Diagnostika Zimní semestr 2015/2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pedagogická diagnostika
Advertisements

Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Současná pedagogická diagnostika a její metody Pro potřeby výchovných poradců zpracovala Dagmar Ženková.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Hodnocení kvality výuky 2014 – 2015 LS Říjen 2015.
H ODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ Martin Malčík Pedagogická fakulta Ostravské univerzity.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Právo sociálního zabezpečení Důchodové pojištění.
Problematika výchovy Formy, metody výchovy a výchovné utváření jednotlivých aspektů osobnosti Prezentace , KPG/RPEPS, Bc. Daniel Kantor.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
Hodnocení finanční situace obce MKR SURO Finanční analýza Rozbor minulého hospodaření  odhalení pozitivních a negativních faktorů, které hospodaření.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.
Návrh a implementace komplexního systému hodnocení kvality terciárního vzdělávání a realizace komplexního systému řízení kvality institucí terciárního.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Sexual harassement, mobbing
Pedagogická diagnostika
Sociální interakce a komunikace
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Doc.PhDr. Jaroslav Mužík,DrSc.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Metody psychologie IV.část – Pomocné metody
Pedagogická diagnostika
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Faktory ovlivňující poznávání osobnosti
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Pedagogická diagnostika
Úvod do tvorby srozumitelného textu
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
3. Metody pedagogické diagnostiky
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Psychopatologie – základní psychické funkce Češková E.
Andragogika Vzdělávání.
Pedagogika školního sportu
Ošetřovatelský proces v primární péči
1. ÚVOD DO STUDIA EKOLOGIE
Speciálně pedagogická diagnostika
Hodnocení a řízení výkonu
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Výuka magisterské psychologie dnes (včera, zítra)
OSOBNOST.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Centra kolegiální podpory
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Diagnostika dítěte předškolního věku
Předběžná tržní konzultace
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Diagnostika Zimní semestr 2015/2016

Čím se budeme zabývat? Obsah 1 Co je diagnostika Základní pojmy Oblasti diagnostiky Metody diagnostiky Průběh diagnostického procesu Hodnocení vzhledem k výkonům jedince – srovnávací hodnocení

Čím se budeme zabývat 2. Metody diagnostiky Motorika Lateralita Komunikace

Základní pojmy Diagnostika – disciplína, která se zabývá objektivním zjišťováním, posuzováním a hodnocením jevů a procesů v sociální práci. Proč: je východiskem dalších aktivit Diagnostika je proces poznávání…. Diagnóza (diagnostický proces) je výsledkem diagnostického procesu Pozitivní a negativní dopad diagnózy

Typy diagnostiky Normativní (státní maturita) Kriteriální (zvládá sebeobsluhu) Individualizovaná Diferenciální Co sledují? Kdy se používají? Edumetrický a kazuistický přístup k diagnostikování

Změny v pojetí diagnostiky Od standardizovaných textů k dynamické diagnostice (MR) Od aktuálních výsledků (co právě umí) k procesu učení, i cesta je cíl Hodnocení by mělo zahrnovat i faktory, ukazatele, které nelze vyjadřovat stupnicí (hodnotové postoje, motivace, zájem)

Chyby při diagnostikování Projekce („Podle sebe soudím tebe“) Individuální zkreslené vidění podle osobního nastavení hodnotitele (optimista, pesimista) Předsudky (vůči rase, sociální skupině, vzhled) Haló efekt – působení prvního dojmu Pygmalionův efekt a Golemův efekt – sebenaplňující předpověď pozitivní a negativní

Komplexní přístup k diagnostice Vnější prostředí Rodina, Škola, zájmové Širší rodina instituce Sourozenci zaměstnání Bio-psycho- sociální jednota

Vývojové hledisko v diagnostice Projevy člověka, vlastnosti, názory se mohou měnit U dítěte je vývoj ovlivňován učením a zráním Zřetězení příčin