Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Havránková Číslo

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRESENT PERFECT SIMPLE
Advertisements

Past Perfect Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Present perfect Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_46.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_434_Předpřítomný čas (1) AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Označení DUM 13 _ 07 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo PL: 0115 – 9BPresent perfect revision Autor:Jiří Vondráček Cílová skupina:žáci 9.roč. Klíčové kompetence: výklad a pochopení gramatického jevu Očekávané.
Předpřítomný čas prostý 8-9.ročník (k učebnici Projekt 3) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
I´ve known her since she was a child. Have you ever been to Spain? I haven´t seen her this week. David can´t come, he´s broken his leg. Znám ji od dětství.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Questions – present (perfect) VY_22_INOVACE_11 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Time Expressions Used with Present Perfect Tense Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Past simple x present perfect VY_32_INOVACE_02-60 Ro č ník: 8. Vzd ě lávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzd ě lávací obor: Anglický jazyk Tematický.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí DATUM: AUTOR: Jana Hofrichterová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_Have got TÉMA SADY: Anglický.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have got- question Název sady: Project 1 Číslo projektu:
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_174.ANJ.12 Reported speech – Nepřímá řeč v AJ.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Jana Volková Název: VY_32_INOVACE_01_AJ7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Předpřítomný.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present perfect - negative Název sady: Project 3 Číslo projektu:
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Bc. Lucie Ševčíková Datum: VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_22 Téma: vedlejší věty.
Present perfect Předpřítomný čas vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
No, but I´ve visited India and it has been a great experience. Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková Have.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
VY_32_INOVACE_Sei_I_13 Present simple - I. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
PRESENT SIMPLE NEGATIVE_09
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Anglický jazyk Past Perfect 2. Mgr. Helena Slaninová
Object pronouns Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
ANGLICKÝ JAZYK – 7. ROČNÍK
TO BE – questions, short answers
Present perfect nebo past simple
Present Simple Přítomný čas prostý. Present Simple Přítomný čas prostý.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum :
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Ivana Trembulaková
PAST SIMPLE (MINULÝ ČAS PROSTÝ)
Autor: Mgr. Lucie Pospíšilová Datum:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: Základní škola Městec Králové
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj89_82
I haven´t seen your ID card.
PRESENT SIMPLE TENSE Autor: Mgr. Ivana Tesařová
VY_32_INOVACE_Sei_III_13 Question tags
Předpřítomný čas průběhový
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Minulý čas prostý pravidelných sloves
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Sei_III_10 Past continuous
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Autor: Mgr. Lucie Pospíšilová Datum:
Autor: Mgr. Lucie Pospíšilová Datum:
PRESENT PERFECT TENSE Předpřítomný čas
Transkript prezentace:

Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, 379 01 Třeboň Autor Mgr. Jana Havránková Číslo VY_22_INOVACE_2234 Název Present Perfect Tense Simple Téma hodiny Předpřítomný čas prostý Předmět Anglický jazyk Ročník/y/ 9. Anotace Materiál prezentuje tvorbu předpřítomného času prostého ve větě kladné, otázce i záporu, a poskytuje cvičení k upevnění daného tématu. Očekávaný výstup Žák ovládá tvorbu předpřítomného času prostého, je si vědom vhodnosti jeho užití. Tvoří kladnou větu, otázku i zápor. Druh učebního materiálu Prezentace

PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ PRESENT PERFECT TENSE SIMPLE PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ

Předpřítomný čas prostý používáme pro činnosti, děje, které mají pokračování, následek, výsledek v přítomnosti tento gramatický čas tvoříme správným tvarem slovesa HAVE (HAS) a 3. tvarem slovesa – příčestí minulé

Tvorba kladné věty podmět + HAVE, HAS /´ve, ´s/ + příčestí trpné př. I have (´ve) seen it. Já to viděl. You have (´ve) forgotten it. Ty jsi to zapomněl. She has (´s) broken it. Ona to rozbila. He has (´s) written it. On to napsal. It has (´s) fallen down. Spadlo to dolů. We have (´ve) bought it. My jsme to koupili. You have (´ve) been there. Vy jste tam byli. They have (´ve) heard it. Oni to slyšeli.

Tvorba věty záporné K pomocnému slovesu HAVE, HAS přidáme záporku NOT – HAVE NOT (HAVEN´T), HAS NOT (HASN´T).   př. I haven´t done it. Já jsem to neudělal. You haven´t read it. Ty jsi to nečetl. She hasn´t paid it. Ona to nezaplatila. He hasn´t broken it. On to nerozbil. It hasn´t worked. Nefungovalo to. We haven´t seen him. Neviděli jsme ho. You haven´t asked her. Vy jste se jí neptali. They haven´t met us. Oni se s námi nesetkali.

Tvorba otázky Pomocné sloveso HAVE, HAS stojí před podmětem. př. Have you been there? Byl jsi tam? Has she left it here? Nechala to zde? Has he visited France? Navštívil Francii? What have you done? Co jsi udělal? Why has she left? Proč ona odešla? EVER Have you ever eaten pizza? Jedl jsi někdy pizzu?

Krátké odpovědi Kladné: Yes, I (you, we, they) have.   Kladné: Yes, I (you, we, they) have. Yes, she (he, it) has. Záporné: No, I (you, we, they) haven´t. No, she (he, it) hasn´t.

Procvič si tvorbu kladné věty: (Používej plné i zkrácené tvary.) I ____________________ my new pencil. (zlomit) Steve _________________ to New York. (odjet) Mrs Taylor ________________ a new Vuitton handbag. (koupit) The children ________________ their homework. (zapomenout) The dog __________________ me. (kousnout) We _____________________ here for 10 years. (bydlet)

Správné řešení: I have broken my new pencil. Steve has gone to New York. Mrs Taylor has bought a new Vuitton handbag. The children have forgotten their homework. The dog has bitten me. We have lived here for 10 years.

Procvič si tvorbu záporné věty a otázky: The boys _______________ the books to school. (nepřinést) I _____________________ it. (neudělat) Paula ______________________ him. (netelefonovat) _________ they ____________ their weekend house? (prodat) _________ Jimmy __________ the dinner? (připravit) What __________ you _________ yesterday? (dělat)

Správné řešení: The boys haven´t brought the books to school. I haven´t done it. Paula hasn´t phoned him. Have they sold their weekend house? Has Jimmy prepared the dinner? What have you done yesterday?

Zdroj: www.office.microsoft.com Archiv autora