se rostlinami, menšími savci i zdechlinami.

Medvěd baribal Obrázek číslo 4

Medvěd brýlový Žije v horských oblastech jižní Ameriky. Živí se hlavně výhonky, ještě nerozvitými listy, ovocem a kořínky.

Medvěd brýlový Obrázek číslo 5

Medvěd lední Má srst i na spodní straně tlap, což mu umožňuje pohybovat se s jistotou po hladkém ledu. Jeho hlavní potravou jsou tuleni.

Lední medvěd Obrázek číslo 6

Opakovací otázky 1. Jak se liší způsob života lišky polární, lišky obecné a fenka? 2. Jak se liší způsob života medvěda polárního, medvěda baribala a medvěda brýlového? 3. Kdo je to fenek?

Zdroje KHOLOVÁ, Helena a kol. Život na Zemi. Praha: Alter, 2011, ISBN 978-7245-162-3.

Zdroje k obrázkům Obr.č.1 NEUVEDEN, Neuveden. wolfhound.blog.cz [online]. [cit. 12.11.2012]. Dostupný na WWW: http://wolfhound.blog.cz/1010/liska-polarni Obr.č.2 NEUVEDEN, Neuveden. cs.wikipedia.org [online]. [cit. 12.11.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vulpes_vulpes_standing_in_snow.jpg Obr.č.3 ENHANCED BY MADMAX32. cs.wikipedia.org [online]. [cit. 12.11.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:TA_ZOO_orna_Pict0224edit2.jpg Obr.č.4 NEUVEDEN, Neuveden. hraskuv.blog.cz [online]. [cit. 12.11.2012]. Dostupný na WWW: http://hraskuv.blog.cz/1008/medved-baribal Obr.č.5 NEUVEDEN, Neuveden. medvediweb.blog.cz [online]. [cit. 12.11.2012]. Dostupný na WWW: http://medvediweb.blog.cz/0908/medved-brylaty Obr.č.6 NEUVEDEN, Neuveden. people.cz [online]. [cit. 12.11.2012]. Dostupný na WWW: http://www.people.cz/mag/cs/articles-detail/aid-12054