Quantifiers.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Advertisements

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Počítatelná a nepočítatelná podstatná jména. Počítatelná podstatná jména  Věci, které se dají spočítat na kusy  Vyjadřujeme počet  Př.: people, books,
Počitatelná podstatná jména
POČITATELNOST PODSTATNÝCH JMEN
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA, OSTRAVA - VÍTKOVICE, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR. DAGMAR ANDRYSOVÁ DATUM: NÁZEV: VY_22_INOVACE_1_2_17.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_435_Počitatelnost podstatných jmen AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
COUNTABLE and UNCOUNTABLE NOUNS Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_107 ZŠ Jenišovice.
Počitatelné – nepočitatelné Některá podstatná jména můžeme počítat:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_01
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Countability – some, any VY_22_INOVACE_03 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Countable and Uncountable Nouns, some, any, a/ an
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině How much, how many VY_22_INOVACE_34 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Označení DUM 13 _ 07 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje Národní.
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Some, any VY_22_INOVACE_33 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_76 NázevSome and any Téma hodinyUžití some and any ve větách PředmětAnglický.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_427_Zájmena neurčitá a ukazovací AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
15.1 Countability of nouns, food and drink
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_51.
23.1 Expressions of quantity, Food (Vyjadřování množství, Jídlo) Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_23  Téma: členy   8.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Time Expressions Used with Present Perfect Tense Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Second conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.7.A+B.08_countable_and_uncountable_nouns Název: Countable and.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_12 TÉMA:
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_14_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Podstatná.
Some/any Zájmenné a příslovečné složeniny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
POČITATELNÁ A NEPOČITATELNÁ PODSTATNÁ JMÉNA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Jurajdová. Dostupné z Metodického.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Countable and uncountable nouns Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1 – 29 Šablona: II/2 Inovace a.
VY_32_Inovace_ Some and any Project 2
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
Neurčitá zájmena SOME, ANY, NO
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Určitý a neurčitý člen - a/ an, the
Datum: Projekt: Kvalitní výuka
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
Podstatná jména počitatelná/nepočitatelná
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_17Množství.
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
Countable X Uncountable nouns
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu
Vloženo: much_many.ppt Začátek. Vloženo: much_many.ppt Začátek.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Transkript prezentace:

Quantifiers

Quantifiers Quantifiers- (kvantifikátory) vyjadřují množství Much a many(mnoho)- označují množství a zpravidla se používají v záporu a v otázce. I don´t have much food in the house. I have´nt bought many T-shirts this year. Do many students come here? Is there much beer in the jug?

Quantifiers Otázka How much? - použijeme ji při dotazu na nepočitatelné podstatné jméno. Otázka How many? - použijeme ji při dotazu na počitatelné podstatné jméno.

Quantifires A glass of water, juice... A bottle of milk, wine.. A cup of tea, coffee.. A spoonful of sugar, coffee, solt.. A slice/ piece of bread,toast, cake,cheese, salami... A piece of information, luggage,news, advice, homework.. Some money, petrol, snow... U všech uvedených podst.jmen můžeme použít some. Některá nepočitatelná podst. jména mohou být použita i jako počitatelná: Nepočitatelná: I like tea . Her hair is red. I haven´t got time. I always have sugar in my tea. Počitatelná I will have two teas, please.(=cups of tea) There is a hear in my tea. We had a good time.

Quantifires Počitatelná podstatná jména: House/houses, dog/ dogs, student/students Můžeme je spočítat: one dog, two dogs, three students.... U počitatelných podstatných jmen lze použít a, some, the. Nepočitatelná podstatná jména: nelze u nich použít a nebo one, two, three. Lze však použít some nebo the. We need to buy some coffee and yoghurt. Look at the rain!

Quantifires Prostuduj příklady s a lot of: A lot of/ lots of má stejný význam: There are a lot of girls. There are lots of girls. V mluveném jazyce se v oznamovací větě dává přednost a lot of/ lots of. V psaném jazyce se dává přednost much a many: There are many girls.

Quantifires A lot of/ lots of užíváme: A lot of water lots of wine S nepočitatelnými podstatnými jmény: A lot of water lots of wine There is a lot of water in Nile. ( NE are!) S počitatelnými podstatnými jmény: Množné číslo: a lot of books lots of students

Quantifires Prostudujte příklad s a few( pár) a a little( trochu): He has a few butterflies. He has a little information about them. A few se používá s počitatelnými podstanými jmény. A little se používá s nepočitatelnými podstanými jmény.

Quantifiers Použitá literatura: Gramatika a slovník, Zdeněk Šmíra, 2001, Impex Bohumín