ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3,4_77

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TEST 1. Kdo byl předchůdcem novin a kdy? 2. Které noviny patří k nejstarším v Evropě? 3. Zapamatovali jste si alespoň tři názvy dnešních nejvýznamnějších.
Advertisements

1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Interview II příprava, techniky,otázky, etika a etiketa.
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
PUBLICISTICKÝ STYL PaedDr
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
PŘÍPRAVA GRANTOVÉHO PROJEKTU prof. RNDr. Jiří Patočka, DrSc.
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_06 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
VYPRAVOVÁNÍ.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Využití zprostředkovaného učení ve výuce 1. třídy základní školy
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
V Ě CNÁ LITERATURA FORMY V Ě CNÉ LITERATURY Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
EVENT MARKETING, MICE A ŘÍZENÍ JEHO PROCESU v regionální praxi Nic nového pod sluncem Roman Vacho © Generální.
Metody pedagogické diagnostiky
Střední zdravotnická škola Beroun Jméno autora: Název práce: Třída: Školní rok:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Využití dotazníku při evaluaci Mgr. Miroslava Dvořáková 2007.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Komunikace s rodiči.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Moderní personalistika DS 2009/
Listopad 2006 (c) Radek Maca ÚVOD Průvodní prezentace ke studiu ICTK STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE.
Jiří Dan Etické cíle vysokoškolského vzdělávání 11. seminář z cyklu Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality. Brno
Tvorba posterů *1* - Co je to poster? *2* - Jak vypadá?
Radka Havlíčková Umění prezentace Radka Havlíčková
Michaela Ožanová Adéla Gajdečková
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
Základy pedagogické metodologie; seminář Mgr. Zdeněk Hromádka
Lom od kolmice Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_5.
Odraz světla Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_2.
Úplný odraz světla Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_6.
Publicistické útvary ČÍSLO DUM VY_32_INOVACE_CJL_3,4_70 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ,
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
1 Aplikovaná informatika Aplikovaná informatika Zápočtové cvičení ZEMÁNEK, Z. - PLUSKAL, D. Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3,4_78 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3,4_86.
V Ě CNÁ LITERATURA FORMY V Ě CNÉ LITERATURY MGR. MICHAL OBLOUK.
Využití obrazového materiálu v hodinách Čj „Učit se znamená objevovat to, co už víš. Konat znamená demonstrovat, že to víš. Učit druhé znamená připomínat.
Starověká literatura (Opakování) ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_103 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Redakční systém Číslo DUM: III/2/VT/2/2/40 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika.
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_44
PROSLOV Mgr. Michal Oblouk.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
MARKETING Přednáška P
STRUKTURA LITERÁRNÍHO DÍLA
Ukázka zpracování referátu.
Autor: Naděžda Ružičková ČÍSLO DUM VY_32_INOVACE_CJL_1,2,4_75
Projektování Projekt = plán, záměr, úmysl
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Prezentace a obhajoba zadaného tématu
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_3C55Čj8_Úvaha
Název vědeckého projektu
Prezentační a komunikační dovednosti
MODERNÍ SVĚTOVÁ PRÓZA JAMES JOYCE VIRGINIA WOOLFOVÁ MARCEL PROUST
Esej Definice druh úvahy na odborné téma. Nebývá rozsáhlá, je psána většinou s estetickým záměrem. Od úvahy se liší tím, že zobecňuje a syntetizuje poznatky.
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Národní obrození Opakování
Transkript prezentace:

ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3,4_77   Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3,4_77

OSNOVA: Úvod Osobnost reportéra Vznik interview Typy interview Otázky Úkol Použitá literatura Závěr ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3,4_77

INTERVIEW je jeden ze základních publicistic- kých útvarů Cílem je získat od zpovídaného informace a odpovědi, které chceme.

Základem pro úspěšné interview je osobnost reportéra: diplomat, psycholog, taktik schopnost navodit atmosféru důvěry maximum znalostí o zpovídaném

Postup při vzniku interview: vzájemné poznání vysvětlení záměru, zjištění přání zpovídaného kladení otázek, zároveň i naslouchání (možnost okamžité reakce) vyhýbání se sugestivním otázkám autorizace - není ze zákona povinná, ale je dobrým zvykem souhlas tázaného získat

Formy interview: forma otázek a odpovědí KLASICKÝ ROZHOVOR forma otázek a odpovědí popis prostředí, atmosféry a portrét zpovídaného se zde neobjevují jedná se o rozhovory s politiky nebo se známými osobnostmi jde o rozhovory ve stálých rubrikách

2. ZPRACOVANÝ ROZHOVOR forma otázek a odpovědí doplněna komentujícími větami nebo citáty 3. REPORTÁŽNÍ ROZHOVOR důležitou roli hraje popis místa, situace, atmosféry nebo portrétu zpovídaného rozhovor doplněn fotografiemi

otázky se zcela vypustí 4. MONOLOGICKÝ ROZHOVOR otázky se zcela vypustí odpovědi redaktor zpracuje do monologu zpovídané osobnosti monolog musí mít ve všech svých částech jasnou myšlenku a cíl

5. ROZHOVOR REALIZOVANÝ ROZPRAVOU redaktor i zpovídaný jsou si rovni - kladou otázky a odpovídají oba dva prostor pro myšlenky a úvahy, poznání problému z mnoha různých úhlů pohledu

OTÁZKY: Jaké nároky jsou kladeny na reportéra při přípravě interview? Uveďte důležité kroky při přípravě interview. Jaké typy rozhovorů se mohou v médiích objevit? Vyberte jeden z výše uvedených typů rozhovoru a charakterizujte jej.

ÚKOL: Vytvořte seznam 10 zajímavých otázek, které byste položili svému/své spolužákovi/spo- lužačce, kdybyste jej/ji chtěli co nejlépe představit v některém z médií.

Použitá literatura: DOČEKALOVÁ, M. Tvůrčí psaní pro každého. Praha: Grada Publishing, a. s., 2006. Kresba: vlastní

Děkuji za pozornost.