Vybrané nevýhody a rizika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Novela zákona o dani z nemovitostí. 2 - novela zákona je účinná od podle původního návrhu mělo dojít ke zrušení daně z nemovitostí u zemědělských.
Advertisements

Regulační plán Regulační plán v řešené ploše stanoví -podrobné podmínky pro využití pozemků, -pro umístění a prostorové uspořádání staveb, -pro ochranu.
NÁMITKY A PŘIPOMÍNKY Návrh rozhodnutí o námitkách a vyhodnocení připomínek podle ustanovení § 53 stavebního zákona.
Zákon č. 184/2006 o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě (zákon o vyvlastnění) Zákon upravuje podmínky a)odnětí nebo omezení.
Nástroje územního plánování
Struktura stavebního zákona č. 183/2006 Sb. ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ Předmět úpravy, Základní pojmy ČÁST DRUHÁ VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY HLAVA I ÚVODNÍ.
Návrh územního plánu Jihlava 1. ETAPA. Modrá – varianta A mezi sídlištěm a hřbitovem Červená varianta B Za hřbitovem (stávající holobyty)
1 Daň z nemovitostí a místní poplatky jako finanční zdroj obcí a měst Alena Holmes Zdeňka Jirásková Odbor – Majetkové daně, daň silniční, poplatky a oceňování.
Ekologický urbanismus zkušenosti z Úval JUDr. Ing. P. Petržílek, Ph.D. místostarosta Seminář pořádaný Ekologickou platformou při ČSSD a Masarykovou.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha - Bratislava
Nástrahy veřejnoprávního projednávání a územního rozhodování Ing. Pavel Dražďák.
Návrhy na úpravu režimu výkupů a vyvlastnění pozemků pro výstavbu silnic a dálnic (podpora poslanecké iniciativy)
15. konference o územním plánování a stavebním řádu Ing.arch.Hana Bártová OÚP MMR
JUDr. Jana Tkáčiková, PhD..  Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu  Stavební pozemek – pozemek, jeho část nebo soubor pozemků,
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
Majetkové daně Daň z nemovitostí Silniční daň Daň dědická Daň darovací Daň z převodu nemovitostí.
1 Soudní ochrana v oblasti správy věcí veřejných Jitka Bělohradová.
OCEŇOVÁNÍ LESA Vlastnictví a vyvlastnění Jiří Matějíček Listopad 2014.
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Komplexní inovace výuky práva pro moderní společnost reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
Pozemky sloužící dopravě
STAVEBNÍ POZEMKY Jiří Matějíček. Definování stavebního pozemku Stavebním pozemkem se rozumí: pozemek, jeho část nebo soubor pozemků, vymezený a určený.
Soudní ochrana práva veřejnosti na účast ve veřejné správě 28. dubna 2010.
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Správní právo 3 Přednáška č. 6 JUDr. Veronika Vlčková
Zpracovala: Ivana Průchová, podzim Vyvlastňování pozemků a staveb teze.
Hospodaření s majetkem obcí a krajů. Úvodem právní úprava obsažená v OZř a KZř je velmi kusá široký prostor pro uplatnění obecných předpisů (občanský.
Uplatnění správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.) v režimu stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb.) Petr Průcha listopad 2009.
Daň z nabytí nemovitých věcí – NV (340/2013 Sb.) Poplatník převodce (prodávající); nabyvatel. Předmět daně - úplatné nabytí např.: pozemku; stavby; částí.
STAVEBNÍ ZÁKON Účinnost k Předpisy Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 68/2007.
Podzim 2006, I.Průchová 1 Právní režim pozemků sloužících dopravě teze přednášky z PP.
Ochrana životního prostředí v rámci stavebního práva.
Seminář č. 3 – PŽP II Právní režim ochrany půdy a lesa JUDr. Jana Tkáčiková, PhD.
1 Vyvlastňování pozemků a staveb. 2 Prameny právní úpravy Čl. 11 odst. 4 LZPS Čl. 11 odst. 4 LZPS - OZ - § 128 – obecná vyvlastňovací klauzule - OZ -
KURZ OCEŇOVÁNÍ LESA Vlastnictví a vyvlastnění Jiří Matějíček duben 2014.
Zhodnocení nového stavebního zákona po roce účinnosti Bakalářská práce.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
PRÁVA A POVINNOSTI VLASTNÍKA MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍ (dle zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění)
NOVELA ZÁKONA Č. 334/1992 SB., O OCHRANĚ ZEMĚDĚLSKÉHO PŮDNÍHO FONDU
KURZ OCEŇOVÁNÍ LESA Vlastnictví a vyvlastnění Jiří Matějíček duben 2014.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
1 Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního.
Porada stavebních úřadů Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje.
Multitechnik divize II, s.r.o. Na příkopech 1782, Chomutov Vybudování chodníku v ul. F. Chlouby Ing. Kamil Šlachta, Louny 2010.
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny.
Veřejné zakázky na zpracování územního plánování Porada pro ÚÚP
KURZ OCEŇOVÁNÍ LESA Vlastnictví a vyvlastnění Jiří Matějíček.
Územně plánovací dokumentace Vybrané problémy pořizování a zpracování ve vztahu k DO.
Daň z nabytí nemovitých věcí – NV (340/2013 Sb.)
Lhůta pro pořízení územní studie
Pozemkové úpravy v okrese Opava role SPÚ
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
Umisťování staveb.
odbor politiky bydlení
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Kanalizační Přípojky F-M
Vyvlastnění a stavebně právní instituty omezující majetková práva VOSPaVS I Sylabus k tématu přednášky.
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Místní poplatky Školení obcí Olomouckého kraje listopad 2017 Novela zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích (dále jen „ZMP“) s účinností od 1. 7.
územního plánování na obcích v roce 2007
ROČNÍ SEMINÁŘ PRO VODOPRÁVNÍ ÚŘADY SKALSKÝ DVŮR
2. Nemovitosti (stavby, byty, nebytové prostory, pozemky a trvalé porosty), jejichž cena je plně nebo částečně hrazena ze státního rozpočtu, státního fondu.
Stavební pozemky (teze)
4. Nemovitosti (stavby, byty, nebytové prostory, pozemky a trvalé porosty), jejichž cena je plně nebo částečně hrazena ze státního rozpočtu, státního fondu.
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
Závazné stanovisko orgánu územního plánování
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
Vlastnictví a vyvlastnění
Transkript prezentace:

Vybrané nevýhody a rizika Koncept ÚP Mnichovic Vybrané nevýhody a rizika Ing. Martina Tesaříková, březen 2011

Hlavní sledované oblasti právní finanční

Veřejně prospěšné stavby Stanovisko Nejvyššího správního soudu I. „Zásahy do vlastnického práva musí mít zásadně výjimečnou povahu, musí být prováděny z ústavně legitimních důvodů a pouze v nezbytné míře, co nejšetrnějším způsobem v souladu se zákonem.“

Veřejně prospěšné stavby Stanovisko Nejvyššího správního soudu I. „Pokud se bude jednat o zásahy, jejichž citelnost přesahuje míru, kterou je vlastník bez větších obtíží a bez významnějšího dotčení podstaty jeho vlastnického práva schopen snášet, nastupuje ústavní povinnost veřejné moci zajistit dotčenému vlastníku adekvátní náhradu (čl. 11 odst. 4 LZPS).“

Nejvyšší správní soud za uplynulé 4 roky 65 žalob na zrušení územního plánu převážně z důvodu zásahu do vlastnických práv 50 % žalob úspěšných

Veřejný zájem aneb Cui bono? Příklad pěšího průchodu přes soukromou zahradu z Jiráskovy ulice do Ondřejovské – proč?

Veřejně prospěšné stavby Zásada minimalizace zásahu ČSN 736110 14.2 Obratiště a výhybny 14.2.1 Obratiště se obvykle zřizují na konci slepých komunikací, pokud jejich délka přesahuje 100 m, nebo po stranách průběžných komunikací při místní potřebě obracení vozidel. Na plochách obratišť se nesmí zřizovat parkovací a odstavná stání.

Zásada minimalizace zásahu Příklad točny navržené v ulici Lipová: znehodnocení celého stavebního pozemku ne ano

Finanční dopady na rozpočet města Změny v území Finanční dopady na rozpočet města §102 odst. (2) zákona 183/2006 Sb., s účinností od 1.1.2012 Vlastníkovi pozemku, jehož určení k zastavění bylo zrušeno na základě změny územního plánu nebo regulačního plánu, anebo vydáním nového územního plánu nebo regulačního plánu nebo zrušením územního rozhodnutí podle § 94 odst. 3, náleží náhrada.

Finanční dopady na rozpočet města Změny v území Finanční dopady na rozpočet města §102 odst. (2) zákona 183/2006 Sb., s účinností od 1.1.2012 Náhrada se stanoví ve výši rozdílu mezi cenou stavebního pozemku sjednanou v kupní smlouvě a cenou obvyklou zjištěnou posudkem znalce podle zvláštního právního předpisu pozemku, který není určen k zastavění, v případě, že vlastník tohoto pozemku byl vlastníkem nebo jej nabyl v době platnosti územního plánu, regulačního plánu nebo územního rozhodnutí jako pozemek určený k zastavění.

Finanční dopady na rozpočet města Změny v území Finanční dopady na rozpočet města Město by mělo mít 8 měsíců od přijetí územního plánu dostatek finančních prostředků na výplatu náhrad v řádu desítek milionů Kč

Veřejně prospěšné stavby Finanční dopady na rozpočet města Vyvlastnění je možné pouze za náhradu.

Veřejně prospěšné stavby Finanční dopady na rozpočet města náklady na výkup pozemků náklady na demolici objektů a sanaci území doprovodné náklady (budování nových oplocení, úpravy vjezdů na pozemky, opěrné zdi, náhradní výsadba……) zvýšené provozní náklady (údržba komunikací, veřejné zeleně,….)