VY_32_INOVACE_FCE1_04 Funkce 1 Vlastnosti funkce 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Advertisements

Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.1 – 3.4 Lineární rovnice, vyjádření neznámé ze vzorce Název sady:
Analytická geometrie Kuželosečky VY_32_INOVACE_AGEO_06.
Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
VY_32_INOVACE_81.  Datum :duben 2012  Autor : Šárka Šubertová  Materiál je určen pro 3. ročník čtyřletého oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ VÝROBY a pro 2.ročník.
Rovnice a nerovnice Soustavy rovnic VY_32_INOVACE_RONE_04.
Rovnice a nerovnice Lineární rovnice a nerovnice s absolutní hodnotou VY_32_INOVACE_RONE_07.
Rovnice a nerovnice Rozklad kvadratického trojčlenu VY_32_INOVACE_RONE_12.
Funkce 1 Exponenciální rovnice VY_32_INOVACE_FCE1_14.
VY_32_INOVACE_AGEO_07 Analytická geometrie Kružnice.
Další operace s vektory
VY_32_INOVACE_FCE1_01 Funkce 1 Definice funkce.
VY_32_INOVACE_67.
VY_32_INOVACE_FCE1_08 Funkce 1 Kvadratická funkce.
VY_32_INOVACE_RONE_08 Rovnice a nerovnice Kvadratická funkce.
1.1 – 1.7 Množiny, číselné obory, intervaly, slovní úlohy
Obecná rovnice přímky - procvičování
Grafické řešení rovnice a nerovnice
VY_32_INOVACE_FCE1_05 Funkce 1 Vlastnosti funkce 2.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Řešené úlohy na lineární rovnice
Aritmetická posloupnost
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Kvadratické nerovnice
Lineární rovnice Ekvivalentní úpravy
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Goniometrické funkce a rovnice
Inverzní funkce CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
VY_32_INOVACE_RONE_14 Rovnice a nerovnice Kvadratické rovnice 3.
Matematika Parametrické vyjádření přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Matematika Směrnicový tvar přímky
VY_32_INOVACE_RONE_05 Rovnice a nerovnice Soustavy nerovnic.
VY_32_INOVACE_FCE1_02 Funkce 1 Zadání funkce.
Repetitorium z matematiky Podzim 2011 Ivana Vaculová
VY_32_INOVACE_FCE1_12 Funkce 1 Exponenciální funkce.
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
VY_32_INOVACE_RONE_13 Rovnice a nerovnice Iracionální rovnice.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
VY_32_INOVACE_FCE1_15 Funkce 1 Logaritmus.
VY_32_INOVACE_FCE1_17 Funkce 1 Logaritmická rovnice 1.
VY_32_INOVACE_RONE_03 Rovnice a nerovnice Lineární nerovnice.
LOGARITMICKÉ ROVNICE- procvičení
Základy infinitezimálního počtu
MATEMATIKA Aritmetická posloupnost Příklady 2.
VY_32_INOVACE_90.
3. Diferenciální počet funkcí reálné proměnné
Matematika Operace s vektory
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
Lineární funkce Funkce daná rovnicí , kde . Definiční obor:
Exponenciální a logaritmické funkce a rovnice
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
MATEMATIKA Logaritmické rovnice.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Lineární funkce a její vlastnosti 2
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_32_INOVACE_FCE1_06 Funkce 1 Lineární funkce.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Ing. Gabriela Bendová Karpytová
Základy infinitezimálního počtu
Základy infinitezimálního počtu
FUNKCE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
MATEMATIKA Kvadratická funkce Příklady.
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_FCE1_04 Funkce 1 Vlastnosti funkce 1

vyšetřuje, zda je funkce f definovaná na AD(f) Monotónnost vyšetřuje, zda je funkce f definovaná na AD(f) rostoucí klesající neklesající nerostoucí

x1, x2  A; x1 < x2  f(x1) < f(x2) Růst funkce Funkce se na nazývá rostoucí, jestliže platí x1, x2  A;  x1 < x2  f(x1) < f(x2) „Jestliže pro každé x1, x2 z A platí x1 je menší než x2 , pak funkční hodnota f(x1) je menší než f(x2)“

x1, x2  A; x1 < x2  f(x1) > f(x2) Pokles funkce Funkce se na nazývá klesající, jestliže platí x1, x2  A;  x1 < x2  f(x1) > f(x2) „Jestliže pro každé x1, x2 z A platí x1 je menší než x2 , pak funkční hodnota f(x1) je větší než f(x2)“

x1, x2  A; x1 < x2  f(x1)  f(x2) Neklesající funkce Funkce se na nazývá neklesající, jestliže platí x1, x2  A;  x1 < x2  f(x1)  f(x2) „Jestliže pro každé x1, x2 z A platí x1 je menší než x2 , pak funkční hodnota f(x1) je menší nebo rovna f(x2)“

x1, x2  A; x1 < x2  f(x1)  f(x2) Nerostoucí funkce Funkce se na nazývá nerostoucí, jestliže platí x1, x2  A;  x1 < x2  f(x1)  f(x2) „Jestliže pro každé x1, x2 z A platí x1 je menší než x2 , pak funkční hodnota f(x1) je menší nebo rovna f(x2)“

Prostá funkce Funkce se na nazývá prostá, jestliže platí x1, x2  A;  x1  x2  f(x1)    f(x2) „Jestliže pro každé x1, x2 z A platí x1 není rovno od x2, pak funkční hodnota f(x1) není rovna f(x2)“ Různé vzory mají různé obrazy

Příklad 1 Určete definiční obor, monotónnost funkce, zjistěte, zda je prostá Definiční obor f D(f ) = -3; 3 Rostoucí x -3; 1) Klesající x 1; 3 Je prostá

Příklad 2 Určete definiční obor, monotónnost funkce, zjistěte, zda je prostá Definiční obor f D(f ) = R Klesající x -; 0 Rostoucí x 0; + ) Není prostá

Zdroje VOŠICKÝ, Zdeněk. Matematika v kostce. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 1996, 124 s. ISBN 80-720-0012-8. ČERMÁK, Pavel. Odmaturuj! z matematiky. Vyd. 2.(opr.). Brno: Didaktis, 2003, 208 s. ISBN 80-862-8597-9. http://www.ucebnice.krynicky.cz/Matematika. HUDCOVÁ. Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ, studijní obory SOU a nástavbové studium. PROMETHEUS, spol. s r.o. ISBN 10348405. https://www.google.cz Math.feld.cvut.cz [online]. Dostupné z: http://math.feld.cvut.cz/mt/txtb/4/txc3ba4r.htm © RNDr. Anna Káčerová