Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Bitmapová (rastrová) grafika
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_17. ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ Podle způsobu vytváření, resp. zpracování grafické informace rozeznáváme:  vektorová zařízení.
Tabulkový procesor Formuláře – interaktivní prvky v Excelu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Mobilní aplikace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Jehličková tiskárna Číslo DUM: III/2/VT/2/1/15 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Počítač, základní pojmy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu
Počítačová grafika Úvod do základů počítačové grafiky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Digitální fotografování Číslo DUM: III/2/VT/2/3/43 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zvuková karta Číslo DUM: III/2/VT/2/1/10 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
Programy pro zpracování grafiky
Správa fotografií v Adobe Lightroom I.
Grafické programy - opakování
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Počítačová grafika.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Počítačová grafika Rozdělení počítačové grafiky, charakteristika jednotlivých druhů.
Grafické programy - opakování
TVORBA A UŽITÍ TABULKY Mgr. Alena Ščuková
Zoner Callisto Ostatní manipulace s objekty II.
  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mona Drábková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Základní pojmy z počítačové grafiky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Prezentace fotografií v Adobe Lightroom
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Finanční gramotnost Základní pojmy
Obrazový materiál pro pracovní list – Barvy
Obrazový materiál pro pracovní list – Masky
GRAFIKA.
Grafické formáty Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Převod objektů mezi formáty
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
Programovací jazyky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Zoner Callisto – editor bitmap
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti snímku
Převod souborů a kompatibilita
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
Vytváření grafů, úpravy
Interaktivní příklad na dělení napětí a proudu v elektrickém obvodu
Nový dokument v Adobe Photoshop
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Grafické editory
ZMĚNY ROZVAHOVÝCH STAVŮ V ROZVAZE (přehled na příkladu)
Informatika – Grafika.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Pokročilé úpravy snímku
Javascriptový framework VueJS
Inf Rastová a vektorová grafika
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková.
Základní obeznámení s programem
Počítačová grafika.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Zoner Callisto Úpravy a efekty – editor bitmap
Způsoby uložení grafické informace
Způsoby uložení grafické informace
Zoner Callisto Ostatní manipulace s obrázky I.
Základní logické funkce
Interaktivní příklad na dělení proudu v elektrickém obvodu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Počítačová grafika.
Obrazový materiál pro pracovní list – Masky
SVG vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Zaměřené na orofacionální cvičení
Počítačová grafika I. Užití, dělení, princip.
Transkript prezentace:

Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Počítačová grafika zpracování obrazových informací s využitím výpočetní techniky rozdělení: 2D 3D rastrová, bitmapová vektorová

Počítačová grafika 2D plošná grafika (obrázek) osy: x, y

Počítačová grafika 3D prostorová grafika osy: x, y, z typické použití: modelování počítačové hry animace

Počítačová grafika rastrová rastrová = bitmapová grafika základem obrázku je 1 pixel (bod) má svou souřadnici a barvu nevýhoda: změna velikosti obrázku → snížení kvality výhoda: snadné pořízení obrázku

Počítačová grafika rastrová rastrový (bitmapový) obrázek má rozměry; pokud se zobrazí v jiném měřítku (než je originál), dojde vždy ke snížení kvality.

Počítačová grafika rastrová pořízení rastrové grafiky: digitální fotografie nakreslením v rastrovém grafickém editoru rastrové editory, např.: GIMP (free) Adobe Photoshop MS Paint (Malování ve Windows)

Počítačová grafika rastrová grafické formáty, např.: PNG JPG GIF

Počítačová grafika vektorová obrázek složený z grafických prvků (bod, úsečka, křivka, mnohoúhelník) každý grafický prvek může mít: velikost tloušťku a barvu obrysové čáry barevnou výplň barevný přechod průhlednost …

Počítačová grafika vektorová výhoda: s každým grafickým prvkem lze pracovat samostatně; velikost souboru je obvykle mnohem menší (v porovnání s rastrovým obrázkem).

Počítačová grafika vektorová změna velikosti obrázku → zachování kvality při změně měřítka se jen přepočítají velikosti grafických prvků; vektorové editory, např.: Inkscape Corel Draw Adobe Illustrator

Počítačová grafika vektorová grafické formáty, např.: eps cdr svg

Úkoly Zjisti, zda lze v rastrové i vektorové grafice použít barevné modely RGB a CMYK. Zjisti typické použití rastrových formátů PNG, JPG, GIF. Zjisti, který rastrový formát podporuje průhlednost a který podporuje animace. Zjisti, co jsou vrstvy a který typ počítačové grafiky je podporuje.

Úkoly Zjisti, v jakém pořadí se vykreslí grafické prvky ve formátu SVG. Zjisti, co je to Bézierova křivka, k čemu slouží a kde se používá.

Zdroje Tento materiál je originálním autorským dílem (není ani částečně odvozeným dílem) a necituje žádné externí zdroje. Celý obsah je výsledkem tvůrčího úsilí autorky. K vytvoření tohoto DUMu nebyly použity žádné externí zdroje.